
Za doradu ovjesa ljudi se odlučuju iz različitih razloga, no uvijek je riječ o entuzijastima koji na ovaj ili onaj način žele poboljšati svoj automobil. Većina ih dolazi prvenstveno zbog optičkog efekta, odnosno spuštanja, jer činjenica je da je auto, kad je niži, obično i ljepši, objašnjava Robert Jakšić iz Gabrek Tuninga, renomirane radionice s dugogodišnjim iskustvom, smještene u Strmcu Samoborskom nadomak Zagreba.
Ima, dakako, i ljudi i koji dolaze sa zahtjevom da im se auto podigne kako bi se mogli voziti po terenu, onih koji na “upgrade” ovjesa dolaze s isključivom namjerom da im auto bude bolji na stazi, ali i onih koji žele da im auto bude udobniji za vožnju cestom, ali pritom istovremeno i niži. Dakle, dolaze nam različiti tipovi ljudi i traže se različite stvari, a mi im možemo ispuniti praktički sve što su zamislili, ističe Jakšić.
Jedan od osnovnih takvih zahvata imali smo prilike vidjeti na primjeru jedne, dosad potpuno tvorničke Porsche Carrere S iz 2011. godine. Klijent je zaželio prvenstveno dobiti optički niži auto, no time će se promijeniti i njegov gravitacijski centar, što znači da će se manje naginjati i manje biti podložan “body rollu”, naginjanju i uvijanju.
Zahvat dorade u takvom slučaju traje nekoliko sati, dakle obavlja se u jednom danu, a pritom se tvorničke opruge i anti-roll bar mijenjaju odgovarajućim dijelovima iz ponude H&R-a. Novi su federi nešto kraći, zbog čega će se automobil u odnosu na tvorničke postavke spustiti za oko dva i pol centimetra, a nova balans-štanga je debljine 25 umjesto 20 mm, dakle 25 posto je tvrđa od serijske, te ima mogućnost finog podešavanja napetosti odnosno krutosti. Zahvaljujući tome moguće je kontrolirati odnos prednjeg i stražnjeg dijela te auto ovisno o želji klijenta podesiti tako da bude podložniji podupravljanju ili preupravljanju. A pritom govorimo o osnovnoj, tzv. stage 1 doradi… Stvari, dakako, mogu biti i znatno detaljnije i, dakako, skuplje, kako smo imali prilike vidjeti na primjeru druge 911-ice na koju je ugrađen KW Clubsport, namijenjen vozačkim entuzijastima koji traže mogućnosti podešavanja do krajnjih granica.
S druge strane, ističe Jakšić, sve više i više ljudi odlučuje se za tzv. street comfort varijante, kod kojih perfomanse ne dolaze nužno na uštrb udobnosti. Jer, mladi vozači sa 20-ak godina u pravilu traže brzinu i spuštanje bez ikakvih pitanja, ali kad zađu u tridesete ili četrdesete, kad se u autu osim njih počnu voziti i punica i djeca…, pritoriteti se malo mijenjanju. U ponudi je, dakle, doslovno sve, a ključ uspješno obavljenog posla je u iskustvu i stručnosti, kao i redovitom školovanju koje se u u Gabreku podrazumijeva. Što se tiče marki i modela automobila, ograničenja tu praktički nema, radi se doslovno sve, i to s kvalititenim kitovima s potpisom Eibacha, KW-a, H&R-a…, a cijene startaju već na oko 1500 kuna. Ili oko 4000, ako se klijent odluči za sofisticiraniji, podesiv ovjes…
UKRATKO Novi su federi nešto kraći, zbog čega će se automobil u odnosu na tvorničke postavke nakon zahvata spustiti za oko 2,5 cm. U Gabrek Tuningu rade na gotovo svim vrstama i modelima automobila, i to s kvalitetnim kitovima s potpisom Eibacha, KW-a, H&R-a…, a cijene startaju već na oko 1500 kuna Premda mnogi tuning povezuju isključivo s dinamičnom i sportskom vožnjom, sve više ljudi odlučuje se za tzv. street comfort varijante, kod kojih perfomanse ne dolaze nužno na uštrb udobnosti Vlasnik Porsche Carrere S je zaželio prvenstveno dobiti vizualno niži auto, no s novim oprugama i balans štangom promijeniti će se i njegov gravitacijski centar, što znači da će se manje naginjati i manje biti podložan naginjanju i uvijanju KW Clubsport komplet sofisticirano je rješenje kakvo je namijenjeno vozačkim entuzijastima koji traže mogućnosti podešavanja do krajnjih granica |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....