PRVI TEST

RANGE ROVER EVOQUE Premium SUV s dušom terenca

Baby Range prava je atrakcija, izgleda sportski, a s dizelašem 2.2 SD4 od 190 KS moćan je i hitar

Stigao je u vrijeme urušavanja tržišta, ali pokazalo se da ne baš jeftinom Baby Roveru ne štete ni kriza, a još manje prije četiri godine poljuljan imidž marke, kad je potpala pod vlasničku kapu indijskog industrijskog diva Tata. Baš suprotno, tvornica u Halewoodu ne stiže pratiti tempo kojim pristižu narudžbe, pa se za Evoque već stvorila lijepa lista čekanja.

Veliku pozornost Evoque duguje fantastičnom dizajnu, koji gotovo do posljednjeg detalja prati linije studije LRX iz 2008. Visokih bokova, a malih bočnih i stražnjeg prozora te s dva ispušna topa straga doima se više kao sportski shooting brake kompakt, postavljen na povišeno podvozje i velike 19-colne naplatke, nego li kao SUV koji bi se trebao uhvatiti u koštac s ozbiljnim terenskim nedaćama. Najskuplji paket opreme Prestige decentno, a efikasno prisnažuje snažan i glamurozan vanjski nastup, oplemenjujući izgled posebnim dizajnom naplataka, maske, prednjih i bočnih otvora za zrak, ukrasnim letvicama od kroma.

Sve se doima podjednako dramatičan i aristokratski, pa se i u Evoque, kao uostalom i u svaki drugi luksuzni Land Rover, i unatoč terenskom pedigreu ponekad čini grijehom ući bez lakiranih cipela i odijela u čijim džepovima se skrivaju fine cigare, pametni telefon i rezervna igla za kravatu. Unutrašnjost je pritom iznenađujuće prostranija no što se može naslutiti po zbijenom vanjskom izgledu. Profinjene materijale predvodi koža pažljivo prošivena bijelim koncem, čak i po gotovo čitavoj armaturi.

Kombinacija s aluminijskim, kromiranim i piano lak površinama potencira gospodski ugođaj, a dašak futurizma unosi okrugli mjenjač, minuciozno izveden kao u prestižnom Jaguaru XF i XJ. Pri paljenju motora nečujno izranja iz širokog i niskog središnjeg grebena, koji vozača od suvozača razdvaja baš kao u supersportskim automobilima. A pritom se sjedi povišeno, SUV-ovski. Tko god je sjeo pored nas, odmah se u zraku mogla osjetiti, gotovo i čuti njegova tiha fascinacija izgledom i uređenjem. No, nije baš sve dovedeno do potpune perfekcije.

Preglednost unatrag je manjkava (stvar spašavaju veliki retrovizori te kamera i senzori), grafika instrumenata podsjeća nas na Fordovu, a za brzo kretanje putnim računalom i funkcijama infosustava putem zaslona na dodir dobro je prije toga pažljivo pročitati upute. Četverocilindarski 2,2-litreni dizelaš sa 190 KS posve odgovara visokom Rangeovu imidžu. Dizelski zvuk jedva prodire u luksuznu unutrašnjost, a osjećaj snage i velikog momenta kao podloge za spremnost da se iz opuštene krene u temperamentnu i živu vožnju uvijek je prisutan.

Automatika pritom ponekad djeluje nezainteresirano i neodlučno, čak i u sportskom programu (u kojem se šalta na višim okretajima, a instrumenti postaju crveni) pa narušava željeni spokoj u vožnji. Izlaskom na otvorenu cestu radije smo zato koristili ručni program rada, polugicama iza upravljača. Reakcije su tad brže i preciznije, a dinamika vožnje zabavnija i bolja. Upravljač je pritom prilično izravan i premda ponekad prelagan, dobro prati mogućnosti motora u normalnoj, kao i u nabrijanoj vožnji.

I ovjes je dovoljno čvrst da ne dopušta naginjanje preko mjere, pa tek na krajnjim granicama lagano popušta u lagano proklizavanje prednjeg dijela, praćen osjećajem pune kontrole. Evoque se, dakle, na asfaltu ponaša puno više kao povišeni kompakt, istina manje udoban od očekivanja, a manje kao SUV. Možda bi samo kočnice mogle biti izdržljivije, ali to je već tema za ulične trkače… Sišli smo i na mekani teren i premda su Continentalove CrossContact gume puno više cestovne nego terenske, sukladne činjenici da Evoqueovi vlasnici ne pomišljaju ni na što više od slučajnog nailaska na mlaku vode, brzo smo shvatili da je aristokratski Evoque ostao vjeran Land Roverov terenskoj filozofiji. Jasno, ne u stilu rudimentarnog Defendera, ali nije ni šminker bez pokrića.

Integralni pogon baš nam je osjetno pomogao pri izvlačenju iz kaljužastog šumskog puta, a koristili smo i prednosti jedinstvenog sustava Terrain Response. Tipkom na grebenu električnim putem se biraju programi za vožnju po tvrđem skliskom, mekanom blatnjavom ili rastresitom pjeskovitom terenu, čime se prilagođava brzina odziva na gas te rad mjenjača, kočnica i ovjesa. Sjajna i korisna stvar! Potrošnja se kreće od 7 litara na otvorenoj cesti do 10,5 u gradu, a vlasnicima sigurno neće biti teška stavka, za razliku od nabavne cijene. No, kad se odluka jednom prelomi, dajemo ruku u vatru da će vožnja do kuće uvijek voditi najdužim putem.

ZAPAŽANJA

Najmanji Range privlači pozornost poput estradne zvijezde. Zanimljivo, izvedba s peterim vratima jeftinija je 10.000 kuna od trovratnog modela! Osnovni dizelaš (150 KS) stoji 334.720 kuna.

Profinjen pristup dizajnu, podređen Rangeovom prepoznatljivom stilu, vidljiv je u svakom detalju karoserije. Diodna prednja (dnevna) i stražnja svjetla atraktivnih su oblika i dolaze serijski, dok za stakleni panoramski krov valja izdvojiti 10.400 kuna.

Prtljažnik kutijaste forme među najvećima je u klasi (550 l), a može se opremiti električnim zatvaranjem (doplata). Unutrašnjost pruža više mjesta od očekivanja.

Evoque nije beskoristan na terenu. Dapače, s terenskim gumama, Freelanderovom 4x4 tehnologijom i sustavom Terrain response, kojim rad mjenjača i ovjesa prilagođava raznim podlogama (trava, blato, šljunak…) ugodno iznenađuje.

EVOQUE 2.2 SD4 PRESTIGE

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cilindra

Obujam 2179 ccm

Snaga 140 kW/190 KS pri 3500/min

Moment 420 Nm pri 1750/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Pogon 4x4

Dimenzije 435,5 x 196 x 163,5 cm

Međuosovinski razmak 266 cm

Prtljažnik 550/1445 litara

Gume 235/55 R 19, Continental

Težina 1840 kg

Brzina 195 km/h

0-100 km/h 8,5 sekundi

Potrošnja 9,7 litara

Cijena 478.880 kuna

Cijena s doplatama 575.570 kuna





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 12:48