KARAMBA I KARAMBITA!

TEST RABLJENE VW JETTE 'Meksička Octavia' kao nova nije bila jeftina zbog zemlje porijekla, ali danas kao rabljeni auto vrijedna je razmatranja

 
 Željko Puhovski / CROPIX

Za razliku od prvih pet generacija Jette, šesta i zasad posljednja, nije napravljena kao produžena izvedba Golfa. Da, mnogi smatraju da je u pitanju čista limuzinska izvedba Šestice, ali posljednja Jetta je samosvojan automobil, napravljen na većoj platformi i s autentičnim interijerom.

Nije se uspjela tržišno nametnuti kao prijašnji modeli, što je i logično jer ju se nije "guralo" u Europi s obzirom da ju je razvio VW USA za njihove potrebe i standarde, a s obzirom da je silazila s traka u meksičkoj Puebli, carina za zemlje EU joj je podizala cijenu pa nikad nije bila konkurentni moldel na tržištu gdje je "" Octavia.

Željko Puhovski / CROPIX

No pravi je to Volkswagen, čvrst, masivan i robustan, kao da će trajati pedeset godina. I dizajnerski suzdržan, ali zato funkcionalan i jednostavan. Istovremeno, ima dovoljnu dozu suvremenosti.

Za volanom u globalu podsjeća na Golf, a zapravo ništa nije kao u Golfu, osim unificiranih Volkswagenovskih detalja poput instrumenata, prekidača, volana, mjenjača, a dobrim dijelom i pogonske arhitekture. I kao svaki Volkswagen dobro drži vrijednost pa se može po dobroj cijeni dalje tržiti.

Željko Puhovski / CROPIX

Mnogim kupcima to su bitne stvari, a bonus je što se Jetta zapravo, klasičnim trovolumenskim oblikom i solidnim gabaritima profilirala i kao mali Passat. Iako naravno, standardima izvedbe i dalje pliva u vodama kompaktne klase. Nije to loše i u tome su se mnogi koji traže ovakav profil rabljenog automobila pronašli.

Željko Puhovski / CROPIX

Po cijeni nižoj od Passatove dobivaju gotovo jednako dobru prostranost u putničkom i prtljažnom prostoru, a za volanom osjećaj ne prevelikog obiteljskog auta. Osovinski razmak je veći od Golfovog dobrih sedam centimetara, ali širina je jednaka i unatoč finom prostoru po dužini, po širini ostaje u klasi Golfa. U svakom detalju naglasak je na čvrstoći i robusnosti izrade i rijetko tko je toliko hrabar da ospori prevladavajući ugođaj kvalitete, trajnosti i sigurnosti.

Željko Puhovski / CROPIX

Vidi se to i na našem primjerku starom četiri godine i s gotovo 100 tisuća kilometara, na kojem se stječe dojam kao da je tek nedavno krenuo u život. I za volanom ulijeva osjećaj sigurnosti. Robusno i fino izbalansirano podvozje malo tvrđe, ali bez klopotanja i mesnato guta lošu cestu, debela i precizna ručica mjenjača fino sjeda u ruku i daje osjećaj zrele limuzine, a zvučna izolacija je vrlo dobra. Plastika nigdje ne pucketa i sve djeluje utegnuto gotovo kao u novom autu.

Željko Puhovski / CROPIX

Što se motora i mehanike tiče, naravno da je kao i kod svakog rabljenog krucijalno pitanje održavanje prethodnog vlasnika. Generalno, osim rastezanja pogonskog lanca ranih serija turbobenzinskih motora, kojih kod nas praktički nema u ponudi rabljenih, veće boljke nisu poznate. Prevladavaju dobro poznati dizelski common-rail TDI motori, poznati po sposobnosti prelaženja velike kilometraže, maloj potrošnji i solidnim kapacitetima, posebno kad je u pitanju veći, 2.0-litreni motor.

Željko Puhovski / CROPIX

Dizne, turbina, filtar čađe, spojka i zamašnjak prvo su čija stanja treba pokušati ustanoviti pri kupnji, ali za kompletnu dijagnozu preporuka je napraviti pregled u certificiranom servisu.

