Toyota Avensis lansirana je 1998. kao zamjena za ostarjelu Carinu, ali se na europskom tržištu nametnula tek u drugoj generaciji koja je stigla 2003. godine. Tad je to bez sumnje bio najeuropeiziraniji Toyotin model (dizajniran u Toyotinom dizajnerskom centru u Francuskoj, a izrađivan u Engleskoj), a ubrzo je postao i Toyotina najprodavanija limuzina u Europi.
Premda nenapadanog dizajna uvijek je bio lako prepoznatljiv, a uz elegantni izgled privlačio je kupce interijerom visoke kvalitete dotad tipičnim za njemačku konkurenciju. Udobna vozačka pozicija, niska razina buke te luksuzan i funkcionalan kokpit i danas su kvalitete Avensisa jer doista sjajno podnosi godine. U kombinaciji sa snažnim i štedljivim motorima to Avensis čini izvrsnim za dulja putovanja i za vozača i putnike.
Nakon redizajna 2006. ovjes je još dorađen, a motori pojačani. Umjesto starog 2.0 D-4D stigao je moderni potpuno aluminijski 2.2 D-4D s Boshovim injektorima, koji je najbolji izbor bez obzira u kojoj je od ponuđene tri verzije snage stizao. Manji benzinac obujma 1.8 litara sa 110 i 130 KS te 2,0-litreni sa 145 KS su rastrošniji i ne toliko uvjerljivi u vožnji, baš kao ni veći 2,4-litreni s izravnim ubrizgavanjem goriva i 165 KS, jer je on dolazio samo u kombinaciji s automatskim mjenjačem.
Avensis je donio i neke novitete u klasi poput devetog zračnog jastuka (za koljena vozača), električno podesivih sjedala u osam smjerova ili navigacije s zaslonom osjetljivim na dodir, što je Avensis etabliralo kao sigurnu i komfornu limuzinu srednje klase. I vrlo pouzdanu, s obzirom na visoki indeks zadovoljstva kupaca i malo kvarova. Zabilježeno je tek nekoliko defektnih alternatora, sporadično začepljenje filtra čestica čađe i opoziv zbog popuštanja spona na stražnjoj osovini te problem s upravljačkim mehanizmom. I modeli nakon facelifta znaju imati problema s defektnim generatorima, kao i ventilima AGR i ksenonskim svjetlima, a najslabija je točka Avensisa, čini se, kvačilo, koje zna brzo otkazati.
Ne toliko zbog potrošenosti spojke već zbog problema s potisnim ležajem, zamašnjakom... A s obzirom da je riječ o japanskom automobilu, dijelovi nisu jeftini. I model koji smo dobili na test imao je problema s mjenjačem, jer su se nakon 150.000 kilometara razletjeli ležajevi. Pa kada je već morao biti rastavljan mjenjač, zamijenjeno je tom prilikom i kvačilo, ali preventivno i dvomaseni zamašnjak koji zamjenski stoji više od 8000 kuna. Osim toga, zatajili su tek motor brisača i pumpa za vodu, no to su sve posve netipični kvarovi za Toyotu Avensis.
UKRATKO:
- Inženjeri su stražnji ovjes sa dvostrukim poprečnim ramenima namjerno ostavili neopterećenim da što duže potraje. No, to je Avensis učinilo i prilično dosadnim u vožnji...
- Ovjes Avensisa je općenito izuzetno izdržljiv, pa ni na testiranom primjerku, sa 168.000 km prijeđenih po hrvatskim cestama, još uvijek ništa ne treba zamijeniti
- Visoka ručica mjenjača kratkog hoda spojena je na tad novi kompaktni mjenjač sa 6 stupnjeva, koji je u testnom primjerku imao tvorničku grešku
- Osim vrlo niske buke, interijer Avensisa odlikuje i uzorna preglednost i ergonomija, kao i kvaliteta izrade, pa je i nakon pristojne kilometraže kao nov
- Nakon facelifta izbačen je stari 2,0-litreni D-4D motor koji je jedini imao remen umjesto lanca, a moderniji 2.2 D-4D isporučivan je u tri izvedbe - sa 125, 150 ili 175 KS
AVENSIS 2.2 D-4D
Kilometraža 168.000 km
Godište 2007.
Cijena 55.000 kuna
Motor turbodizelski
Obujam 2231 cm
Snaga 110 kW/150 KS pri 3600/min
Moment 310 Nm pri 2000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 471,5 x 176 x 152,5 cm
Osovinski razmak 270 cm
Masa 1490 kg
Prtljažnik 520/1500 litara
Brzina 210 km/h
0-100 km/h 9,3 sekunde
Potrošnja 5,9 l/100 km
Ispuh C02 143 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....