Otrovni crni škorpion u Abarthovu logotipu može se shvatiti i kao simbol smrtne presude konkurenciji, a u slučaju modela 595 Competizione jednako dobro bi pristajala njuška pitbulla. Naoružan agresivnom dizajnerskom koreografijom, za razliku od svog originala Fiata 500, ne djeluje nimalo pitomo, a jednako tako i zvuči. Kad na okret ključa Ferrarijevski gromko i duboko promrmlja četverostruki ispuh Record Monza susjedi dižu rolete, mačke kidaju na sve strane, a prolaznici iznenađeno zure u pastelno žuti mali bolid - 1045 kilograma težak 595 Competizione, najsnažniju verziju najmanjeg Abartha, u čijih je svega 366 centimetara dužine utrpan 1,4-litreni turbomotor nasviran na 180 KS i 250 Nm. Bogme, nije šala! Sportsku priču talijanske džepne rakete priča i mali, šarmantno skockan i bogato opremljen interijer, u kojem glavnu ulogu imaju čvrsta, školjkasta sportska sjedala Corse Sabelt, podrezan volan u alkantari i koži i aluminijske papučice. Abarthova ikonografija na volanu, tepisima, kotačiću za podešavanje naslona sjedala i u posebno kućište izdvojena kazaljka tlaka turbopunjača začin su nesvakidašnjoj atmosferi, podgrijanoj i alkantarom presvučenim kućištem instrumenata, lakiranim i matiranim plohama i kromiranim detaljima.
Foto: Marin Tomaš
Metalnom kuglom obloženim vrhom precizne i ugodno čvrste ručice mjenjača ubacujemo u prvu i krećemo. Motor i u laganoj vožnji moćno grglja, a sportska krutost karoserije i tvrdoća ovjesa dobro su nas protresli već pri prvom naletu na ležeći uspornik. Skretanje u glavnu ulicu na vidjelo iznosi i direktnost volana sa svega 2,5 okretaja od jedne do druge točke i sve to pomalo najavljuje obilnu porciju zabave na otvorenoj cesti. Gas do daske izmjenično prate rafali baritonskog i šištajućeg zvuka koje stvaraju zaklopke ispuha Record Monza pa radio instinktivno gasimo i uživamo u praskanju ispušnog sustava i žestokom ritmu nabiranja brzine.
Prebacivanje u program Sport dodatno ubrzava odziv na gas, volan oteža i postaje još direktniji, turbina šišti, instrumenti pocrvene, a okretomjer postaje vidljiviji. Rastom brzine sirovi sportski dojam postaje sve izraženiji, a buka i tvrdoća uklapaju se u bogat ambijent džepne rakete, koja s lakoćom probija granicu od 200 km/h. Šesta brzina pritom čak i ne fali, jer visoki okretaji ovdje se doimaju sasvim prirodnim. Silazak na lokalnu cestu, u ralje vezanih zavoja i brze igre gasa i kočnica ravan je zabavi u lunaparku. Precizan ručni mjenjač dobro podnosi torturu brzog šaltanja, divlja zvučna kulisa koja pritom izlazi iz ispuha ježi kožu, a čvrsto držanje putanje ohrabrenje je za sve brže ulaske u zavoje. Za entuzijaste brze i žestoke vožnje - bomba od auta!
Ukratko
Zbog kratkog osovinskog razmaka ponekad traži više rada volanom, ali u gradu, oštrim zavojima i pri startnim ubrzanjima je pravi mali kraljVolan obložen kožom i alkantarom perfektno je oblikovan, ali samo da je malčice manji. U visoko postavljena, čvrsta i školjkasta sjedala Sabelt ne staje baš svatko. Kočna kliješta Brembo dolaze u boji karoserije, a diskovi od 305 mm ulijevaju sigurnost
Turbomotor 1.4 T-Jet nasviran na 180 KS i 250 Nm u normalnoj vožnji troši oko 8 litara, a s oko 10 ste već jako brzi. Nude se tri snage motora (145, 165 i 180 KS) u paru s ručnim i robotiziranim mjenjačem te u izvedbama Elaborabile, Turismo, Competizione i Rivale. Raspon cijena: 149.715 do 232.230 kuna. Ima se što birati…
595 Competizione TEHNIČKI PODACI Motor turbobenzinski, 4 cilindra Obujam 1368 ccm Snaga 132 kW/180 KS pri 5500/min Moment 250 Nm pri 3000/min Pogon prednji Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 366 x 163 x 149 cm Osovinski razmak 230 cm Prtljažnik 185 litara Gume 205/40 R 17, Pirelli Zero Nero Masa 1030 kg Jamstvo 2 godine MJERENJA Brzina 225 km/h 0-100 km/h 6,7 sekundi Potrošnja 8,6 l/100 km Cijena 203.950 kuna S dolatama 215.570 kuna SERIJSKA OPREMA: alu naplaci Competizione • parkirni senzori straga • ksenon svjetla • maglenke • tamna stražnja stakla • sportski ovjes • ispuh Abarth Record Monza • multimedija i dodirni zaslon • pomoć pri kretanju na uzbrdici • automatska klima • sportska školjkasta sjedala Abarth Corse Sabelt • volan u koži i alkantari podesiv po visini… DOPLATE: žuta pastelna boja • naljepnice Abarth i crna kućišta retrovizora • el. krovni otvor s roletom • Ukupno 11.620 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....