Korozija se ne događa samo na starim automobilima. Moderni oblici karoserije, tanji lim i agresivna sol kojom se zimi posipavaju kolnici znače da se hrđa može pojaviti nakon samo nekoliko sezona. Također, upoznati smo i s domaćim primjerima pojave rane hrđe na novijim automobilima u našim priobalnim dijelovima zemlje.
More, odnosno bura i razni vjetrovi, često nose sa sobom i sitne čestice morske vode koja, ako se duže zadrži na limu, može uzrokovati probleme na limu vašeg automobila. Zato je vrijedno znati o tehnologijama koje mogu dugoročno zaštititi vaš automobil. Zbog strožih standarda emisija koriste se tanji limovi, nježnije boje, a i brži su proizvodni procesi, koji, iako poboljšavaju ekološki otisak, također smanjuju trajnost karoserije.
Tome dodajte sol koja se zimi posipava, česte promjene temperature i mikroskopska oštećenja uzrokovana kamenčićima. Ne postoji bolji recept za koroziju. Hrđa se prvo pojavljuje u donjim dijelovima vrata, na rubovima ili na mjestima gdje voda ulazi, a ne otječe. No, današnji automobili dobivaju znatno bolju osnovnu zaštitu od prijašnjih generacija vozila. Najvažnija je kataforeza, proces u kojem se temeljni premaz nanosi elektrokemijski i prodire u svaki nabor karoserije.
U kombinaciji s pocinčanim limovima, tvrdim osnovnim premazom i višeslojnom bojom, stvara se čvrsta barijera koja je puno otpornija na vlagu i sol od tradicionalnih metoda. Glavna prednost je ujednačenost. Tamo gdje su prije postojale "slabe točke", boja je sada dovoljno jaka da ih pokrije. Vosak za šupljine jedan je od najučinkovitijih načina zaustavljanja korozije tamo gdje nije vidljiva golim okom.
Moderni voskovi imaju veću viskoznost, prianjaju čak i na teško dostupne površine i ne suše se tako brzo kao stariji tipovi. Stvaraju fleksibilnu barijeru koja sprječava kontakt metala sa zrakom, vlagom i solju. Kada se pravilno nanesu, mogu godinama štititi pragove, lukove kotača i donji dio vrata. Stručnjaci preporučuju obnavljanje svake dvije do tri godine, posebno za automobile koji se voze zimi. Keramička zaštita danas ima nekoliko funkcija. Osim bolje otpornosti na ogrebotine, jača površinu laka tako da voda ne prodire u mikropukotine.
U normalnom zimskom korištenju to znači veću zaštitu od soli i manji rizik od korozije u slučaju oštećenja površine. Prozirne PPF folije djeluju kao zaštitni štit na mjestima gdje je karoserija izložena najvećem udaru. Prednji poklopac motora, prošireni blatobrani, pragovi i donji dijelovi vrata brzo se troše tijekom vožnje. Ako boja pukne, hrđa se može skupiti u roku od nekoliko tjedana. PPF folija apsorbira energiju kamenčića, sprječava stvaranje mikropukotina, a moderne vrste koje se same obnavljaju mogu se "zacijeliti" čak i uz lagano zagrijavanje.
Ne mijenjaju dizajn automobila i značajno produžuju vijek trajanja boje. Ovjes je najosjetljiviji dio automobila. Doslovno je svakodnevno izložen soli, šljunku, nečistoćama i vodi. Moderni gumeni premazi su fleksibilni, ne ljušte se i podnose promjene temperature, ali pravilna priprema je ključna. Ovjes se mora temeljito oprati i odmastiti prije nanošenja. Ako se prljavština ili vlaga zaglave ispod premaza, korozija će se ubrzati.
Provjera svakih nekoliko godina je obavezna, posebno ako je automobil parkiran vani ili se vozi u planinskim područjima. Na kraju, najbolja zaštita je kombinacija preventivnih mjera i pravilnog održavanja. Nakon zime ključno je temeljito oprati automobil, uključujući blatobrane i ovjes, onoliko koliko je to moguće. Sol u kombinaciji s vlagom izuzetno brzo ubrzava hrđanje. Preporučljivo je redovito provjeravati donje dijelove vrata, pragove, brtve i mjesta na kojima se nakuplja voda. Ako se pojave mala oštećenja, treba ih odmah riješiti. Zamislite hrđu kao karijes – u fazi početne korozije može se jednostavno, jeftino i bez većih intervencija popraviti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....