
Motor bez zupčastog remena ili lanca ne može raditi. On pokreće bregastu osovinu i osigurava da se usisni i ispušni ventili otvore i zatvore u pravo vrijeme. Međutim, s vremenom zupčasti remen puca i gubi svoja svojstva, pa ga je potrebno mijenjati u redovitim intervalima. U protivnom riskirate katastrofalno oštećenje motora.
Kada treba zamijeniti zupčasti remen?
Kada je potrebno zamijeniti zupčasti remen ovisi o vozilu. Intervali za nove automobile obično su između 100.000 i 200.000 kilometara. Točan interval zamjene naveden je u uputama za uporabu dotičnog vozila - također, i u servisnoj knjižici, gdje je potrebno upisati promjenu.
Naljepnice u odjeljku motora također mogu označavati kada je zadnji put zamijenjen zupčasti remen. Ulogu igra i starost zupčastog remena, koji se u novim automobilima treba mijenjati najkasnije u roku od deset godina. Kod kupnje rabljnog, prodavači ponekad mogu biti neiskreni, ili ako su prekupci, ni samo pouzdano ne znaju kad je bila zadnja izmjena, a tada to postaje problem za kupca.
Ako niste sigurni, servisni centar može obaviti vizualni pregled zupčastog remena. Intervali zamjene mogu značajno varirati od modela do modela. Primjerice, VW Golf VI s popularnim 2.0 TDI motorom iz 2010. godine snage 140 KS ima servisni interval zamjene zupčastog remena od 210.000 kilometara.
Posljednjih godina kod nekih su se proizvođača intervali značajno povećali. Na primjer, VW je produžio interval s 90.000 kilometara za 1.9 TDI na gore spomenutih 210.000 kilometara za 2.0 TDI iz 2010. Razvodni lanci dizajnirani su da traju znatno dulje od zupčastog remena.
Troškovi zamjene zupčastog remena
Troškovi zamjene zupčastog remena variraju kao i intervali. Koliko morate platiti ovisi o složenosti motora, lokaciji zupčastog remena u motornom prostoru i izboru radionice. Primjerice, za Opel Astru 1.6 (115 KS) iz 2010. može biti od 250 eura. Za isti zahvat doplatit ćete koju stoticu za VW Golf VI 2.0 TDI (140 KS).
Zamjena je posebno skupa za vlasnike modela kod kojih se zupčasti remen može promijeniti samo kada je motor skinut. Ovaj proces može potrajati do dva dana, a troškovi su u rasponu od četiri znamenke. Međutim, to se odnosi samo na vrlo mali broj modela, poput BMW-ovih E8X i E9X modela, koji koriste lanac.
Zamijenite remen ako vidite:
rebra koja su zaobljena ili spljoštena
pukotine u rebrima ramena (male pukotine su u redu, ali pukotine poput paukove mreže na površini signaliziraju ekstremno trošenje)
dijelovi rebra nedostaju
glatkija strana remena je sjajna; ima zaobljene rubove, glazuru, velike pukotine ili se ljušti
Cvrčanje remena
Uzrok broj jedan su neporavnate remenice motora, a ne sam remen. Ako se cvrčanje nastavi nakon zamjene remenice, najvjerojatni uzroci su istrošene ili prljave remenice i/ili njihovi ležajevi. Upotrijebite ravnalo ili laserski alat za kako biste se uvjerili da je poravnanje remenice paralelno.
Provjerite jesu li svi montažni nosači, remenice, zatezači i pomoćni kotači čvrsto pričvršćeni za motor.
Provjerite vrte li se sve pomoćne remenice i pomoćni kotači slobodno i glatko, bez njihanja.
Pazite da ne pokazuju znakove prekomjerne istrošenosti, neravnine ili hrđu.
Cviljenje remena
Prema Gatesu, jednom od najvećih proizvođača pogonskih remena u svijetu, slaba napetost remena je glavni razlog za cviljenje remena. Istegnut ili istrošen remen, istrošeni automatski zatezač remena, krivi remen ili neispravno postavljen remen mogu uzrokovati njegovu slabu napetost. Za razliku od "V" remena iz prošlosti, "zmijoliki" remeni troše se s obje strane.
Provjerite da li se zatezač slobodno njiše bez škripanja, zapinjanja, škljocanja ili zveckanja zbog slabe, zahrđale ili pokvarene opruge zatezača.
Provjerite ima li istrošenih rebara remena.
Provjerite da glatka/gornja strana remena i pomoćnih kotača nije sjajna ili glazirana od pregrijavanja.
Provjerite ima li onečišćenja od ulja, tekućine za servo upravljač, antifriza, premaza za remen ili nečega drugoga.
Provjerite je li pojas loše kvalitete ili je li neispravno ugrađen. Budite sigurni da je odgovarajuće duljine.
Kako provjeriti istrošenost remena
Počevši oko 2000. godine, glavni proizvođači vozila počeli su ugrađivati zmijolike remene izrađene od etilen propilen dien monomera (EPDM). Za razliku od tradicionalnih kloroprenskih pogonskih ili dodatnih remena motora, EPDM remeni mogu trajati između 80.000 i 160.000 kilometara.
Poput guma, EPDM remeni troše se sporo i možda neće pokazivati znakove istrošenosti. To znači da se mogu učiniti ispravnim kada su zapravo neispravni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....