![Kina, automobili, ilustracija](https://static.jutarnji.hr/images/slike/2024/12/22/k_35937942_640.jpg)
S godišnjom prodajom preko deset milijuna automobila, kineski Geely trenutno je jedan od od najvećih proizvođača na svijetu. Dio velike kineske grupacije su renomirani proizvođači poput Volva, Lotusa i Polestara, a važan kotačić je i našim kupcima manje poznata marka Lynk&Co koja je lani probila led u Hrvatskoj s plug-in hibridnim modelom 01.
Marka projektirana i dizajnirana u Švedskoj, čiji se modeli proizvode u Geelyjevim tvornicama u Kini, sada je predstavila pojačanje u obliku potpuno električnog modela jednostavnog imena 02.
Kompaktni crossover ima dimenzije slične Škodi Elroq (dugačak 4,46 metara) i poput svog češkog rivala, ulazi u ring s Volkswagenom ID.3, Peugeotom e-3008 i Renault Scenicom kojima će parirati neobičnim dizajnom, tehnološki naprednim rješenjima u kabini, ali i cijenom.
Iako je tradicija lijepa stvar, u slučaju kompanije Lynk&Co koja postoji tek od 2016. godine, taj je nedostatak pretvoren u prednost. Dizajnerski razvoj modela 01 i 02 započeo je od nule, što znači da su šefovi dizajnerskog odjela u Göteborgu bez alibija mogli isporučiti nešto posebno.
Nećemo nametati mišljenje da su napravili dobar posao, no činjenica je da se Lynk&Co 02 ne utapa u prosječnost, dapače.
Minimalistička rješenja vanjskog dizajna s jednostavnom prednjom maskom, kvakama skrivenim u vratima, padajućom kupeovskom linijom i stražnjim svjetlima u obliku spojlera pravi su mamac za poglede. Dijelom i zbog činjenice da je većini prolaznika ovo prvi susret uživo s kineskim novitetom.
Filozofija ‘manje je više‘ krasi i potpuno digitaliziranu putničku kabinu. Ispred vozača je zaslon s instrumentima veličine 10,2 inča dok središnjim dijelom dominira veliki 15,4 inčni dodirni ekran multimedije kojim se upravlja jednostavno bez lutanja. Uz 5G vezu i kameru od 360 stupnjeva, ‘gadgetomanima‘ će se posebno svidjeti dvostruki bežični punjači, kao i opcija snimanja videa ili selfija izravno iz unutarnjeg retrovizora.
Komfornu poziciju za upravljačem u grijanom, električno podesivom sjedalu lako je pronaći, a tijesno nije niti straga gdje dvoje odraslih putnika, unatoč padajućoj liniji krova, neće imati problema sa smještajem glave, ramena i nogu. Treći putnik straga je dobrodošao samo na kraćim relacijama. U prosjeku klase je i prtljažnik obujma 410 litara (sa spuštenom stražnjom klupom 1349 litara).
Raskošni panoramski krov dolazi serijski i donosi puno svjetla u prostranu unutrašnjost, u kojoj je baš sve podređeno udobnosti i sigurnosti u vožnji. S istim ciljem u automobil je ugrađena 21 aktivna funkcija uključujući prilagodljivi tempomat, kontrolu kočenja u zavojima, zadržavanja u voznoj traci, pomoći pri izbjegavanju potencijalnih sudara te automatskog kočenja u nuždi. Sigurnosni arsenal u praksi djeluje pitomo i za razliku od pojedinih konkurenata - ne uskraćuje vozački užitak ‘divljim‘ intervencijama.
Lynk&Co 02 se kotrlja na modularnoj platformi za električna vozila (Geely Sustainable Experience Architecture), međuosovinski razmak je razvučen na 2,75 metara, a s relativno malom litij-ionskom baterijom kapaciteta 66kWh, raspolaže s 272 KS i 323 Nm koji se prenose isključivo na stražnje kotače.
Uz strelovito ubrzanje od 5,5 sekundi do 100 km/h i maksimalnu brzinu od 180 km/h, 02 se vrlo lijepo ponaša na cesti. Ovjes sa stražnjim multilinkom lijepo drži zadanu putanju, a pri korekcijama brzine pomažu i uvjerljive kočnice.
Na premijernoj vožnji od Bohinja do Kranjske Gore saznali smo da je tvornički deklarirani domet od 445 kilometara realan, ali samo u ‘laboratorijskim uvjetima‘.
Na otvorenoj cesti pri brzini između 70 i 80 km/h bez problema smo držali potrošnju na 17 kWh/100 km, no čim smo izašli na autocestu i digli brzinu na 130 domet je osjetno kopnio. Dakle, u realnom svijetu, domet se kreće između 350 i 400 kilometara. Konkretne brojke imat ćemo nakon skorašnjeg prvog testa.
Do tada, treba naglasiti da novi Lynk&Co ima DC snagu punjenja do 150 kilovata s kojom se baterija od 10 do 80 posto napuni za 30 minuta. Tu je i zanimljiva funkcija ‘vehicle-to-load‘ (V2L) koja iz baterije automobila omogućuje punjenje vanjskih uređaja - poput električnih romobila.
Na domaće tržište ‘Dvojka‘ stiže s dva paketa opreme. Osnovni, vrlo dobro opremljeni ‘Core‘ s 19-inčnim aluminijskim naplatcima košta 37.990, a bogatiji ‘More‘ - s ugrađenim punjačem od 22 kW, Harman Kardon zvučnicima i naplatcima od 20 cola 41.990 eura.
U ponudi su crvena, bijela, plava i siva boja karoserije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....