Kada je Nissan 2010. lansirao prvi Leaf, svijet se tek počeo ozbiljnije baviti pojmom električne mobilnosti. U to vrijeme električari su bili više pionirski pokušaji nego zaista iskoristivi i funkcionalni automobili, ali Nissan je, uvodeći Leaf u prodaju, imao hrabrosti postati prvi masovno proizvedeni baterijski automobil.
Petnaest godina kasnije, nakon više od 700.000 prodanih primjeraka u dvije generacije, od kojih je 290.000 u Europi, Nissanov pionir vraća se u potpuno novom izdanju, s obvezujućim nasljeđem, ali i svježim pogledom na budućnost. Treća generacija sada dolazi kao moderan kompaktni crossover, dizajniran da se istakne na cesti i pruži iskustvo električne vožnje kao nikada do sada.
Novi Leaf uživo ostavlja dojam znatno zanimljivijeg i izražajnijeg automobila nego što to sugeriraju fotografije. Isprobali smo ga u okolici Kopenhagena na testnim danima organiziranim od strane Nissana samo za članove žirija izbora svjetskog automobila godine - World Car Awards.
Nissan je s klasične kompaktne prešao na blago povišenu crossover koncepciju s kupeovskom linijom krova, pri čemu je stražnji dio možda i najdojmljiviji dio dizajna. Odrezan je gotovo okomito, s uskim spojlerom i crnom podlogom na kojoj hologramska 3D svjetla izgledaju upečatljivo i futuristički. Prednji dio je tipičan Nissanovski, ali ovdje s osvijetljenim logotipom marke. Kao cjelina djeluje zrelo, što je i simbolična, vizualna poruka da je nova generacija punokrvni konkurent u suvremenom svijetu električnih modela.
Tehnološki, koristi se modularna električna platforma CMF-EV iz saveza Renault–Mitsubishi–Nissan, no pogonski sklop u potpunosti je Nissanov. Elektromotor i nikal-mangan-kobaltne baterije razvijeni su samostalno, a nova strategija pakiranja omogućila je smještaj više baterijskih modula u istom prostoru, bez kompromisa za putnički dio unutrašnjosti. S obzirom na dužinu od 4,35 metara i osovinski razmak od 2,69 metara, Leaf nudi impresivnu prostranost i na stražnjem sjedalu, a ima i solidan prtljažnik obujma 452 litre.
Unutrašnjost je kvalitetno izrađena i s obiljem mekanih površina. U opremi Evolve dominiraju dva 14,3-inčna zaslona koja rade na Googleovom sustavu – Google Maps vodi, a Google Assistant sluša glasovne naredbe. Sučelje je intuitivno, ima brze reakcije, a najvažnije funkcije mogu se birati i fizičkim tipkama ispod zaslona. Posebno nas se dojmio ProPilot sustav koji, povezan s navigacijom, predviđa konfiguraciju ceste i prilagođava brzinu pri dolasku pred zavoj ili nizbrdicu. Takva prediktivna asistencija djeluje prirodno i smanjuje napetost pri dugoj vožnji.
Vožnja se dodatno personalizira zahvaljujući četiri stupnja rekuperacije energije kojima se upravlja ručicama na volanu, dok e-Pedal omogućuje vožnju gotovo bez korištenja papučice kočnice. Sustav reagira prirodno, a prijelazi između usporavanja i regeneracije energije odvijaju se neprimjetno.
Kada Leaf stigne u Hrvatsku u proljeće 2026. (cijene zasad nisu poznate), ponuda će uključivati osnovnu verziju s baterijom kapaciteta 52 kWh s dosegom od 440 kilometara te elektromotorom od 177 KS i 345 Nm, dok će reprezentativnija imati bateriju od 75 kWh s dosegom 622 kilometra te snagu od 218 KS i 355 Nm. Objema je najveća brzina ograničena na 160 km/h.
Punjenje snagom do 150 kW omogućuje dopunu s 20 na 80 posto kapaciteta za manje od pola sata, a tijekom vožnje po cestama Danske, na ruti dugoj 400 kilometara, ostvarili smo kombiniranu potrošnju od 14,6 kWh/100 km – izvrstan rezultat, vrlo blizu tvornički deklariranih 13,8 kWh/100 km. Velike zasluge pritom imaju dobra aerodinamika (0,25 cW) i zatvoreno podvozje.
U vožnji novi Leaf ostavlja dojam mirnoće i profinjenosti. Masa od 1,8 tona gotovo se i ne osjeća, a čvrsto podvozje i precizan upravljač ostavljaju onaj ugodan osjećaj sigurnosti i na mokrim cestama. Zvučna izolacija i pri bržoj vožnji je izvrsna što pojačava dojam kvalitete, a ubrzanjima je, naravno, posebno dojmljiva snažnija verzija.
Novi Leaf je tehnološki izbrušen kompaktni električar, dizajnerski zanimljiv, prostorno izvrstan, a u vožnji vrlo profinjen. Automobil koji je prije 15 godina pokrenuo električnu revoluciju osvojivši tada naslov Europskog automobila godine, u svojoj trećoj generaciji vraća se u punom sjaju i crossoverskoj formi, pri čemu karizma pionira električnog pogona dolazi kao adut iz sjene i ulijeva dodatno povjerenje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....