Željko Puhovski / CROPIX

UKRATKO

Obiteljski prostrana Jetta nudi sve što kupci rabljenih Volkswagena i očekuju: od uvijek aktualnog klasičnog i dopadljivog izgleda i dobrog imidža s čvrstim držanjem cijene do robusne izrade i mehanike čija postojanost s godinama ne blijedi

Prostrana kompaktna limuzina obiteljskog formata: klasična forma velikog prtljažnika prima 510 litara, a nasloni se mogu i preklopiti. Na stražnjim sjedalima za koljena ima mjesta skoro kao u Passatu

Željko Puhovski / CROPIX

Od redizajna 2014. godine još jače podsjeća na Audi A4, a sprijeda na Passat. Dobra vizualna referenca!

Klasičan Volkswagen: robusno podvozje sa stražnjim multilinkom čvrsto drži u zavojima i na otvorenom. Pritom malo tvrđe guta neravnine, ali daje i dobru razinu udobnosti

Kao u manje više svim Volkswagenima, oprema početnih verzija nije najjači adut, ali ne razočarava. Što se toga tiče, uvozni primjerci sa zapadnih tržišta u pravilu nude više

Posljednja generacija nije produžena izvedba Golfa kao nekoć, već potpuno neovisan model, drukčijeg izgleda vozačkog okruženja

POVIJEST MODELA

2010. predstavljena u lipnju kao globalni model, velikim uličnim partyjem na Times Squareu u NewYorku. Proizvodnja se uskoro zahuktava u novoj Volkswagenovoj tvornici u Puebli, u Meksiku

2011. na EuroNCAP testu osvaja pet zvjezdica i u veljači kreće prodaja na europskom tržištu s benzinskim motorima 1.2 TSI (105 KS), 1.4 TSI (160 KS) i 2.0 TSI (200 KS) te dizelskim 1.6 TDI (105 KS) i 2.0 TDI (140 KS), s DPF filtrom čestica. Osim ručnog mjenjača, uz pojedine motore dolazi i automatski DSG

2011. turbobenzinac 1.4 TSI tijekom godine dobiva i osnovnu izvedbu od 122 KS

2013. otkrivena hibridna verzija, kao kombinacija turbobenzinskog motora 1.4 TSI (150 KS), mjenjača DSG sa sedam brzina, elektromotora (20 kW) i litij-ionskih baterija (1,1 kWh). Tržišno je bila slabo zapažena i proizvodnja je prekinuta sredinom 2016.

2013. turbobenzinac 2.0 TSI osnažen na 210 KS

2014. u jesen, na salonu u Parizu, pokazan blago redizajniran model, s obnaovljenim programom motora: 1.2 TSI je temeljito poboljšan, početni dizelaš postaje 2.0 TDI (110 KS), a njegovoj jačoj verziji snaga je povećana na 150 KS

2018. prestanak proizvodnje nakon osam godina, zasad bez izravnog nasljednika

PODACI

Jetta 2.0 TDI 110 (2010.-2018.)

Kilometraža 92.000

Godište 2015.

Cijena 104.900 kuna

Motor turbodizelski, 4 Ccil.

Obujam 1968 ccm

Snaga 81 kW/110 KS na 3200/min

Moment 250 Nm na 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 467 x 178 x 148 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 510 litara

Masa od 1315 kg

Najveća brzina 197 km/h

0-100 km/h 11 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,7 l/100 km

C02 ispuh od 105 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 300 kn

Prednje disk pločice (par) od 260 kn

Prednji amortizeri (par) od 510 kn

Stražnji amortizeri (par) od 335 kn

Spojka komplet od 975 kn

Zamašnjak 2400 kn

Hladnjak od 435 kn

Ventilator hladnjaka od 285 kn

Termostat od 830 kn

Alternator od 1240 kn

Elektropokretač od 1120 kn

*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene

CIJENE NA TRŽIŠTU

2011. od 55.000 kn

2013. od 65.000 kn

2015. od 85.000 kn

2017. od 135.000 kn

*informativne cijene

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 03:57