lijepo i sigurno, ali...

LED svjetla su sve češća i standardna, no studija otkriva ono što proizvođači ne žele da znate

Doprinos su sigurnosti i služit će vas dugo koliko i sam automobil, međutim ako ih razbijete, a nemate kasko...

BMW Serije 3 ilustracija

 BMW

Nekada su svi automobili vozili s klasičnim halogenim svjetlima, nakon toga kod skupljih modela postala su popularna ksenon svjetla, a danas imamo LED i Full LED svjetla. Tzv. Matrix LED svjetla nude naprednu tehnologiju segmentnog, neki bi rekli i matričnog paljenja odnosno gašenja, pa se tako snop može ‘pametno‘ prilagođavati uvjetima na cesti i nadolazećem prometu te osvjetljavati snažnije neke bitne elemente u prometu kao što su primjerice cestovni znakovi.

image

BMW Serije 3 ilustracija

BMW

To su bitne prednosti u odnosu na tehnologije koje smo imali prije, ali matrična svjetla daju još jedan element, a to je jedinstven svjetlosni potpis po kojem se danas mogu prepoznati određeni modeli ili proizvođači.

Dakle, rad svjetala, odnosno njihov snop krenuo se miješati u dizajnerski izričaj samog modela. Oduvijek su upravo svjetla, kako prednja tako i stražnja, bila ono prema čemu smo uglavnom najjasnije znali razaznati jedan model od drugog. Danas kada kod nekih proizvođača, ovdje se najprije možemo sjetiti Audija, imamo modele A3, A4, A5, A6 i A8, niti vješto oko ne može na prvu prepoznati o kojem je modelu riječ, proizvođačima je postalo bitno da upravo ta tehnologija nosi i vizualni identitet marke.

image

Hyundai Kona

Hyundai

Sve to ima svoju cijenu, ovdje vrijedi ono narodno pravilo: ‘Koliko para, toliko muzike‘. Tako je razvijena tehnologija Matrix LED svjetala, iako skupa postala i mamac za kupce. Za takvu vrstu svjetala koja se danas ugrađuje i u gradsku klasu automobila, da bi pristojno radila procjenjuje se da kupac mora izdvojiti otprilike tri tisuće eura više kod kupnje nekog modela, piše motor.es.

Važno je napomenuti i aspekt održavanja, odnosno popravaka takvih svjetala, jer iako nam proizvođači garantiraju pouzdan rad tijekom cijelog vijeka trajanja automobila, to ponekad i nije tako. Studija koju je provela jedna belgijska agencija, koja koristi isti alat za procjenu troškova kao i osiguravatelji, daje nam predodžbu koliko otprilike stoji izmjena takvih svjetala. Pa tako ako želite izmijeniti prednja i stražnja svjetla na Hyundai Koni, to će vas stajati više od 14,500 eura, dok na električnom modelu Kia EV6 to stoji čak 13.800 eura!

Stvari se donekle poboljšavaju u slučaju nekih premium modela kao što je BMW serije 1 koji novo LED prednje svjetlo naplaćuje oko 3600 eura, dok kod Audija Q3 stoje gotovo 5800 eura.

image

Kia EV6

Kia

Za svoj Austral Renault naplaćuje 1317 eura po prednjem svjetlu, a Dacija dosadašnje generacije Dustera, prednje i stražnje naplaćuje oko 2000 eura. Prednja svjetla, recimo, Cupre Formentor koštaju po 1164 eura komad, dok stražnja svjetla koštaju 272 eura, navodi studija, s naznakom kako su cijene slične diljem EU za ove modele.

Na koncu, Belgijci su došli do frapantnog podatka da kod nekih modela na tržištu cijena svjetala ovakve tehnologije doseže čak 40 posto cijene samo vozila. Skup sport, reći ćete, ali sve dok rade vi možete uživati i držati prekrižene prste da će vas služiti dugo koliko i sam automobil, međutim ako ih razbijete, a nemate kasko...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 22:07