TEST

CHEVROLET CAMARO CONVERTIBLE Ikona u toplessu upola jeftinija od konkurencije

Moćni V8 i pogon na stražnje kotače i još uz to i kabrio - zvuči tako dobro da bolje ne može
 ŽELJKO PUHOVSKI/CROPIX

Chevrolet Camaro ne treba posebno predstavljati: posljednju, aktualnu generaciju legendarnog američkog automobila imali smo prilike testirati prije nešto više od godine dana, a sada smo isprobali i njezinu kabriolet verziju, dok do godine ne stigne u prodaju i redizajnirana izvedba. Ona donosi jednako upečatljiv vanjski nastup kao i kod kupea, s prijetećim pogledom farova, velikim poklopcem motora s prugama, zavodljivim bokovima i masivnom stražnjicom. Iako sjedi na velikim 20-colnim kotačima, Camaro ne izgleda kao da je obuo prevelike cipele: dapače, na autu dugom gotovo pet i širokom skoro dva metra, svaka manja dimenzija guma zapravo bi bila smiješna.

Pod haubom radi isti onaj 6,2-litreni V8 kakav smo već isprobali, no ovoga puta on ne dolazi s ručnim nego s automatskim TAPshift mjenjačem sa 6 stupnjeva. Zanimljivo je da u kombinaciji s njim spomenuti V8 razvija 405, a ne 432 KS, nešto manji mu je i okretni moment (556 umjesto 569 Nm), a motor se općenito vrti nešto manje (6200, a ne 6600/min). No s okretanjem ključa u bravi i ovaj se Camaro zatrese i kroz dvije velike ispušne cijevi zatutnji baš onako kako se i očekuje od V8 muscle cara. U ovom slučaju to, dakako, posebno do izražaja dolazi sa spuštenim krovom. Skida se jednostavno, kombinacijom ručnog otpuštanja osigurača te elektronskog sklapanja iza drugog reda sjedala, i sve to za manje od 20 sekundi.

Zabava, dakle, može početi, i neka vas “manje” brojke ne prevare: 405 KS i dalje je jako mnogo, pa obilje snage koje motor isporučuje na stražnju osovinu nerijetko treba obuzdavati ESP, posebno na otvorenim cestama s manje gripa. Isporučuje se serijski, a za svaku je pohvalu to da djeluje baš onako kako treba: prije aktiviranja dopušta malo bezazlenog igranja sa stražnjim pogonom, a i moguće ga je – nakon što se malo upoznate s autom i ako stvarno znate što radite - i sasvim isključiti. Upravljač nažalost ne izgleda reprezentativno, isti je kao i u Aveu, no važnije je spomenuti da mu ne bi škodila niti dodatna doza preciznosti.

Voljeli bismo, doduše, i nešto uvjerljiviji ovjes, jer ovakav pogoduje ljuljanju te čestom poniranju teškog nosa, posebno u kraćim zavojima. No kada bi nam sve te želje bile ispunjene, Camaro više ne bi bio brutalni američki muscle car, nego nešto sasvim drugo. Ovako, on je i dalje zvijer koju niti automatik nije sasvim uspio ukrotiti nego tek djelomično obuzdati. Zbog njega mu nedostaje ona oštrica koju inače može zahvaliti samo ručnom mjenjaču, ono brutalno trzanje cijelog vozila pri svakom odlučnom šaltanju stupnjeva prijenosa. Bez obzira odabrali jurnjavu otvorenom cestom ili lagano kruzanje uz more, zabava ne mora prestati nakon što padne mrak, a s njime i temperatura zraka.

Vrijeme je za ponovno podizanje krova, smještenog iza skučenog drugog reda sjedala. Iako se naizgled čini da njegovo sklapanje ne zadire u prtljažni prostor, to nije sasvim istina. Poklopac prtljažnika s njim nije u izravnom doticaju, ali dio prostora spušteni krov ipak oduzima pa je s njim tu 287 umjesto 328 litara. No koga briga za to? Umjesto zaključka, evo jasne računice: Camaro V8 bez krova starta na 424.027 kuna, a poželite li automatik doplatit ćete još 15.451. A usporedivo snažna i atraktivna njemačka konkurencija, vjerovali ili ne, stoji - dvostruko.

6.2 V8 L99

Tehnički podaci

Motor benzinski V8

Obujam 6162 ccm

Snaga 298 kW/405 KS pri 5900/min

Moment 556 Nm pri 4300/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Pogon na stražnje kotače

Dimenzije 483,7x191,7x137,8 cm

Osovinski razmak 285,2 cm

Masa 1920 kg

Prtljažnik 287/328 litara

Brzina 250 km/h

0-100 km/h 5,6 sekundi

Potrošnja 9,7/13,1/18,9 l

Ispuh CO2 304 g/km

Cijena 424.027 kuna

Cijena s doplatama 447.200 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 08:11