TEST

AUDI A3 SEDAN 2.0 TDI Od A4 slabiji samo po dimenzijama

Njemački inženjeri su A3 Sportback pretvorili u punovrijednu limuzinu rastegnutu na 446 cm
 Željko Puhovski / CROPIX

Iako ima titulu najmanje limuzine iz Ingolstadta, Audi A3 Sedan nije minijaturan. Protegnut na solidnih 446 cm, od Sportbacka je duži za 22, a otprilike isto toliko (24 cm) treba mu da dobaci do Četvorke. Ne bi se reklo, pogotovo kada ga čovjek pogleda uživo. A to znači da su inženjeri i dizajneri odradili odličan posao, te stvorili elegantnu limuzinu, dopadljivu svejedno gledaju li je u izlogu salona tradicionalni europski kupci ili novopečeni kineski menedžeri, željni dokazivanja svog statusa.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Skladne proporcije dobijene su naizgled jednostavnim receptom, iza kojega nesumnjivo stoji pomno planiranje. Međuosovinski razmak limuzine ostao je jednak onome na Sportbacku, no visina od 141,6 cm (Sportback 142,5) i širina od 179,6 cm (Sportback 178,5) su dotjerani. Sedan je tako niži i širi, čime je stvorena osnova za smještaj većeg prtljažnika, dobrim dijelom smještenog ispod kupeovski polegnutog stražnjeg stakla. No, kolika je njegova uporabna vrijetnost, pitanje je za raspravu. Jer, 425 litara nesumnjivo jest više od 385, s koliko raspolaže Sportback, no znatno uži otvor donosi jasna ograničenja i otežava utovar stvari.

No, važniji od prtljažnika svakako je smještaj u putničkoj kabini, a on očekivano zaslužuje visoku ocjenu. Vozača očekuje smiren ugođaj poznat iz Sportbacka, što znači da nema dizajnerskih izleta, ali i da okruženje zavodi oku ugodnim i ergonomski preciznim rješenjima, a oduševljavaju i kvalitetni materijali, kao i čvrsta izrada. Spojevi plastike su toliko precizni da se armatura doima kao da je izvedena iz jednog komada. Ukratko, nema švercanja. Iako najmanja, A3 Sedan nudi jednak prestiž kao i ostatak ponude iz Ingolstadta.

Ograničenje čine tek dimenzije, pa na stražnjoj klupi ima primjetno manje mjesta nego u Četvorki. No, ako su straga smješteni putnici visoki do 180 cm, pritužbi neće biti. Mjesta za koljena, naime, ima dovoljno, a ono za glavu ograničava već spomenuti položaj stražnjeg stakla. Sprijeda zato sve štima. Trokraki volan idealnog promjera i debljine lijepo sjedi u rukama, baš kao i kirurški precizna ručica mjenjača, na koju ruka pada i žmirečki.

Dizelaš 2.0 TDI sa 150 KS trenutno je jači od dva u ponudi - osnovu čini 1.6 TDI sa 105 KS, a 2.0 TDI sa 180 KS stiže uskoro. No, testni smo već sad skloni proglasiti i najboljim. Uglađen i tih, a s druge strane na krilima 320 Nm dostupnih već od 1500 pa sve do 3000/min i primjereno temperamentan, posezanje za ručicom mjenjača često čini potpuno nepotrebnim. Potrošnja pritom može dosta varirati, pa smo tako tijekom testiranja zabilježili i brojku od 4,3 litre, dok je najveća potrošnja premašivala 10 litara. Jednostavno, ponekad je teško biti umjeren s papučicom gasa.

Audi A3 se u limuzinskom izdanju najbolje snalazi na autocesti, gdje s lakoćom održava visoke brzinske prosjeke, te pritom gorivo troši poput upaljača, premda i sve zavoje odrađuje suvereno. Za potpuno ležerno krstarenje u testnom je autu nedostajao tek tempomat. Iako je opremi Ambition dodan akcijski paket Comfort, koji, između ostaloga, donosi automatsku dvozonsku klimu, MMI radio plus sa sklopivim zaslonom 5,8”, naslon za ruke sprijeda... Uz čitav niz doplata, cijena testnog auta je u konačnici je porasla do 283.084 kune. Puno? Ni konkurencija nije ništa jeftinija, dapače. Ako vam to može biti utjeha, cijena osnovne izvedbe Ambition sa dizelašem od 150 KS počinje na 230.664 kuna.

A3 SEDAN 2.0 TDI Ambition Comfort

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1968 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 3500-4000/min

Moment 320 Nm pri 1750-3000/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 446x180x142 cm

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 425 litara

Gume 225/40 R18

Masa 1390 kg

Brzina 224 km/h

0-100 km/h 8,7 sekundi

Potrošnja 6,9 l/100 km

CIJENA 230.664 kune

S DOPLATAMA 283.084 kune

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 23:57