BMW ga naziva M Sport, Audi S line, a Mercedes AMG Line. Jedno im je, međutim, zajedničko - svi odreda su optička varka. Detaljima na karoseriji i u unutrašnjosti oponašaju snažniju, luksuzniju i skuplju braću s oznakama M3, S4 i C 63 AMG. No, pod haubom im je obično štedljivi dizelaš, pa uz potrošnju i cijena (p)ostaje prihvatljiva. Po istom je principu Ford kupcima ponudio tvornički tunirani Focus ST 2.0 TDCi sa 185 KS i cijenom od popriličnih 202.900 kuna, dok za 35 KS slabiji Focus 2.0 TDCi ST line, koji ga izgledom oponaša, treba izdvojiti prihvatljivih 171.900 kuna. No, je li varka uspjela?
Foto: Ivan Lacković
Čini se da jest. Bar na prvi pogled. S crnom maskom, masivnim odbojnicima i pragovima, krovnim spojlerom i alu-naplacima doista podsjeća na Focus ST. Pogotovo što se domaći zastupnik potrudio da testni auto dodatno opremi 18-colnim naplacima od lake legure umjesto serijskih 17-colnih. Pa će tek pažljiviji promatrači uočiti nedostatak aluminijske slovne oznake na masci hladnjaka i jednu bočnu umjesto dviju središnje postavljene ispušne cijevi. U unutrašnjosti je, pak, posve druga priča i tu pravi ST prizivaju tek crveni šavovi na sjedalima i papučice od nehrđajućeg čelika. Nema ni minijaturnih instrumenata na vrhu središnjeg grebena, ni sjajnih školjkastih sjedala djelomice izrađenih od kože... Istini za volju, položaj za upravljačem je sjajan, sjedala udobna, materijali i izrada sasvim odgovaraju, a mjesta je dovoljno čak i straga (veći bi mogao biti tek prtljažnik koji broji 365 litara). Da je riječ o šest godina starom autu, blago dotjeranom u proljeće 2014. (i to uglavnom izvana), otkriva tek kaos s prekidačima. Samo na vratima nabrojali smo ih 9, lijevo od upravljača 5, 16 na upravljaču, 10 uz zaslon osjetljiv na dodir(!), 15 iznad ručice mjenjača za ventilaciju... Sveukupno ih je 58! Jedan od njih, s natpisom Start/Stop, pokreće i dobro poznati 2,0-litreni dizelaš sa 150 KS. Četverocilindraš s turbopunjačem promjenjive geometrije snagu razvija postupno i bez trzaja, ali svejedno za pristojnih 8,8 sekundi stiže do stotke i u lijevoj traci autoceste bez pretjeranog nagovaranja dohvati krajnjih 210 km/h. Što gotovo da i nije lošije od Focusa ST (8,1 sekundi, 217 km/h).
Ništa manje precizan i izravan nije ni upravljač. Focus već i na najmanji pokret upravljača odlučno mijenja smjer, a sjajno pogođen ovjes s poprečnim ramenima sprijeda i multilinkom straga omogućuje vrtoglave brzine u zavojima. I ulijeva povjerenje. Pritom je i nevjerojatno udoban, pa se čak i preko neugodnih četvrtastih ležećih policajaca prelazi propisanom brzinom, a ne puževim korakom, unatoč niskoprofilnim Michelinovim PilotSport 3 gumama 235/45 ZR18. Focus, dakle, još uvijek - i nakon punih šest godina na tržištu - nudi uvjerljivo najbolji ovjes u kompaktnoj klasi, miljama ispred Golfa, Astre ili Méganea...
Snaga (KS) 150 TEHNIČKI PODACI OPREMA ST LINE S DOPLATAMA 192.898 KN |