osvježeni model

Reporter Auto kluba u Portugalu isprobao Nissanovu ‘zlatnu koku‘: Prvi dojmovi za volanom svježeg Qashqaia

Najprodavaniji Nissan modernog doba i mjerilo klase dizajnerski je dotjeran izvana, a decentno tehnološki i kozmetički osvježen iznutra

Nissan Qashqai

 Nissan

U Europi ga znamo kao Qashqai, u Americi se zove Rogue, a u Japanu i Australiji straga piše Dualis. Ima i drugih, lokalnih naziva (prodaje se u čak 145 zemalja svijeta) a sve to dokazuje da je Nissanov kompaktni crossover, jedan od pionira ovakvog tipa automobila, potpuna personifikacija pojma globalnog auta. Rezultat?

image

Nissan Qashqai

Nissan

Od prve generacije iz 2006. do danas prodan je u 4,2 milijuna primjeraka, pa ne čudi što svaka inovacija na tako omiljenom automobilu, koji i kod nas uživa visoku reputaciju, budi posebnu pažnju. Vrijedi to i za aktualnu treću, u prodaji od ljeto 2021. ali umjesto spavanja na lovorikama japanski je bestseler, s proizvodnom adresom u Engleskoj, sprijeda temeljito promijenio imidž.

image

Nissan Qashqai

Nissan

Maska s desecima sjajnih crnih dijelova u obliku ljuskica sada široko i odrješito zadire u bokove, poput noža tanka prednja svjetla cjelokupnom izgledu daju novu dozu oštrine, a dnevna svjetla od pet elemenata na svakoj strani, maštovito integrirana u masku, dodatno privlače pozornost, bez obzira što se na decentniji način nego prije spajaju s glavnim svjetlima.

image

Nissan Qashqai

Nissan

Pokazivači smjera u boljim paketima opreme imaju tehnologiju sekvencijalnog rada (kao i straga), a sve je, naravno, izvedeno u LED tehnici. Pridodaju li se svemu tome obnovljene linije oba branika, nov dizajn aluminijskih naplataka i stražnja LED svjetla u četiri elementa koji ispod prozirnog kućišta daju dojam 3D izvedbe, dobiva se prizor koji dosta snažno mijenja imidž karoserije dugačke 4,43 metra. Stilske promjene posebno su upečatljive u najskupljoj i dizajnerski usmjerenoj novoj opremi N-Design, u dvobojnoj izvedbi s novim metaliziranim bojama karoserije, 20-colnim naplacima te lukovima kotača i donjih dijelova vrata u bojama karoserije.

image

Nissan Qashqai

Nissan

Na prvim vožnjama dočekali su nas primjerci upravo u top opremi N-Design, u kojem doživljaj dobrog komfora i prostranosti snažno koketira s premium razinom. Brižna izrada oplemenjena je alkantarom čak i na armaturi, središnjem grebenu i vratima, a ugodnije su i kožne i tekstilne površine. Obnova interijera ima i tehnološki aspekt, u kojem ljepša digitalna optika instrumenata i moderniji središnji zaslon 12,3-inčne multimedije djelomice mijenjaju i vizualni doživljaj za volanom i donose sadržajne novosti.

image

Nissan Qashqai

Nissan

U okviru multimedije Connect integrirane su Google usluge sa stalnim bežičnim ažuriranjem kartografije Maps i pratećih informacija, funkcija Assist s glasovnom komunikacijom sa sustavom (Hey Google...) te Play kojom se pristupa internetu, za pristup glazbi, podcastima, zvučnim knjigama i sličnom. Dopao nam se i novi 3D prostorni i panoramski prikaz auta putem osam kamera koje pokrivaju sve zone oko automobila, što uključuje širokokutnu prednju kameru za sigurnije manevriranje na nepreglednim lokacijama. U opremi je i više sigurnosnih sustava.

image

Nissan Qashqai

Nissan

Što se motora tiče, Nissan se drži gesla čuvanja momčadi koja pobjeđuje. U tom segmentu, dakle, nikakvih promjena nema. Ponudu i dalje ovara uglađeni 4-cilindarski blagohibridni turbobenzinski motor 1.3(140 i 158 KS), koji u jačoj verziji može imati i automatski mjenjač i pogon 4x4, a kao tehnološka perjanica ostaje hibridna verzija e-Power kao sinergija 3-cilindarskog turbobenzinca 1.5, samopunjive baterije i elektromotora (190 KS).

image

Nissan Qashqai

Nissan

Hibrid je ponovno pokazao zanimljiv vozački doživljaj u kojem benzinski motor nema klasičnu pogonsku ulogu, već njegov povremeni rad služi tek kao jak generator struje bateriji, zbog čega se dobrim dijelom u vožnji dobiva dojam električnog automobila. Qashqai je u vožnji udoban i uglađen, ali i konkretan na volanu, koji zajedno s ovjesom fino kompenzira utjecaj povišenog težišta i ostavlja ugodan dojam sigurnosti. Povrh toga, kvalitetnija zvučna izolacija motornog prostora, punije obloge vrata i deblja stakla propuštaju manje vanjske buke, što vožnji daje dodatnu notu profinjenosti.

image

Nissan Qashqai

Nissan

Ukratko

Novu svježinu stražnjem dijelu daju redefinirane linije branika, a ponajviše oštrija grafika LED svjetla, sada u prozirnoj izvedbi. U boljim paketima opreme svi pokazivači smjera su sekvencijalni

Nova oprema u ponudi je dizajnerska N-Design, s dvobojnim 20-colnim naplacima te lukovima kotača i donjim dijelovima vrata u boji karoserije

U vožnji je udoban i još tiši nego dosad. Ljepši ambijent dobiven je i novim infotainment sustavom s modernijim i razigranijim grafičkim sučeljem i bogatijim sadržajem

Kamera sada ima 3D funkciju s osam prikaza položaja auta u prostoru, uključivo položaj prednjih kotača, a ugrađene su i Google usluge (kartografska Maps, glasovni komunikator Assistant i web trgovina Play)

I dalje će se nuditi dobar izbor opreme, a najljepši, praktički premium ugođaj daje N-Design, u kojoj su alkantarom obložene i armatura i središnji greben

Nema promjene u motorima (1.3 DIG-T/140 i 158 KS i 1.5 e-Power/190 KS), kao ni u veličini prtljažnika (436 do 504 litre, ovisno o visini podne police)

Prodaja će krenuti u rujnu, kada će biti poznate i cijene. Sadašnji blagohibrdni benzinci (140 i 158 KS) startaju na 28.710 eura, a samopunjivi hibrid (190 KS) na 38.995 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 11:53