U Renaultu su bili vidoviti kada su 1999. preuzeli Daciju i započeli low-cost operaciju - jeftini rumunjski automobili sve su traženija roba u Europi, a posebnu pažnju zaslužuje druga generacija Sandera. Najmanja Dacia u ponudi (406 cm), pristigla na tržište početkom 2013., čak je dobila ponešto na eleganciji, a pritom je zadržala glavne adute - robusnu izvedbu i povoljnu cijenu. I unutrašnjost izgleda bolje, a prisutan je i tehnološki napredak, primjetan u bogatijoj opremi te motorizaciji obogaćena modernim turbobenzincem 0.9 TCe sa 90 KS, koji je izbacio dosadašnji atmosferski 1.6.
No, kako ne bi izdali politiku na kojoj su sagradili uspjeh, u ponudi je ostao i prokušani, kompaktni i nadasve jeftini atmosferski 1.2. Nastao sredinom devedesetih, s dugim hodom (76,8x69,0 mm), dvije bregaste, 16 ventila i zupčastim remenom na distribuciji, razvija 75 KS. Pri višim okretajima pokazuje i dozu živosti, ali ne treba očekivati previše. Za ubrzanje do 100 km/h potrebno je odlučnosti i vremena, točnije 14,8 sekundi. Četverocilindraš još manje oduševljava kada je u pitanju elastičnostPeti stupanj prijenosa nije ekstremno dugačak, ali za dizanje brzine sa 70 na 100 km/h potroši čak 23,4 sekunde.
U većini situacija, osobito kad niste sami u automobilu, potrebno je posegnuti za ručicom mjenjača i spustiti jednu, a ponekad i dva stupnja prijenosa. Iako voli okretaje, nije pretjerano žedan, te se u prosjeku zadovoljava s umjerene 7,2 litre. Sandero pokazuje određeni napredak i u ponašanju na cesti. Doduše, klasično podupravljanje nije nestalo, ali je stražnji dio osjetno stabilniji i bolje prianja za podlogu, a pomaže i ESP, koji se sad nudi serijski već od starta. Ovjes je podešen kako bi se s lakoćom nosio s neravninama, što ga čini gotovo savršenim za domaće prometnice – pred ležećim policajcima skoro pa i ne treba kočiti, ali je zato prilično bučan.
Pomalo nedorečen je i upravljač, koji se porastom brzine poželjno ukrućuje, no nedostaje mu brzine i preciznosti, osobito kad se vozi žustrije. Bilo kakve sportske ambicije ne prihvaća niti 5-stupanjski mjenjač, čiji hod tada postaje osjetno neprecizniji, kao niti kočnice. Za zaustavljanje pri brzini od 100 km/h traže dugačkih 39,4 metra, ali zauzvrat nisu podložne zamoru. Ipak, oprema se više ne može nazivati spartanskom, čak niti u osnovnoj izvedbi Ambiance.
Serijski se nude klima, ESP, bočni zračni jastuci, asimetrično djeljiva stražnja klupa... A da se ipak radi o low cost autu otkrivaju jeftina i tvrda, ali zato izdržljiva plastika, loša zvučna izolacija te izostanak putnog računala. No, više od svega smeta nemogućnost podešavanja stupa upravljača, zbog čega je vozaču, neovisno o visini, teško sjediti školski.No, na poneki nedostatak se i može zažmiriti, posebno ako se zna da čisto solidna Dacia Sandero 1.2 Ambiance stoji kao karbokeramički diskovi kod BMW M5...
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski
Obujam 1149 ccm
Snaga 55 kW/75 KS pri 5500/min
Moment 107 Nm pri 4250/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 406 x 173 x 152 cm
Osovinski razmak 259 cm
Prtljažnik 320/1200 litara
Gume 185/65 R 15
Masa/nosivost 941/559 kg
Brzina 155 km/h
0-100 km/h 14,8 sekundi
Potrošnja 7,2 litre
Cijena 68.500 kn
S doplatama 75.715 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....