TEST

RENAULT MEGANE 1.5 dCi Obiteljske crte lica vraćaju ga u fokus interesa

Prednja je maska nova po uzoru na Clio, a veseli robusnija izrada
 FOTO: Ivan Lacković

Treća generacija Renault Meganea, predstavljena u Parizu 2008., pa su Francuzi sada posegnuli za uobičajenim receptom i prošle godine u Frankfurtu predstavili redizajn. U skladu s trendovima koje je postavio Laurens van den Acker, šef dizajna, prednja svjetla su napadnije zakošena, svjetleće diode su usađene u odbojnik, a veći zaštitni znak oslonjen je na crnu podlogu protegnutu prednjom maskom. Megane sprijeda tako na prvi pogled sada izgleda kao napuhani Clio, što uopće nije loša stvar. No, bez obzira na zgodne kozmetičke promjene na vanjštini, dizajn se nije pretjerano dirao u unutrašnjosti.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Ali zato veseli završna obrada koja je poboljšana. S druge strane, nema promjena u ponašanju na cesti. Megane djeluje uvjerljivo i poslušno, unatoč upravljaču koji ponekad u rukama djeluje pretjerano lepršavo te ne nudi toliko informacija s podloge poput onoga u Focusu ili Golfu. Znatno je uvjerljiviji ovjes, ugođen po guštu vozača. Već provjereni dizelaš 1.5 dCi od 110 KS koji je pokretao testni primjerak ima sve preduvjete da zadrži titulu najpoželjnijeg. Prije svega, krasi ga štedljivost, a ta je odlika dodatno potencirana posljednjim doradama iz 2012. Dobio je tada dodatnih 20 Nm (ukupno 260) te uz dotjerivanje turbopunjača i sustava ubrizgavanja goriva postao još štedljiviji. U prosjeku smo trošili tek 5,6 litara, što je izvrstan rezultat s obzirom na to da je postignut bez kalkuliranja s pritiskom na papučicu gasa.

Znakove slabosti 1.5 dCi pokazao je tek pod punim opterećenjem na jakim usponima... Po pitanju performansi stotka se hvata za relativno sporih 12,2 s, no zato su uvjerljiva međuubrzanja. Od 70 do 120 km/h, u najdužem šestom prijenosu, ubrzava se za manje od 18 s. Za dobar dojam zaslužna je i oprema GT Line, najdarežljivija od tri u ponudi. Uz krući ovjes dolaze i snažnije profilirana prednja sjedala, presvučena kombinacijom tkanine i kože, a za sportski ugođaj zadužene su i aluminijske papučice te upravljač opšiven crvenim koncem. Poglede prolaznika pritom privlače alu naplaci od 17 cola, oštrije linije prednjeg odbojnika, te siva plastika oko otvora za zrak i dnevnih led svjetala te na kapama retrovizora.

Logično, najbogatiji paket je i najskuplji te se uz nekoliko doplata cijena testnog modela popela na gotovo 158.000 kuna. No, uz osvježen izgled, upravo je cijena jedan od aduta s kojima Megane kreće u dvogodišnju tržišnu utakmicu (četvrta generacija dolazi krajem 2015.). Najpovoljniji dizelaš (95 KS, oprema Authentique), naime, stoji privlačnih 116.900 kn i usporedbom se pokazuje da povoljnije ponude u klasi imaju tek Citroen C4, čiji se 1.6 HDi dobiva za 109.900 kn, te Hyundai i30, kod kojega se 1.4 CRDi nudi za 104.990 kn. S druge strane, dizelski Ford Focus nudi se od 121.400, Kia Ceed od 123.990, Peugeot 308 od 130.928 kn...

Megane 1.5 dCi GT Line

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1461 ccm

Snaga 81 kW/110 KS pri 4000/min

Okr. moment 260 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 430 x 181 x 147 cm

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 372/1162 litre

Težina 1290 kg

Ispuh CO2 90 g/km

Najveća brzina 189 km/h

0-100 km/h 12,2 sekunde

Potrošnja 5,6 l/100 km

Cijena 152.135 kn

S doplatama 157.925 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 13:17