Većina proizvođača automobila, a naročito ako je riječ o renomiranim markama i modelima viših klasa, u ponudi imaju nekoliko audio sustava različite kvalitete. Najčešće bazni, kvalitetniji i premium audio sustav. No čak i s takvim premium tvorničkim audio sustavom, zvuk se u automobilu uz nekoliko preinaka može se znatno, znatno poboljšati, kaže nam stručnjak za auto hi-fi Željko Tukerić iz servisa Ronis dok nam pokazuje vrata BMW-a serije 3 Touring iz 2016. godine gotovo potpuno rastavljene unutrašnjosti.
Naime, nakon skidanja oplate i tvorničke od vlage, vrata su zapravo prazna. Kako vrata služe kao zvučna kutija, od golog lima se ni ne može očekivati posebno kvalitetan zvuk čak i sa zvučnicima tvorničkog premium audio sustava jer će oni uvijek imati tvrdi plastični ili limeni prizvuk. Kvalitetna zvučna izolacija je stoga preduvjet za vrhunski zvuk u kabini vozila. Time naime, ne samo da se tada zvuk zadržava u kabini vozila nego je temeljiti damping izuzetno koristan i za izoliranje kabine od vanjske buke. Opsežnom izolacijom čitave putničke kabine koja osim vrata uključuje i kompletnu podnicu automobila, ona se može znatno utišati smanjujući pritom znatno razinu vanjske buke od prometa, vjetra, guma, motora, ispuha i slično.
Stručnjaci iz Ronisa za to koriste specijalnu vrstu alufolije s posebnom vrstom smole koja se lako i čvrsto lijepi za lim automobila, a ima sjajna apsorpcijska svojstva. Uz takvo oblaganje, debljina stijenke lima se udvostručuje ili čak utrostručuje pa i na samo kuckanje prstima izvana vrata djeluju daleko čvršća i solidnija, a i sam zvuk zatvaranja vrata znatno je dublji i uvjerljiviji. Uz to se u vrata postavlja i posebna spužva pjenaste strukture kojoj “mjehurići” zraka u njenoj strukturi omogućavaju veliku sposobnost apsorpcije i uz malu debljinu.
Ovisno o veličini auta te opsegu izolacije ovaj posao traje dva dana i stoji od 2500 do 6000 kuna, no već samo to je ozbiljni upgrade čitavog auta. Smanjenje buke podiže razinu uglađenost i komfora kao da ste u bar jednu klasu skupljem automobilu, kaže nam Željko i odlična je podloga za daljnje podizanje kvalitete ugrađenih komponenti samog audio sustava.
On ugrađuje komponente Alpinea, DLS-a i Focala jer kaže da su top ponuda na europskom tržištu. I dok francuski Focal radi prave “perverzije” od zvučnika pa su u skladu s tim cijene, Željko nam hvali švedski DLS zbog vrlo ugodnog i lijepo izbalansiranog zvuka, pa njihov top model zvučnika ugrađuju u vrata BMW-a.
Ti zvučnici su custom-fit što znači da su oblikom i dimenzijama jednaki tvorničkima i jednostavni za ugradnju. Isto je i sa subwooferima, koji su ovdje posebnog oblika i nalaze se ispod prednjih sjedala. Pojačalo i procesor zvuka se pak smjesti na neko prikladno mjesto, najčešće u prtljažniku. Par kvalitetnih srednjetonaca stoji od 1500 do 2500 kuna, subwoofera od 2000 do 3000 kuna, a toliko stoji i pojačalo. Poanta je da se nakon ugradnje ništa ne vidi i automobil izgleda poput serijskog, ali s izvanserijskim zvukom.