velike razlike

Lažu li nas proizvođači automobila: Troše bitno više nego što je navedeno na papiru?

Iako je WLTP uveden kako bi pružio realnija mjerenja, čini se da nije postigao trajni uspjeh

DEKRA testiranje

 Sean Gallup/Getty Images

Nedavna istraživanja pokazuju da su službeni podaci proizvođača o potrošnji goriva i emisiji CO₂ iz automobila vrlo nepouzdani. Čak i s novim metodama mjerenja koje su namijenjene pružanju realnijih podataka, stručnjaci za emisije iz organizacije ICCT otkrivaju sve veće prekršaje, piše njemački Spiegel.

Sve veći jaz između službenih podataka proizvođača automobila i stvarnih uvjeta vožnje postaje očit. Prema istraživanju International Council on Clean Transportation (ICCT), objavljenom nedavno, automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem registrirani u Njemačkoj 2022. trošili su 14 posto više benzina ili dizela po prijeđenom kilometru nego što je službeno navedeno.

image

Testiranje potrošnje, ilustracija

Stellantis

Istovremeno su emitirali 14 posto više CO₂, što je štetno za klimu. U 2018. razlika između službene i stvarne potrošnje bila je osjetno manja i iznosila je 8 posto. Ovo znači da se učinak globalne ispitne procedure WLTP ponovno stavlja pod upitnik. Iako je WLTP uveden kako bi pružio realnija mjerenja, čini se da nije postigao trajni uspjeh.

Jan Dornoff, viši znanstvenik u ICCT-u, kritizira zahtjeve Europske unije prema proizvođačima da smanje emisije CO₂ svojih novih automobila, tvrdeći da "ne vrijede u stvarnom svijetu". To, prema njemu, potkopava napore EU-a da smanji emisije CO₂ povezane s prometom i znači da će potrošači morati platiti više za gorivo nego što su očekivali.

Analiza koja se temelji na evidenciji goriva vozača tijekom svakodnevne vožnje pokazuje da su neki proizvođači, poput Opela, Hyundaija, Forda i Seata, posebno daleko od službenih podataka o potrošnji. S druge strane, Mercedes-Benz, VW, BMW i Audi bliži su stvarnim podacima.

image

Testiranje potrošnje, ilustracija

Stellantis

Očekivano, nova europska regulativa zahtijeva ugradnju mjernih uređaja u nove automobile od 2021. godine kako bi se spriječile prijevare, ali podaci iz ovih uređaja nisu javno dostupni i neće biti dostupni za analizu još nekoliko godina. Europska unija je objavila privremene rezultate u ožujku 2023., koji su potvrdili još veću razliku između službenih i stvarnih podataka nego što je prvotno sugerirao ICCT, iznoseći čak 22 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 00:41