TEST

CITROËN C3 PICASSO 1.6 HDi Zgodan, plemenit i praktičan

Šminkerski gradski jednovolumen zavodi kliznom stražnjom klupom i prtljažnikom, ali i cijenom

Zanemarimo li sitnice, Citroen C3 Picasso i nakon osvježenja izgleda kao i 2008., kada je stigao na tržište. Novosti, predstavljene lani na salonu u Parizu, mogu se nabrojati na prste jedne ruke. A, najznačajnije su maska u stilu novog C3 te neizostavne svjetleće diode za dnevnu upotrebu. Ništa značajno. No, smješten na platformu Peugeota 207, francuski gradski monovolumen i danas djeluje svježe, a glavno oružje u nadmetanju sa sve brojnijom konkurencijom je cijena. C3 Picasso, s dizelašem 1.6 HDi i najbogatijom opremom Exclusive, stoji 126.000 kn.

U prvi mah to i ne zvuči toliko primamljivo, ali dovoljno je baciti pogled na cjenik konkurencije. Dizelske izvedbe Opel Merive o Fiata 500 L nude se od 139.000, odnosno 140.000 kn. A riječ je o osnovnim modelima, sa znatno siromašnijom opremom. Francuskom monovolumenu ne manjka niti praktičnosti. Stražnja klupa je uzdužno pomična (15 cm), a podesiti se može i nagib naslona. A iako je cilj bio što više prostora ustupiti putnicima, nije zakinut niti prtljažnik. Kad se stražnja klupa pomakne potpuno naprijed, raste s osnovnih, vrlo dobrih 385, na izvrsnih 500 litara. Time nadmašuje Fiat 500 L za punih 100, a Ford B-Max za gotovo 200 litara. Pritom se stražnja sjedala obaraju jednostavno, jednom rukom, a preklapa se i naslon suvozačkog sjedala.

Uz dovoljan broj pretinaca, praktičnost zaslužuje palac gore. Dojmu čvrstoće pritom pridonosi i masa od 1277 kg, što je 200 kg više nego na vagi pokazuje 16 cm kraći C3. S obzirom na masu, ali i na lošiju aerodinamiku, turbodizelaš 1.6 HDi s 92 KS solidno odrađuje zadatak. Nije sportski nastrojen, ali je zauzvrat uglađen i tih. Snage mu nedostaje samo na oštrijim usponima i pod punim opterećenjem, dok u gradu, s kratkim prvim stupnjem prijenosa, djeluje živahno. Prosječna potrošnja od 6,5 litara uopće nije loš rezultat, no bila bi i manja kada bi mjenjač bio 6-stupanjski. S druge strane, na ručicu mjenjača, smještenu visoko pored volana, ruka pada žmirećki.

A za pohvalu nije niti preglednost straga, pa su dobrodošli serijski parking senzori. Po danu pomaže i zaslon s prikazom kamere (u paketu s navigacijom, doplata vrijedi 7500 kn), no po mraku prikaz nije najjasniji. No, zato vesele udobna sjedala, uz mekše podešen ovjes spremna osjetno umanjiti neugodu pri vožnji lošijim kolnikom, a dobar dojam ostavlja i dimenzijama malo poveći volan, ali sa 2,9 okretaja izravniji nego u nekim limuzinama. Ipak, naginjanje u zavojima teško je potpuno izbjeći, pa ne treba forsirati jurnjavu, posebno kad se ne doplati ESP.

TEHNIČKI PODACI

C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive

Motor turbodizelski

Obujam 1560 ccm

Snaga 68 kW/92 KS pri 4000/min

Moment 230 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Pogon na prednje kotače

Dimenzije 410 x 176,5 x 163 cm

Osovinski razmak 254 cm

Prtljažnik 385/500/1506 litara

Gume 215/45 R17

Masa 1277 kg

MJERENJA

Brzina 174 km/h

0-100 km/h 13,4 sekundi

Potrošnja 6,5 l/100 km

Cijena 126.000 kuna

S doplatama 152.700 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. rujan 2024 14:22