TEST

Mazda CX-5 2.2 CD Ugodna komocija koja nije jeftina

Automatski mjenjač odličan je u gradu i na auto cesti, no s njim raste cijena
 Željko Puhovski/CROPIX

Prošle su tri godine od predstavljanja Mazde CX-5, a kompaktni japanski SUV svojim tehničkim i voznim svojstvima još uvijek nadmašuje većinu konkurenata. Pod imenom SkyActiv krije se dug popis inovativnih rješenja kojima je povećana krutost šasije, smanjena ukupna masa te unaprijeđen sustav pogona i prijenosa uz koje do izražaja dolazi fino uštiman upravljač i odlično izbalansiran ovjes. Ulasci u zavoje s najprodavanijim Mazdinim modelom u Europi su precizni, kotači pristojno drže asfalt, a dobro izolirani putnički prostor pruža dovoljno udobnosti i za duža putovanja.

No, najveći dragulj u njemu je četverocilindrični 2.2 turbodizelski motor koji u slučaju našeg testnog modela razvija 150 konjskih snaga i 380 Nm. U aktualnom globalnom trendu downsizinga u prvi mah djeluje zastarjelo s obzirom na zapreminu,. no to je samo stvar privida. Smanjivanjem unutarnjeg trenja smanjena je kompresija (14:1), što je omogućilo bolje izgaranje, smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih plinova. A osim što ima najnižu kompresiju među dizelašima, taj Mazdin motor trenutno je i jedini četverocilindraš koji ispunjava strogu Euro 6 normu bez upotrebe skupih sustava kao što su SCR (Selective Catalyst Reduction) ili LNT (Lean Nox Trap). Istodobno, raskošni kubični centimetri itekako se osjećaju na nižim okretajima.

Motor vuče ujednačeno već od 1600 okretaja i ne posustaje sve do 4500, a pritom radi bez imalo vibracija i vrlo tiho (ton pojačava tek u crvenoj zoni). U našem testnom modelu bio je uparen s klasičnim automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i pogonom samo na prednje kotače. Automatik s pretvaračem momenta kojem su tečnost i ujednačenost ključne vrline, ne skriva usmjerenost Mazde ka američkom tržištu. Premda izmjene nisu munjevite, pretvarač se pravodobno blokira i spremno odaziva na rad motora. No, cijena dodatnog komfora kojeg pruža automatika je poprilično visoka - jednako opremljena Mazda CX-5 2.2 sa 150 KS s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa jeftinija je preko 35.000 kuna od našeg testnog modela i troši 0,7 litara goriva manje!

CX-5 2.2 CD 150 AT 2WD

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 2191 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 4500/min

Moment 380 Nm pri 1800-2600/min

Pogon na prednje kotače Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 455,5 x 184 x 167 cm

Osovinski razmak 270 cm

Gume 225/65 R 17, Yokohama

Masa 1480 kg Ispuh C02 139 g/km

Najveća brzina 200 km/h

0-100 km/h 10,2 sekunde

Potrošnja 6,9 l/100 km

Cijena 286.160 kn

S doplatama 298.455 kn

OPREMA ATTRACTION biksenon svjetla s podešavanjem snopa i čišćenjem • svjetla za maglu sprijeda i straga • start/stop uređaj • nadzor tlaka u gumama • keyless • pomoć pri kretanju na uzbrdici • nadzor mrtvog kuta • automatska dvozonska klima • automatsko paljenje svjetala i brisača • tempomat • upozorenje na promjenu trake kretanja • parking senzori sprijeda i straga • radio s komandama na kožom presvučenom upravljaču • asimetrično preklapanje stražnjeg sjedala...

DOPLATE metalik lak • navigacija

UKUPNO 8400 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. rujan 2024 01:42