Svjetleće diode, dodirni zaslon u unutrašnjosti, start/stop kako bi se smanjila emisija CO2 i posao je gotov... Nakon sedam godina na tržištu druga generacija Citroen Berlinga doživjela je novo, već drugo zatezanje bora, no bez ikakve revolucije. Glavni adut popularnog francuskog dostavnjaka još 2008. smještenog na platformu C4 Picassa i dalje je nevjerojatna prostranost, posebno naglašena straga gdje je smješten olimpijski prtljažnik od 675 litara.
Više visoka nego široka karoserija nudi zbilja nevjerojatne mogućnosti tovarenja, posebno kad se obore stražnja sjedala i dobije prostor od čak 3000 litara. Što je dovoljno i za selidbe... Vozači kojima treba puno prostora tako guštaju svake sekunde, tim više jer i visoki položaj za kamionski položenim upravljačem uopće nije loš. Nudi pristojan pogled na cestu, a i solidan 5-stupanjski mjenjač smješten je visoko, pa desna ruka na njega pada prirodno. Ipak, šteta je što se iznad središnjeg grebena ne nalazi naslon za ruke, pa niti pretinac s držačima za čaše, bez čega je unutrašnjost manje praktična nego se očekuje. Nađe li vam se u ruci sok, neko vrijeme ćete sigurno razmišljati kamo da ga odložite...
Tko bira osnovnu izvedbu Feel takve dodatke mora doplatiti, no serijski se zato dobiva velika polica iznad glava putnika, dovoljno velika da na njoj odspava dijete. Osnovna oprema inače nudi sve potrebno za ugodnu vožnju, od klime do pomoći pri kretanju na uzbrdici, ali ipak je puno skromnija od 13.000 kn skuplje izvedbe XTR, s automatskom klimom, prednjim naslonima za ruke, stražnjim parkirnim senzorima, kožom na volanu, terenskim dodacima... Ipak, praktičnost je neupitna. Klizna stražnja vrata olakšavaju ulazak putnicima na skučenim parkiralištima, a jedino treba biti oprezan pri otvaranju prtljažnika. Stražnja vrata dižu se visoko, što čuva čelo od udaraca i ozljeda kad se odlože teret, ali treba paziti da ne zagrebu niski strop.
Oduševljava i potrošnja. Provjereni dizelaš 1.6 HDi usklađen je s normom Euro 6, a usput je u nazivu dobio i dodatak Blue, snaga mu je porasla na 99 KS (+7 KS) i opremljen je start/stop sustavom. Za vozače je, međutim, znatno važnije da je potrošnja nikakva i bez problema se kreće oko 5,5 litara. Čak i kad se Berlingo optereti putnicima i prtljagom... Nije tako preveliki grijeh niti snažnije stiskati gas, tim više jer dizelaš tad nudi solidna ubrzanja i ne zamara bukom, barem dok se ne krene jurcati autocestom. Tad mu medvjeđu uslugu radi i lošija aerodinamika, no sa 130 km/h krstari se bez problema. Cijena? Na razini bratskog Peugeot Partnera ili pak Renault Kangooa, no svima računicu mrsi Dacia Dokker, koja s dizelašem 1.5 dCi u najskupljoj izvedbi Stepway stoji tek 107.900 kn.
1.6 Hdi Multispace Feel
Motor: dizelski, 4 cil.
Snaga: 73 kW/99 KS pri 3750/min
Moment: 254 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije: 438x181x185 cm
Osovinski razmak: 273 cm
Prtljažnik: 675 litara
Gume: 205/55 R16
Težina: 1374 kg
CO2 ispuh: 109 g/km
MJERENJA
Brzina: 166 km/h
0-100 km/h: 12,4 sekundi
Potrošnja: 5,4 l/100 km
Cijena 136.500 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....