TEST

CHEVROLET SPARK 1.2 LTZ Umiveno lice gradskog lutalice

Osvježeni Spark u svojoj najskupljoj verziji nudi puno serijske opreme i benzinac sa 81 KS

Spark ovog proljeća slavi već treći rođendan. Svjećice na torti ovaj put su Chevroletovi stratezi iskoristili kao zgodan povod za uljepšanje visoke peterovratne karoserije, poznate po najvećim svjetlima u klasi i pomalo agresivnim linijama. Još uvijek zanimljiv izgled nalik konceptu, sada rese šarmantnije linije branika, s kromiranim kućištima maglenki i trapezoidnim završetkom ispušnog sustava. To su detalji koji se najprije zamjećuju, ali nisu i jedini. Osvježeni oblici maske i svjetala (straga diodnih u najskupljem paketu LTZ) zaokružuju novi outfit. Dotjerana je i unutrašnjost, kojoj su različitije vrste i boje obloga i armature unijele više živosti, a tamno lakirana plastika središnje konzole i dozu zrelosti.

Zahvaljujući daleko odmaknutom vjetrobranu te visini karoserije (radi koje i 14-colni kotači izgledaju dva broja manjima), unutrašnjost je jedna od najprostranijih, pa i najpraktičnijih u svojoj klasi i Spark se zapravo doima poput mini monovolumena. I premda većina kupaca pragmatično odabire osnovni motor i prvi paket opreme s klima uređajem (u takvoj konfiguraciji Spark 1.0 LS košta 62.900 kuna) ima i onih koji u malom autu žele osjetiti dašak ozbiljnosti, svojstven većim modelima. Testni primjerak, najskuplji u ponudi, baš je takav. Na popisu paketa LTZ nalaze se čak i stražnji senzori parkiranja, upravljač u koži i šest zračnih jastuka, a bogata oprema prilično uspješno u drugi plan stavlja plastičan dojam unutrašnjosti, jeftine podne obloge te buku u vožnji, zbog koje je pri višim okretajima potrebno pojačavati radio. Ponekad nervira debeli stražnji nosač krova koji smanjuje preglednost pri parkiranju bočno unatrag, a dvojbena je i „motociklistička“ instrumentna ploča, zanimljivog dizajna, ali upitne funkcionalnosti digitalnog dijela.

Osim blagog uštimavanja ovjesa kako bi se dobio bolji kompromis udobnosti i ležanja te poboljšanja preciznosti upravljača, u području tehnike drugih zahvata nema. S četverocilindarskim atmosferskim benzincem 1.2 od 81 KS i 111 Nm, obujmom među najvećim motorima u ovoj klasi, Spark je dovoljno poletan u gradu, ali s dosta snage i momenta u maloj karoseriji dobro pripremljen i za izvangradske ture. Na otvorenoj cesti Spark može biti iznenađujuće brz. Doduše, visoka karoserija na malim kotačima i s laganim upravljačem tada se može doimati lelujavom, ali zato iznenađuje lakoća kojom se kontrolira. Spark ima udoban ovjes, iako se poskakivanje na lošoj cesti ne može izbjeći. I potrošnja od oko 6 litara je korektna, pa se u konačnici može reći da s novom dozom šminke Spark ostaje u krugu najvećih favorita svoje klase.

SPARK 1.2 16V

TEHNIČKI PODACI

Motor: benzinski, 4 cil.

Obujam: 1206 ccm

Snaga: 60 kW/81 KS pri 6400/min

Moment: 111 Nm pri 4800/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije: 364x160x152 cm

Osovinski razmak: 237,5 cm

Prtljažnik: 170 litara

Gume: 165/65 R 14, Kumho

Težina: 970 kg

C02 ispuh: 118 g/km

MJERENJA

Brzina: 164 km/h

0-100 km/h: 12,1 sekundi

Potrošnja: 6,2 litara

Cijena 84.600 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 04:47