TEST Renault Megane

Prostran i praktičan karavan, idealan za obitelj

Karavanska izvedba ponudom prostora i praktičnim rješenjima ide niz dlaku obiteljskim potrebama, no živahni turbobenzinac sa 130 KS neutaživo guta gorivo

Patrick Le Quément, potpredsjednik korporativnog dizajna Renaulta, dolaskom peterovratne izvedbe rekao je zbogom avangardnom dizajnu na koji nas je naučio prethodni Megane. Ipak, zavodljive coupeovske linije trovratnog modela popravili su pomalo gorak okus u ustima, dok je na istom tragu i karavan. Mladenački izgled s dozom sportske odvažnosti u drugi plan stavlja često dosadne obiteljske proporcije, čime su na svoje došli vozači koji usprkos dječjoj galami sa stražnje klupe nisu izgubili strast za šminkanjem na asfaltu.

No, to ne znači da je zanemarena praktičnost. Ulaskom u prostranu unutrašnjost odmah se osjećaju blagodati 6 cm rastegnutog osovinskog razmaka u odnosu na peterovratnu izvedbu, koji sa 270 cm zalazi u vrijednosti srednje klase. Straga se sjedi raskošnije nego što je običaj među kompaktima, dok prtljažnik zapremine 540 l, preklapanjem stražnje klupe, raste na izdašnih 1600 litara. Tada se dobiva potpuno ravna podnica, koja uz široki stražnji otvor spremno prima i krupnije komade prtljage. Uz brdo korisnih pretinaca, postavljenih na sva strateška mjesta, obiteljske potrebe su potpuno zadovoljene.

Ipak, dok sjedi za upravaljačem, vozač ne osjeća negativne posljedice raskošnih proporcija. Prednja armatura izgledom, ali i korištenim materijalima, podsjeća na Laguninu, što znači da je uglađena, pomalo diskretna ali i dopadljiva. Privikavanje zahtjevaju tek minijaturni prekidači klimatizacijskog uređaja i radija, koji nisu najpraktičniji. S druge strane, velike površine od mekane plastike, bogata serijska oprema i udobna sjedala koja izvrsno drže tijelo u zavojima, pružaju dozu elegancije i komfora iznad prosjeka klase. Posebno je to izraženo na testnom primjerku, opremljenom doplatnim elementima poput automatske parkirne kočnice i kontrole tlaka u gumama. No, u praksi se znatno boljim potezom pokazuje ulaganje u stražnje parkirne senzore. Preglednost pri vožnji unazad nije najbolja, posebno kada je putnički prostor odijeljen od prtljažnika mrežom, kao na testnom modelu.

Ipak, najveće razočarenje skriva se ispod poklopca motora. Hvalospjevima najavljivani turbobenzinac 1.4 TCe stotku hvata ispod 10 sekundi i posustaje tek na maksimalnih 200 km/h, no sol na ranu trlja potrošnja, koju je teško spustiti ispod 10 litara. Doduše, tvornički podaci hvale se s prosječnih 6,5 litara, no u stvarnosti to je nemoguća misija. Stoga je znatno uputnije izabrati jednakosnažan dizelaš 1.9 dCi sa 130 KS, koji pruža čak i bolje performanse, a troši ispod 6 litara. Ovako ste osuđeni na česte posjete benzinskih crpki, makar spremnik goriva raspolaže s pristojnih 60 litara. Znatno bolji dojam ostavlja 6-stupanjski mjenjač, koji je primjereno precizan, makar nešto dužih hodova. Uz dobro izbalansiran ovjes, udobna vožnja je zajamčena, čak i u gradskoj vožnji gdje se uz stalne izmjene stupnja prijenosa neprestano vodi bitka s ležećim policajcima i lošim kolnikom.

Obzirom na opremljenost i snagu motora, cijena od 19.800 eura čini se primjerenom, no teško se oteti dojmu da je izbor benzinca jedina pogreška koju možete napraviti kupovinom Meganea Grandtour. Sve ostalo kod francuskog karavana je vrlo dobro ili odlično, tako da je dobro znati da je uvjerljivi dizelaš 1.5 dCi sa 105 KS (slabiju izvedbu sa 85 KS i 5-stupanjskim mjenjačem preporučili bi samo manje zahtjevnim vozačima) dostupan već od prihvatljivijih 20.700 eura...

+ dizajn, prostrana i bogato opremljena unutrašnjost, izdašni prtljažnik

- potrošnja goriva, minijaturni prekidači klime i radio uređaja, preglednost straga

Serijska oprema

dvozonska automatska klima* CD/MP3 s komandama na upravljaču* putno računalo* upravljač i ručica mjenjača u koži* upravljač podesiv po visini i dubini* daljinsko središnje zaključavanje* el. podizači stakala* prednji i bočni zračni jastuci i zavjese * ABS/ESP* maglenke* alu felge 16”* prednji naslon za ruku s pretincem* senzor kiše* prednja sjedala podesiva po visini* kromirani uzdužni krovni nosači* kromirane ručice i pragovi

Doplatna oprema testnog modela

senzori parkiranja 390 EUR* mreža za prtljagu 120 EUR* navigacija TomTom 450 EUR* Paket Kartica (kartica + el. retrovizori) 680 EUR* Paket Kočnica (autom. parkirna + el. nadzor tlaka u gumama) 430 EUR* radio Arkamys + Bluetooth/USB 70 EUR

Ukupno: 2455 EUR

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

MOTOR

Vrsta: turbobenzinski, redni

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1397 ccm

Snaga: 96/130 KS pri 5500/min

Moment: 190 Nm pri 2250/min

PODVOZJE

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut, stabilizatori

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga puni diskovi 260 mm, ABS/ASR, ESP

Gume: 205/55 R16, Michelin Energy

KAROSERIJA

Dimenzije: 456x180x147 cm

Osovinski razmak: 270 cm

Prtljažnik: 524/1600

Masa: 1285 kg

PERFORMANSE

Brzina: 200 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 9,9 s

Potrošnja: 8,5/5,3/6,5 l/100 km

Potrošnja na testu: 10,7 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 07:48