ADAC ISTRAŽIO

Test: Evo koliko se smanjuje doseg električnog auta s prikolicom, loše i s biciklima na krovu

ADAC je napravio veliki test u kojem su Kiu EV6 opremili raznim tipovima krovnih nosača te na nju prikvačili razne tipove prikolica

EV prevozi bicikle, ilustacija

 Profimedia

Opće je poznata činjenica da automobil koji vuče prikolicu ili je opremljen krovnim nosačima troši više goriva. Ovisno o tipu nosača i tereta ili prikolice potrošnja može znatno porasti, ponekad i više od 50 posto. Kod krovnih nosača to je uzrokovano lošijom aerodinamikom, a kod prikolica uz aerodinamiku veliku ulogu igra i njihova masa.

No kako to sve utječe na električne automobile do sada nije bilo detaljno proučeno. Zato je njemački ADAC napravio veliki test u kojem su model Kia EV6 opremili raznim tipovima krovnih nosača i tereta te na njega prikvačili razne tipove prikolica. Cilj testa je bilo detaljno provjeriti koliko sve to utječe na povećanje potrošnje.

Kako se krovni nosači uglavnom koriste za duga putovanja na odmor testirali su koliko se potrošnja povećava tijekom vožnje na autocesti prosječnom brzinom od 120 km/h.

image

EV vuče prikolicu, ilustracija

Profimedia

Test je pokazao da krovni nosači za bicikle na kojima nema bicikla potrošnju struje dižu za pet posto. Stavite li bicikle na njih aerodinamika se znatno pogoršava i automobil troši čak 33 posto više energije. I nosači za bicikle koji se montiraju na peta vrata automobila krvare aerodinamiku, no mnogo manje. S dva bicikla na njima potrošnja se povećava za 8 posto.

Vozite li na nosačima krovnu kutiju aerodinamika nije toliko narušena kao s biciklima i potrošnja će se povećati za “samo” za 14 posto, a ako na krovu imate rasklopivi šator za kampiranje trošit ćete 33 posto više, isto kao i s biciklima.

Potrošnja energije s prikolicama testirana je pri brzinama od 100 km/h, a vrijednosti potrošnje su uspoređene s onima istog automobila kad bez ikakve prikolice vozi prosječnih 120 km/h, što je tipična putna brzina za električni SUV na autocesti.

Klasična prazna prikolica bez ikakvog tereta nije neki veliki problem, jer se s njom potrošnja povećala za samo 1 posto. No vučete li istu prikolicu s nadogradnjom, odnosno ceradom stvari se već drastično mijenjaju. Potrošnja raste za 24 posto. S velikom prikolicom za transport konja potrošnja se povećala za čak 83 posto, no najgore je s klasičnom kamp kućicom koja će potrošnju povećati za čak 103 posto. To znači da će se doseg automobila više nego prepoloviti i da ćete bateriju morati puniti svakih 150 do 200 kilometara.

ADAC savjetuje da kad vučete kamp prikolicu dodatno smanjite brzinu jer najveći faktor koji utječe na potrošnju pri vožnji autocestom je otpor zraka. Test je pokazao da potrošnja pri brzini od 90 km/h raste za 79 posto, a pri 80 km/h za 54 posto, što je gotovo upola manje nego kad vozite 100 km/h. Tako ćete i iz auta izvući oko 50 posto više dosega.

ADAC također savjetuje da prilikom kupnje kamp prikolice pazite da bude što aerodinamičnija i da se što bolje prilagođava obliku auta. Također se preporučuje voziti manjim brzinom, a najveće uštede ćete ostvariti prilagodite li se brzini velikog kamiona ispred vas i vozite u njegovoj “aerodinamičkoj sjeni” gdje je otpor zraka manji. Izbjegavajte preticanja jer ona jako podižu potrošnju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 17:14