Citroën je uvijek znao napraviti auto za kojim se okreću svi, pa ni Cactus po tome nije iznimka. S povišenom, a pustolovno izvedenom karoserijom, zanimljivim svjetlima te, prije svega, jedinstvenim Airbump plastičnim umecima za zaštitu pri kontaktima u gradskom manevriranju, nemoguće ga je ne primijetiti. Pa i poželjeti... A ako je tko pritom ipak ostavio mjesta sumnji, odnosno razumu, s ulaskom u unutrašnjost to će već biti mnogo teži posao.
Cactusova putnička kabina doima se i prostranijom nego što realno jest, što je potencirano velikim panoramskim krovom koji se dobiva uz doplatu. Neobično je da ispod njega nema nikakvog sjenila, što zimi ne predstavlja problem, no bit će ga zanimljivo isprobati u vruće ljetne dane... Umjesto običnog rukohvata s unutarnje je strane vrata ručka koja podsjeća na one sa starih kožnih kovčega, a u istom je stilu oblikovan i pretinac ispred suvozača. On se, k tome, otvara prema gore, za što su Citroënovi inženjeri po prvi put morali izmjestiti suvozački zračni jastuk, sad smješten u prednji dio krova. Zgodno, za razliku od stražnjih prozora koji se otvaraju samo na kant, dok ni ručna ni električna opcija ovdje nisu predviđene.
Opravdanje za to Citroën nalazi u podatku da je tim potezom Cactus izgubio 11 od ukupno 200 kg, za koliko je lakši od klasičnog modela C4. Iz istog razloga sjedeća ploha i naslon stražnje klupe odliveni su u komadu te nemaju mogućnost parcijalnog preklapanja, no uskoro bi i ona trebala biti dostupna kao opcija. Dotad vozač i putnici mogu računati na prtljažnik solidnog volumena od osnovnih 348 pa do 1170 litara. No, za konačni dojam najzaslužniji su digitalna instrumentna ploča (na kojoj bismo, doduše, voljeli vidjeti i okretomjer), 7-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir (izbacuje niz tipki s armature, ali zahtijeva malo privikavanja), kao i kombinacija kože i tkanine na sjedalima.
Mjesta na stražnjim sjedalima ima nešto manje no sprijeda, no tu realno više smeta relativno slaba preglednost unatrag, zbog čega se investiranje u park assist, kakav smo imali u testnom autu, čini logičnim potezom. Kad smo već kod dodataka, uz dosad spomenute su na testnom primjerku bili još i rezervni kotač i posebna bijela boja, i to je sve. Uostalom, kod najjačeg Shine Edition paketa ionako je teško poželjeti više.
Snažniji od dva benzinac u ponudi zahvaljujući turbopunjaču iz istih 1199 ccm izvlači 110 KS, a ne 82 KS koliko ih broji atmosferac. Tri cilindra se daju čuti u oba slučaja, no uz 205 Nm momenta potonji nema problema Cactusa natjerati do stotke za 9,3 sekunde i osigurati mu maksimum od 188 km/h. Zanimljivo je da se potrošnja pritom održava baš negdje na razini slabijeg primjerka (Start & Stop se podrazumijeva), pa se turbak (8300 kn skuplji) za dinamičnijeg vozača nameće kao osjetno bolji izbor. Ručni petstupanjski mjenjač je solidan i ništa više od toga, baš kao i upravljač, no uz kompromisno pogođen ovjes Cactus se da sasvim fino voziti i u gradu i na otvorenoj cesti. Pa čak i izvan nje, gdje mu pomaže taman mrvicu povišena karoserija...
PURETECH 110 S&S Shine Edition Moonlight
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 3 cil.
Obujam 1199 ccm
Snaga 81 kW/110 KS pri 5500/min
Moment 205 Nm pri 1500/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 416 x 173 x 148 cm
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik 348-1170 litara
Gume 205/50 R17
Masa 1120 kg
Ispuh CO2 107 g/km
MJERENJA
Najveća brzina 188 km
Ubrzanje 9,3 sekunde
Potrošnja 6,2 l/100 km
CIJENA 140.088 kn
S DOPLATAMA 154.024 kn
OPREMA SHINE EDITION MOONLIGHT: 7-inčni tablet osjetljiv na dodir * dnevna diodna svjetla * dodatno zatamnjena stražnja stakla * dvobojni upravljač presvučen kožom * paket automatska klima * paket city kamera * paket navigacija * pomoć pri kretanju na kosini * brisači magic wash* regulator i limitator brzine * smeđi Airbump...
DOPLATE: bijela boja Nacre * zrnata koža Habana/crna tkanina * panoramski krov * rezervni kotač 15” * paket park assist... UKUPNO 13.936 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....