Ako neka kombinacija karoserijske izvedbe i motora za Opel Astru zvuči prirodno, to je zasigurno GTC i 1.4-litreni turbo motor sa 140 KS. Da ju testiramo, doduše, trebali smo čekati sve do sada, gotovo tri godine od predstavljanja aktualne generacije popularnog Opelovog kompakta, odnosno dvije godine od dolaska trovratne verzije. No, čekanje se ponekad isplati. Od klasične se, peterovratne Astre, GTC izvedba razlikuje u svega nekoliko centimetara: duža je 4,5 centimetara te šira 2,5 i niža 2 cm. Uz to, međuosovinski razmak povećan joj je za tek jedan jedini centimetar. Rekli bi - nedovoljno za primjetniju razliku? E, baš suprotno: GTC i peterovratna Astra u praksi, odnosno u vožnji, doimaju se kao dva sasvim različita modela!
Iza velikih vrata, koja znaju praviti probleme na užim parkiralištima, smještaj za upravljačem je pravi kupeovski: mjesta tu ima koliko hoćete, dok je straga situacija znatno nepovoljnija, a ni preglednost nije najbolja. No, zato se za volanom čovjek osjeća sjajno, jer i vozač i suvozač (uz doplatu, doduše) sjede u nagrađivanim AGR sportskim sjedalima, koja su već postala svojevrsnih Astrin zaštitni znak, baš kao i središnja konzola s desecima tipki. A premda nas i dalje zbunjuje svojom prenatrpanošću, u Opelu ju ne misle doskora mijenjati. Upravo suprotno, čini se da mnogi vozači vole baš takav, pomalo razmetljiv pristup...
No, realno, sve to postaje manje bitno s prvim izlaskom na cestu. Turbobenzinski 1,4-litreni motor sa 140 KS i 200 Nm tipično je dijete downsizing revolucije, sa svim svojim prednostima i manama, uključujući i poveliki raspon potrošnje ovisno o načinu vožnje, koji praktički u trenu može skočiti s pet na deset litara. No, taj motor ovdje je ipak profitirao, budući da je GTC verzija od klasične Astre lakša za više od 100 kg. Manje se to, doduše, vidi po samim performansama, koje su vrlo slične, a više po osjećaju u vožnji. Motor lijepo prima gas, pri čemu se maksimalni moment, dostupan od 1850 do 4900 okretaja, te najveća snaga, dostupna od 4900 do 6000 okretaja, izvrsno nadopunjuju. Ključni posao, dakako, ovdje odrađuje mjenjač, koji je solidan, ali mu do pune sreće na ručici još uvijek nedostaje i brzine i preciznosti.
Podvozje s HiPerStrutom (dosad rezervirano samo za Insigniju i Astru OPC) i polukrutom osovinom s Wattovim sponama, sposobno je i za zahtjevnije zadatke te se Astra zavojima vodi vrlo predvidljivo. Što se udobnosti tiče, ona je prilično tvrda za kosti svojih putnika, što je dodatno potencirano 18-colnim kotačima u crnoj boji. Dio su opreme Active (korak više od ulaznog Enjoya), zajedno sa zatamnjenim stražnjim staklima, el. podesivim i grijanim retrovizorima... Uz nekoliko doplata, završni račun tu staje na 169.130 kuna, pri čemu nema neispunjenih želja. Osim možda parkirnih senzora.
GTC 1.4 TURBO
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Obujam 1364 ccm
Snaga 103 kW/140 KS pri 4900-6000/min
Moment 200 Nm pri 1850-4900/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 446,5 x 184 x 149 cm
Osovinski razmak 269,5 cm
Prtljažnik 380-1165 litara
Masa 1360 kg
Ispuh CO2 139 g/km
MJERENJA
Brzina 201 km/h
0-100 km/h 9,7 sekundi
Potrošnja 8,6 l/100 km
CIJENA 159.010 kn
S DOPLATAMA 169.130 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....