MAJSTOR ZA SVE

TEST: CITROEN BERLINGO 1.6 BlueHDi Feel I dalje majstor prostranosti

Najjači adut su prostranost i prtljažnik od 675 litara te dorađeni 1.6 Hdi sa 99 KS
 Željko Puhovski

Svjetleće diode, dodirni zaslon u unutrašnjosti, start/stop kako bi se smanjila emisija CO2 i posao je gotov... Nakon sedam godina na tržištu druga generacija Citroen Berlinga doživjela je novo, već drugo zatezanje bora, no bez ikakve revolucije. Glavni adut popularnog francuskog dostavnjaka još 2008. smještenog na platformu C4 Picassa i dalje je nevjerojatna prostranost, posebno naglašena straga gdje je smješten olimpijski prtljažnik od 675 litara.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Više visoka nego široka karoserija nudi zbilja nevjerojatne mogućnosti tovarenja, posebno kad se obore stražnja sjedala i dobije prostor od čak 3000 litara. Što je dovoljno i za selidbe... Vozači kojima treba puno prostora tako guštaju svake sekunde, tim više jer i visoki položaj za kamionski položenim upravljačem uopće nije loš. Nudi pristojan pogled na cestu, a i solidan 5-stupanjski mjenjač smješten je visoko, pa desna ruka na njega pada prirodno. Ipak, šteta je što se iznad središnjeg grebena ne nalazi naslon za ruke, pa niti pretinac s držačima za čaše, bez čega je unutrašnjost manje praktična nego se očekuje. Nađe li vam se u ruci sok, neko vrijeme ćete sigurno razmišljati kamo da ga odložite...

Tko bira osnovnu izvedbu Feel takve dodatke mora doplatiti, no serijski se zato dobiva velika polica iznad glava putnika, dovoljno velika da na njoj odspava dijete. Osnovna oprema inače nudi sve potrebno za ugodnu vožnju, od klime do pomoći pri kretanju na uzbrdici, ali ipak je puno skromnija od 13.000 kn skuplje izvedbe XTR, s automatskom klimom, prednjim naslonima za ruke, stražnjim parkirnim senzorima, kožom na volanu, terenskim dodacima... Ipak, praktičnost je neupitna. Klizna stražnja vrata olakšavaju ulazak putnicima na skučenim parkiralištima, a jedino treba biti oprezan pri otvaranju prtljažnika. Stražnja vrata dižu se visoko, što čuva čelo od udaraca i ozljeda kad se odlože teret, ali treba paziti da ne zagrebu niski strop.

Oduševljava i potrošnja. Provjereni dizelaš 1.6 HDi usklađen je s normom Euro 6, a usput je u nazivu dobio i dodatak Blue, snaga mu je porasla na 99 KS (+7 KS) i opremljen je start/stop sustavom. Za vozače je, međutim, znatno važnije da je potrošnja nikakva i bez problema se kreće oko 5,5 litara. Čak i kad se Berlingo optereti putnicima i prtljagom... Nije tako preveliki grijeh niti snažnije stiskati gas, tim više jer dizelaš tad nudi solidna ubrzanja i ne zamara bukom, barem dok se ne krene jurcati autocestom. Tad mu medvjeđu uslugu radi i lošija aerodinamika, no sa 130 km/h krstari se bez problema. Cijena? Na razini bratskog Peugeot Partnera ili pak Renault Kangooa, no svima računicu mrsi Dacia Dokker, koja s dizelašem 1.5 dCi u najskupljoj izvedbi Stepway stoji tek 107.900 kn.

1.6 Hdi Multispace Feel

Motor: dizelski, 4 cil.

Snaga: 73 kW/99 KS pri 3750/min

Moment: 254 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije: 438x181x185 cm

Osovinski razmak: 273 cm

Prtljažnik: 675 litara

Gume: 205/55 R16

Težina: 1374 kg

CO2 ispuh: 109 g/km

MJERENJA

Brzina: 166 km/h

0-100 km/h: 12,4 sekundi

Potrošnja: 5,4 l/100 km

Cijena 136.500 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 22:28