Aluminijske felge su postale standard u srednjoj i višoj klasi automobila, a čelične još odolijevaju u jeftinijem segmentu osnovnih modela te gospodarskim flotama.
Doprinose atraktivnom izgledu svakog vozila, no što je promjer veći one su osjetljivije i sklonije oštećenjima. Osim rubnjaka i kamenčića prijetnju im predstavljaju procesi oksidacije i korozije te svakojaka oštećenja na laku.
Dok su ogrebotine u domeni estetskih oštećenja, bočni i površinski udarci mogu utjecati na sigurnost vožnje pa je sanacija nužna i moguća. Ipak, ako su oštećenja na felgi teška, u ponekim slučajevima njezin popravak može biti i neisplativ.
Zahvaljujući modernim i tradicionalnim metodama moguć je popravak felgi svih tipova i veličina, čak i s neuobičajenim oštećenjima, a povratak u izvorno stanje je neupitan. U slučaju popravaka malih pukotina, oštećenja do 3 mm dubine se izbruse i izravnavaju kako bi se dobila čista glatka površina.
Kod poliranja, površina dobije dodatnu čvrstoću što jamči dužu trajnost i otpornost na habanje. Polirana felga može se i dodatno zaštititi transparentnim bezbojnim plastifikatom.
Tradicionalno se poliranje felgi vrši ručno, tako dugo dok se ne dobije visoki sjaj. Često se koristi u kombinaciji s nekim drugim postupkom, na primjer kad je tijelo felge plastificirano.
Skidanje laka vrši se kemijskim putem, pijeskom ili staklenim perlama, a kad je površina čista tada započinje posao. Dijelovi se prvo grubo obrađuju i bruse kako bi se izravnale sve ogrebotine i oštećenja.
Ako se ovaj korak preskoči, kasnije se trag oslikava na cijeloj površini. Tek kada nestanu sve ogrebotine može započeti poliranje. Za dobivanje vrhunskog sjaja koriste se ploče za poliranje različitih struktura i paste za grubo i fino poliranje.
Postoje tri vrste ploča: za poliranje, predpoliranje i sjajno poliranje (fino poliranje). Kod predpoliranja izravnavaju se sve ogrebotine. Materijal se obrađuje okretanjem ploča u oba smjera naizmjenično, te tako grubim poliranjem nestaju ogrebotine.
Za predpoliranje se koriste tvrde ploče za brzo izravnanje i glatkoću, a dobiva se lagani sjaj. Kad nestanu sve neravnine i nečistoće počinje sjajna politura (glancpolitura).
Kod sjajne politure koristi se nešto tvrđi vosak i srednje tvrda ploča. Ovaj korak služi za dobivanje visokog sjaja na radnim površinama. Kroz dobiveni sjaj svijetlo se više ne može lomiti i bit će direktno reflektirano.
Naposljetku red dolazi na sjajno poliranje. Kod ovog posla odstranjuje se film voska još uvijek prisutan na površini. Ovim korakom površina se u potpunosti očisti. Sjajno poliranje vrši se tvrdim voskom i vrlo mekanom pločom. Oba materijala služe za to da bi se odstranio preostali vosak.
Vrijednost popravka oštećenja nastalog zbog udarca u rubnik, oštećenja od soli, ogrebotina i slično iznosi u prosjeku od 750 do 1500 kn ovisno o promjeru felge i zahtjevnost popravkai.
Uzme li se u obzir da cijena aluminijskih felgi većeg promjera može premašiti i 10.000 kn po komadu, radi se o rješenju znatno ekonomičnijem od kupnje nove felge. Rezultat stručne obrade felgi je impresivan, te felge izgledaju kao nove.
Ukratko
Kod ogrebane aluminijske felge problem je više estetske naravi, a veću pažnju treba pri tome obratiti na gume koje su pri zapinjanju za rubnik često nepovratno oštećene
Sjajno poliranje vrši se tvrdim voskom i vrlo mekanom pločom. Oba materijala služe za to da bi se odstranio preostali vosak
Proces započinje skidanjem gume s felge te jednostavnim brušenjem oštećenog dijela brusnim papirom do potpunog poravnanja površine, a nastavak ovisi o zahtijevnosti izvedbe felge
Poliranje započinje tek po uklanjanju ogrebotina, a koriste se ploče za poliranje različitih struktura i paste za grubo i fino poliranje. Imamo poliranje, predpoliranje i sjajno poliranje