Spark ovog proljeća slavi već treći rođendan. Svjećice na torti ovaj put su Chevroletovi stratezi iskoristili kao zgodan povod za uljepšanje visoke peterovratne karoserije, poznate po najvećim svjetlima u klasi i pomalo agresivnim linijama. Još uvijek zanimljiv izgled nalik konceptu, sada rese šarmantnije linije branika, s kromiranim kućištima maglenki i trapezoidnim završetkom ispušnog sustava. To su detalji koji se najprije zamjećuju, ali nisu i jedini. Osvježeni oblici maske i svjetala (straga diodnih u najskupljem paketu LTZ) zaokružuju novi outfit. Dotjerana je i unutrašnjost, kojoj su različitije vrste i boje obloga i armature unijele više živosti, a tamno lakirana plastika središnje konzole i dozu zrelosti.
Zahvaljujući daleko odmaknutom vjetrobranu te visini karoserije (radi koje i 14-colni kotači izgledaju dva broja manjima), unutrašnjost je jedna od najprostranijih, pa i najpraktičnijih u svojoj klasi i Spark se zapravo doima poput mini monovolumena. I premda većina kupaca pragmatično odabire osnovni motor i prvi paket opreme s klima uređajem (u takvoj konfiguraciji Spark 1.0 LS košta 62.900 kuna) ima i onih koji u malom autu žele osjetiti dašak ozbiljnosti, svojstven većim modelima. Testni primjerak, najskuplji u ponudi, baš je takav. Na popisu paketa LTZ nalaze se čak i stražnji senzori parkiranja, upravljač u koži i šest zračnih jastuka, a bogata oprema prilično uspješno u drugi plan stavlja plastičan dojam unutrašnjosti, jeftine podne obloge te buku u vožnji, zbog koje je pri višim okretajima potrebno pojačavati radio. Ponekad nervira debeli stražnji nosač krova koji smanjuje preglednost pri parkiranju bočno unatrag, a dvojbena je i „motociklistička“ instrumentna ploča, zanimljivog dizajna, ali upitne funkcionalnosti digitalnog dijela.
Osim blagog uštimavanja ovjesa kako bi se dobio bolji kompromis udobnosti i ležanja te poboljšanja preciznosti upravljača, u području tehnike drugih zahvata nema. S četverocilindarskim atmosferskim benzincem 1.2 od 81 KS i 111 Nm, obujmom među najvećim motorima u ovoj klasi, Spark je dovoljno poletan u gradu, ali s dosta snage i momenta u maloj karoseriji dobro pripremljen i za izvangradske ture. Na otvorenoj cesti Spark može biti iznenađujuće brz. Doduše, visoka karoserija na malim kotačima i s laganim upravljačem tada se može doimati lelujavom, ali zato iznenađuje lakoća kojom se kontrolira. Spark ima udoban ovjes, iako se poskakivanje na lošoj cesti ne može izbjeći. I potrošnja od oko 6 litara je korektna, pa se u konačnici može reći da s novom dozom šminke Spark ostaje u krugu najvećih favorita svoje klase.
SPARK 1.2 16V
TEHNIČKI PODACI
Motor: benzinski, 4 cil.
Obujam: 1206 ccm
Snaga: 60 kW/81 KS pri 6400/min
Moment: 111 Nm pri 4800/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije: 364x160x152 cm
Osovinski razmak: 237,5 cm
Prtljažnik: 170 litara
Gume: 165/65 R 14, Kumho
Težina: 970 kg
C02 ispuh: 118 g/km
MJERENJA
Brzina: 164 km/h
0-100 km/h: 12,1 sekundi
Potrošnja: 6,2 litara
Cijena 84.600 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....