Rastuća popularnost SUV automobila mnogima je otvorila apetite prema klasi koja asocira na „terence“, što ima odraza i na tržištu rabljenih. Jedan od zanimljivijih je Mokka iz razdoblja od proljeća 2012. do jeseni 2016., nakon čega je kompletno renovirana i u nazivu dobila dodatak X.
Dopadljivim “medo” izgledom te priličnom visinom zbog koje se čini užom nego što jest, mnogima zapne za oko, a naročito je vole žene, jer spretno kombinira robusnu opću pojavu koja asocira na sigurnost s nježnim linijama, bez puno oštrih rubova.
Poput većine Opela, ni po čemu nije u vrhu, ali u svemu je vrlo solidna i u prvom kontaktu odaje dojam trajnog i dopadljivog malog „terenca“, prikladnog za loše ceste i puteljke, visoke rubnjake i zimske uvjete vožnje. U karoseriji dužoj od Corse i kraćoj od Astre, ali čak 20-ak centimetara višoj, daje korektnu količinu prostora i mnoštvo pretinaca. Opel je poznat po čvrstoći interijera svojih automobila i dobro održavana Mokka u tome nije iznimka.
Na našoj četiri godine staroj i s okruglih 90 tisuća kilometara tragovi korištenja gotovo da nisu vidljivi i stječe se dojam da će plastične površine, sjedala i tipke ostati u originalnom stanju još godinama.
Velika količina malih tipki na središnjem grebenu, što je obilježilo Opelove modele s početka desetljeća, na prvu može zbuniti, ali nakon par dana i žmirečki ćete znati gdje je što. Velika vrata omogućuju lagan ulaz, visoka pozicija za volanom dobru preglednost, ovjes dobru udobnost, a Mokke su u pravilu i dobro opremljene, što daje na snazi općem ugođaju.
Plastika se ponegdje može činiti krutom, ali je pažljivo obrađena, ne cvrči i ne gubi na postojanosti. S mehanikom također ne treba očekivati probleme. U servisima se češće mijenja originalna brtva poklopca ventila, koja voli suziti. Zanemariv trošak od par desetaka kuna. Bilo je u početku i problema s anlaserima, što je bilo riješeno opozivom. Na tržištu rabljenih sva pozornost je usmjerena prema dizelskim motorima, i to opravdano.
Prvo je ugrađivan poznat Isuzuov 1.7-litreni sa 130 KS, malo grublji u radu, ali vraški dobro može povući i umjereno trošiti. Nakon dvije godine naslijedio ga je moderniji, uglađeniji i efikasniji Opelov 1,6-litreni (136 i kasnije 110 KS), u čiju su se mizernu potrošnju uz oprezniji pristup prije koju godinu uvjerili i Autoklubovi čitatelji u akciji Eco Challenge.
Trošili su i manje od četiri litre! Benzinci 1.6 (115 KS9 i 1.4 T (140 KS) su naravno, finiji u radu i vožnji daju notu elegancije, ali i više troše. Mokka je ispod kože dakle, pravi Opel, pouzdan i povoljan za održavanj, orijentiran na smireniju vožnju. Tada je ekonomična, udobna i podatna na volanu.
UKRATKO
Par godina stara Mokka ima sve karakteristike rabljenih Opela, od imidža donekle konfekcijskog, ali pouzdanog auta povoljnog za održavanje do dopadljivog izgleda. Nema izraženih boljki, a robusnoj izvedbi najbolje pašu dobri dizelski motori
U prvi mah interijer se čini dosta visok i relativno uzak, ali to je više subjektivni doživljaj. Mjere svrstavaju Mokku u dobar prosjek
U Mokki ćete naići na gume dimenzija 205/70 R 16 ili 215/55 R 18. Prve su udobnije, a s drugima je auto ljepši
Prostora nema na bacanje, ali ni krupnim zamjerkama nema mjesta. Dizelaši su malo grublji i bučniji kad se gas jače stisne, a uz malo oprezniju vožnju mogu biti tihi i jako malo trošiti
PODACI
Mokka 1.6 CDTI
Godište 2015.
Kilometara 88.000
Cijena (kn) 119.900
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1598 ccm
Snaga 100 kW/136 KS na 3500/min
Moment 320 Nm na 2000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 428 x 178 x 165 cm
Osovinski razmak 256 cm
Udaljenost od tla 16 cm
Prtljažnik 355 litara
Masa od 1375 kg
Najveća brzina 191 km/h
0-100 km/h 9,9 sekundi
Izmjerena potrošnja 6,1 l/100 km
C02 ispuh od 114 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 350 kn
Prednje disk pločice (par) od 295 kn
Prednji amortizeri (par) od 1500 kn
Stražnji amortizeri (par) od 1000 kn
Zamašnjak 3180 kn
Vilica od 430 kn
Opel Mokka
2013. od 75.000 kn
2014. od 85.000 kn
2015. od 90.000 kn
2016. od 105.000 kn
Opel Mokka (2012.-)
POVIJEST MODELA
2012. predstavljena u ožujku na salonu u Ženevi kao globalni model, zajedno sa srodnim Chevrolet Traxom, s kojim dijeli platformu Gamma II. Prodaje se i u Americi kao Buick Encore, model dizajnerski i tehnološki prilagođen američkim specifikacijama. Tako se naziva i u Kini, dok je u Velikoj Britaniji Mokka poznata kao Vauxhall Mokka, u Australiji kao Holden Trax, u Južnoj Koreji Daewoo Trax… Proizvodnja je organizirana u General Motorsovoj (zapravo Chevroletovoj) tvornici u Južnoj Koreji, a u startu je dolazila s dizelskim motorom 1.7 (130 KS) te benzincima 1.6 (115 KS) i 1.4 T (140 KS). Odmah su u ponudu ušli i 4x4 pogon i automatski mjenjač.
2014. uveden novi dizelski motor 1.6 (136 KS)
2014. odlaskom Chevroleta s europskog tržišta proizvodnja Mokke premještena iz Južne Koreje u Španjolsku
2015. predstavljena nova, slabija verzija dizelskog motora (110 KS)
2016. dolazak kompletno obnovljenog modela (izvana, iznutra, motorima i tehnologijom), pod nazivom Mokka X