Nakon Stila, s kojim nije postigao očekivane rezultate, Fiat se zbrojio i u razvoj nasljednika upregnuo sve svoje potencijale. Ništa se nije prepustilo slučaju, uključujući povratak naziva Bravo, prema uspješnom prethodniku iz 1995. Zanimljivo, novi Bravo proizvodi se već sedam godina, bez gotovo ikakvih izmjena. Razlog? Veliko poslovno preslagivanje grupe Fiat, koja je za prioritete imala neke važnije ciljeve od stvaranja novog modela u kompaktnoj klasi.
Novi Bravo stvarno se pokazao puno boljim od svog istoimenog pretka, ali i od Stila. Istina, materijali i preciznost završne dorade možda nisu u svim detaljima na najvišoj razini, ali krupnije zamjerke ne pronalaze niti dežurni kritičari talijanskih automobila. Uostalom, mehanika je oduvijek bila jaka strana Fiata, a elektronika i električne instalacije ni izdaleka nisu problematični kao kod starog Brava, pa i Stila. Naravno, govorimo o redovno održavanim primjercima, koji nisu ubijani pretemperamentnom vožnjom i nisu zapušteni. Ukratko, Bravo je možda i najbolji izdanak talijanske škole kompaktne klase, naravno uz kasnije pristiglu Lanciu Deltu i Alfu Giuliettu, s kojima dijeli velik dio komponenti. I dobro pogođen dizajn bio je osvježenje nakon konzervativnog Stila i vratio Fiatu aureolu šarmantnog kompakta.
Zbog toga mu mnogi opraštaju slabu preglednost unatrag, posebno pri parkiranju, kada vidljivost ograničava širok stražnji nosač krova. Naravno, poput svakog talijanskog auta Bravo je odličan u vožnji. Preciznost upravljača i ovjesa daje vožnji dodatnu dozu zadovoljstva, u što je dobro uklopljena i udobnost. Bučnost inače dosta robusnog ovjesa na lošoj cesti s godinama se može povećati, ali teško da ćete ikada pomisliti kako mu dolazi kraj. Zanimljivo, i unutrašnjost se u pravilu i nakon nekoliko godina odlično drži pa su cvrčci u plastici znatno rjeđi u odnosu na prethodnike. Zastupljenost motora najbolje pokazuje kako su se vremena promijenila. Na tržištu rabljenih u Bravu danas debelo prevladavaju dizelaši, pretežno 1,9-litreni iz prvih serija. Najzastupljenija je verzija sa 120 KS, poznata do dugovječnosti, dobrim performansama i umjerenoj potrošnji.
Nije tako rijedak niti osnovni 1,4-litreni benzinac (95 KS), dobar za umjerenu vožnju, ali mu potrošnja rapidno raste čim se gas malo jače pritisne, a nije baš štedljiv niti u gradu. Kad je o benzincima riječ, bolja je opcija turboverzija sa 120 KS, koja vuče puno bolje, a potrošnja mu je jednaka. Svi ostali motori su vrlo rijetki. Cijene na tržištu rabljenih jako su šarene pa recimo samo za primjerke iz 2007. traženi iznosi variraju od 45 do 65 tisuća kuna. Naime, u vrijeme krize cijene se ne formiraju samo prema stanju i modelu auta, već i kako kome financijski gori pod petama...
BRAVO 1.4 T-JET (2007.-2014.)
GODIŠTE 2007.
CIJENA 55.000 kn
Kilometraža: 29.000
Motor: turbobenzinski, 4 cil.
Obujam: 1368 ccm
Snaga: 88 kW/120 KS pri 5000/min
Moment: 200 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 434x179x149
Međuosovinski razmak: 260 cm
Težina: 1260 kilograma
Prtljažnik: 400 litara
Brzina: 197 km/h
0-100 km/h: 9,6 sekundi
Potrošnja: 6,7 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....