Mazda 3 Sedan 1.6 TX .CIJENA 19.800 EUR. TESTNI MODEL 20.240 EUR
Limuzinskoj izvedbi Mazde 3 već je u startu veliki plus što izgleda kao umanjena kopija veće Šestice, za mnoge najljepšeg automobila srednje klase. Zato se i za klasičnu izvedbu Trojke, dulju 12 centimetara od popularnije izvedbe s peterim vratima (koštaju isto…), također može reći da je maneken svoje klase. Šarmira modernim linijama, pri čemu se pogled zadržava na povišenom i formom ozbiljnom stražnjem dijelu, s prozirnim svjetlima. Duljinom od 4,58 metara najdulja je u klasi u kojoj se nadmeće, ali prtljažnik se unatoč tomu, zadržao na obujmu od 430 litara. U praksi to nije malo i zapravo je posve dovoljno za uobičajene obiteljske prilike, ali statistički, spada među najmanje u klasi kompaktnih limuzina. Utjeha je što se pedantno obrađenom postoru pristupa s lakoćom, budući se lagani poklopac odiže visoko i prilično je širokog otvora.
Mazda 3 leži na poznatoj i sportski krutoj platformi osovinskog razmaka 2,64 metra, svojedobno razvijenoj unutar grupe Ford, za široke potrebe kompaktnih modela Forda, Mazde i Volva. Stoga solidan razmak i ukupni gabariti pružaju dobru prostranost, iako u toj klasi postoje i prostraniji automobili. Dinamičan dizajn odnio je poneki centimetar prostora, no daleko od toga da je unutrašnjost skučena. Samo nije tako velika, kao u recimo Škodi Octaviji. Veći naglasak stavljen je na guštanje za upravljačem i poticanje emocija u vožnji. Od prvog trenutka oduševljavaju sjajna vozačka pozicija te dinamično dizajnirano i završnom izradom jedno od najkvalitetnijih vozačkih okruženje u toj klasi. Zadovoljstvo postaje potpuno okretanjem preciznog i sjajno ugođenog upravljača te rukovanjem fantastično uglađenog i tihog mjenjača. Dojam poboljšava bogat paket opreme TX, pun detalja poput tempomata te grijanja sjedala i vjetrobrana (odlično u ova mrzla jutra). No, i osnovni CE, za 16.900 eura, ispunjava sve temeljne standarde klase, uključujući klimu i ESP.
Dok većina konkurencije osnovu benzinske lepeze još uvijek temelji na 1.4-litrenim motorima, Mazda je i tu podigla letvicu. Nova Trojka počinje ponudu dobro poznatim usisnim benzincem 1.6 sa 105 KS, motorom koji ne pršti od performansi i nije najštedljiviji na svijetu, ali impresionira profinjenim radom. Zanimljivo je da smo na testu, s već dobro razrađenim motorom, trošili prosječno manje od devet litara, oko litru manje nego prilikom prvog testa izvedbe s peterim vratima s istim, ali ispod čekića novim motorom. Ipak, u gradu i na autocesti potroši i deset litara pa tko većinu vožnje obavlja u takvim uvjetima bolja opcija su dizelaši 1.6 sa 90 ili 109 KS. Premda motor nema sportska ubrzanja poput modernih downsizing turbobenzinaca, raspolaže dobrim potencijalom za življu vožnju, samo traži više gasa i češće šaltanje u stupanj niže. Osjećaj je u svakom slučaju bolji nego što sugeriraju brojke na papiru. Budući su platforma i ovjes izvedbom blizanci Focusa i Volva S40, o stabilnosti i dominantnom ponašanju u zavojima ne treba trošiti riječi. Ugođenost po Mazdinim standardima daje poseban, pomalo sportski osjećaj, što se reflektira tvrdoćom, dodatno potenciranom tvrdim sjedalima. Poklonicima komfora to neće biti po volji, ali tko gušta za volanom i preferira dinamičan osjećaj, Trojka će biti limuzina po mjeri…
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, usisni
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 77 kW/105 KS pri 6000/min
Moment: 145 Nm pri 4000/min
PODVOZJE
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Ovjes: sprijeda McPherson, poprečna ramena/straga multilink
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 278 mm straga puni diskovi 265 mm, ABS/ESP
Gume: 205/50 R 17, Toyo
KAROSERIJA
Dimenzije: 458x175,5x147 cm
Osovinski razmak: 264 cm
Prtljažnik: 430 l
Spremnik goriva: 55 l
Masa: 1305 kg
PERFORMANSE
Brzina: 188 km/h
0-100 km/h: 12,2 s
Potrošnja: 8,3/5,2/6,3 l/100 km
Potrošnja na testu: 8,8 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....