Dosadašnja, poznata forma Citroëna C4 Picassa s vjetrobranskim staklom kojem kao da nema kraja i ugođajem koji pruža panoramski pogled, oduševljavaju i kod najnovije generacije. Novi je model smješten na platformu EMP2 kao i novi Peugeot 308, a osim modularnosti prednost nove platforme je i drastično smanjena masa, što kod novog C4 Picassa iznosi čak 150 kg. Novi francuski jednovolumen po pitanju izgleda nikoga ne ostavlja ravnodušnim - na prednjem dijelu čiste vodoravne linije stvaraju dojam čvrstog i sigurnog automobila, a karakteristična pomalo 'svemirska' prednja dnevna svjetla odmah su postala 'trade mark' C4 Picassa.
Sviđa nam se i valovita bočna linija, dok se velika stražnja vrata visoko odižu zajedno s kompletnim svjetlosnim sklopom. Po pitanju dimenzija zanimljiva je činjenica nije uočljiv zamjetni rast, već obrnuto: od prethodnika je čak kraći za 4 cm (ukupno 4,43 m). Zato je narastao međuosovinski razmak na 2,79 m (+ 5,5 cm u odnosu na prethodnika) što osigurava raskošnu ponudu prostora u kabini. Pomična stražnja klupa (tri sjedala, neovisno pomična i preklopiva) pritom osigurava plus dva centimetra za koljena straga, a volumen prtljažnika varira od 537 do golemih 630 litara. Po pitanju praktičnih detalja sve je tu: preklopni stolići, pretinci na svakom koraku pa i izdubljeni u podnici...
Vozač za volanom sjedi visoko, sjedala su udobna, a ergonomija uzorna, s pogledom na kokpit koji podsjeća na zapovjedni most kakvog svemirskog broda. Ipak, uzorna je tek nakon privikavanja na činjenicu da C4 Picasso ima grafičku tehnologiju pametnih telefona umjesto standardnih instrumenata, pa info zasloni zapravo više djeluju kao ogromni smartphoeneovi nego uobičajene instrumentne ploče automobila. Ni nakon nekoliko dana nije lako otprve snaći se u funkcijama čak dva zaslona i brojnim kontrolama, razmještenih na konzolu i upravljač. U vožnji se novi C4 ponaša poput prave obiteljske krstarice, dobro drži pravac, ali se rado malo više nagne u vožnji zavojima, no smatramo da je ovjes pogođen - s dobrim kompromisom između tvrđe i mekane podešenosti.
Motor 1.6 e-HDi sa 115 KS je pritom tih i uglađen u radu, a uvijek je dobrodošao okretni moment od 270 Nm (kratkotrajno pri punom opterećenju 285 Nm). Prosječna se potrošnja na testu kretala oko 6,2 litre što je više nego prihvatljiva brojka i dijelom zasluga smanjenju ukupne mase, ali i odlično pogođenom start/stop sustavu. Na koncu cijena: C4 Picasso e-HDi sa 115 KS i vrlo solidnom opremom Intensive koja ne zakida putnike po pitanju sigurnosti i udobnosti do registracije stoji 176.375 kuna. Testirani je primjerak s dodacima (metalik lak, alu naplaci od 17 cola, CD čitač i pretincu, paket Stil 3D, ksenon farovi i pomoć pri parkiranju) bio nešto skuplji – do registracije 197.780 kuna.
TEHNIČKI PODACI
C4 Picasso 1.6 e-HDi Intensive
Obujam 1560 ccm
Snaga 115 KS pri 3600/min
Moment (Nm/min) 270 Nm pri 1750/min
C02 emisija 105 g/km
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 443 x 183 x 161 cm
Prtljažnik 537 l
Najveća brzina 188 km/h
Ubrzanje 11,8 sekundi
Potrošnja 6,5 l
Cijena 176.375 kn
S dodatnom opremom 197.780 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....