BMW Serija 5 stvorila je 'kralježnicu' bavarskog proizvođača tako što se dugi niz godina nalazi na vrhu ponude postavši gotovo zadani izbor kupaca u premium segmentu. Generacija F10 predstavljena je 2010. godine, a do 2017. godine uspjela je održati ovaj trend otmjenošću, ekonomičnošću te izvrsnom ravnotežom između udobnosti i dinamičnosti – upravo na onome što Serija 5 treba imati.
Također, za ljubitelje pravih super-limuzina, tu je i M5 predstavljen 2011. godine, koji iako se ne osjeća toliko 'čistim' M automobilom kao njegovi prethodnici, o njegovom tempu ne može se raspravljati.
I zaista, F10 toliko je multitalentiran da s jedne strane može biti tiha i udobna 'krstarica', a s druge strane prava sportska limuzina sa spretnim upravljanjem. 'Ugodan je kao Jaguar XF, a zabavniji je od Mercedesa E-klase i Audija A6', navodi What Car?. Neke od izvedbi imaju ugrađen podesivi ovjes, kojim ta dvostranost ide u još veću krajnost nudeći odabir između sporta, normalnog i udobnog načina vožnje.
Kao što je slučaj kod svake Serije 5, unutrašnjost je njemački robusna i elegantna, s jasnim instrumentima, tipkama i prekidačima. Infotainment sustav 'iDrive' nudi brz odaziv i satelitsku navigaciju s jasnim, lako razumljivim izbornicima. Uz to, udobno ćete sjediti u Seriji 5 – vozački položaj je izvrstan, a udobnost sjedala postignuta je širokim rasponom prilagodbi, pa se duga putovanja podnose s lakoćom.
Korišteni materijali su kvalitetni, nadzorna ploča jasno je postavljena, a neki od modela opremljeni su i head-up zaslonom povezanim sa satelitskom navigacijom koji projicira informacije o vožnji na podnožje vjetrobranskog stakla. Prostor na stražnjim sjedalima je i više nego dovoljan, kao i prtljažnik od 520 litara.
Paleta motora prilično je široka, no najpopularniji su 520d, 525d i 530d. Međutim, naš izbor bio bi 2.0-litreni četverocilindrični turbo dizel koji je sa 184 KS i 380 Nm okretnog momenta dovoljno snažan da se velika limuzina osjeća poletno, te s kombiniranom prosječnom potrošnjom od 6.5 litara prilično učinkovit. Također, preporučujemo 6-stupanjski manualni mjenjač nad 8-stupanjskim automatikom zbog veće razine intuitivnosti.
Međutim, ako tražite više snage, turbopunjeni 3.0-litreni dizelski šestcilindraš također je odličan odabir. Umjesto 184 KS, dodatnih dva cilindra proizvodit će ukupno 258 KS i 540 Nm okretnog momenta, a stotku će hvatiti za 6.1 sekundu, što je za čak dvije sekunde manje nego 520d, pod cijenu manje učinkovitosti, naravno.
No prilikom kupnje, na što treba obratiti pozornost? F10 je sa svojih 1695 kilograma (520d) prilično težak za ovjes i kočnice, stoga obratite pažnju na čudne zvukove i provjerite jesu li kočioni diskovi u dobrom stanju. Ranije dizelske varijante (do 2014. godine) pate od preranog trošenja razvodnog lanca, pri čemu se on rasteže i u krajnjem slučaju pukne. Najočitiji simptom je zveckanje i tapkanje iz motora. Naša preporuka su primjerci sa zamijenjenim razvodnim lancem, s obzirom na to da se nalazi na stražnjoj strani motora, pa ga je skupo zamijeniti.
Osim toga, poznata greška je na kondenzatoru klima uređaja, u kojem varovi 'znaju' otkazati, pri čemu se rashladna tekućina može izliti iz uređaja. Ako se to dogodi, sustav više neće ispuhivati hladan zrak, stoga provjerite klimu. Osim toga, šesta generacija Serije 5 je na dobrom glasu. Servisiranje bi vas možda ipak moglo koštati malo više od prosječnog obiteljskog hatchbacka, ali isto vrijedi za druge automobile ovog segmenta s prestižnom značkom.
Na domaćim oglasnicima rabljenih automobila cijene počinju od 75.000 kuna, što će vam vjerojatno priuštiti samo primjerke s kilometražom više od 300.000 kilometara na satu. Duplo manja kilometraža može se pronaći već od 120.000 kuna, no svakako provjerite stanje razvodnog lanca, koji bi s ovim brojem na satu mogao biti 'pri kraju'. Konačno, najnoviji primjerci s najviše opreme počinju od 190.000 kuna.
BMW Serija 5 (F10) 520d/530d
Motor: dizelski
Obujam: 1995 cm3 / 2993 cm3
Cilindri: rednih 4 / rednih 6
Ventili: 16 / 24
Snaga: 184 KS (135 kW) / 258 KS (190 kW)
Okreni moment: 380 Nm / 540 Nm
Pogon: na stražnje kotače
Mjenjač: manualni, 6 stupnjeva i automatski, 8 stupnjeva
Najveća brzina: 227 km/h / 250 km/h
0-100: 8.1 s / 6.1 s
Masa: 1695 kg / 1760 kg
Prtljažnik: 520 L
Dimenzije: 490 x 186 x 146 cm
Međuosovinski razmak: 297 cm
Prosječna potrošnja: 6.5 L/100 km / 8.2 L/100 km
CO2: 125 g/km / 149 g/km