RABLJENI AUTOMOBILI

Stigla je nova generacija Mercedesa E-klase: Evo kakva je rabljena prethodna generacija W213

Kod rabljenih primjeraka habanja na materijalima u kabini je vrlo malo, u vožnji automobil i dalje ‘klizi‘ asfaltom kao i prvog dana

Mercedes-Benz E220d

 Ivan Lacković

Možda nije tako velika i skupa kao moćna S-klasa, i nije tako uobičajena pojava kao manja C-klasa, no za mnoge je E-klasa i dalje najdraža u ponudi Benzovih limuzina jer predstavlja zlatnu sredinu između navedenih modela.

Model pete generacije (W213) prodaje se od 2016. godine, a 2020. je zamijenjen redizajniranom generacijom. No to ne znači da peta generacija nije više aktualna. Spomenuti edizajn prije tri godine donio je promjene od izgleda, do tehnologije i motorizacije, a dodatno je spustio cijenu prethodniku na tržištu rabljenih.

image

Mercedes-Benz E220d

Ivan Lacković

Sve ovo znači da je E-klasa prikladna za natjecanje s nizom izuzetno kompetentnih suparnika, ponajviše BMW-om Serije 5. Možete ga kupiti kao limuzinu, ili kao prostrani karavan, otmjeni coupé, kabriolet ili blago terenski karavan nazvan All-Terrain. Činjenica da njezina prilagodljivost znači da E-klasa može tako dobro ispuniti toliko mnogo uloga ukazuje na njezinusjajnu osnovu.

image

Mercedes-Benz E220d

Ivan Lacković

Širina izbora motora je ogromna. Osnovna opcija je E 200 d od 148 KS, sa šest-cilindričnim E 400 d od 335 KS na suprotnom kraju ponude. Tu su i dva benzinska plug-in hibrida, počevši od E 300 e od 232 KS i E 350 e od 295 KS, ili postoji dizel-električni plug-in hibrid E 300 de od 222 KS.

Benzinci počinju od E 200 od 181 KS, zatim napreduju do E 450 od 362 KS, prije nego što završe sa super-sportskim AMG modelima počevši od E43 od 395 KS (kasnije revidiranog u E 53 od 451 KS) i završavajući s E 63 od 563 KS i 603 KS.

image

Mercedes-Benz E220d

Ivan Lacković

Početni paket opreme nosi obilje luksuza, uključujući aluminijske naplatke, klimu, satelitsku navigaciju, DAB radio, tempomat, LED prednja svjetla, sustav samostalnog parkiranja, grijana kožna sjedala i pokretanje bez ključa. AMG Line dodaje mnogo sportskih detalja, uključujući veće aluminijske naplatke, sportski bodykit i instrument ploču presvučenu umjetnom kožom.

Čak su i manji četverocilindrični dizeli uglađeni i tihi, čemu pomaže njihov standardni automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa. E 220 d ima prednost u odnosu na E 200 d što se tiče snage i, s obzirom na to da je njegova potrošnja goriva ista, čini se da nema smisla tražiti manji motor.

image

Mercedes-Benz E220d

Ivan Lacković

U zavojima se E-klasa dobro snalazi. Ima otprilike dovoljno prianjanja u jednostavnijim paketima opreme i dosta u sportskijim modelima, dok svi modeli upravljaju s razumnom preciznošću i dobro se nose s brzinom, iako je ravnoteža definitivno prema udobnosti, a ne prema čistom sportu, kao što to rade Bavarci.

image

Mercedes-Benz E220d

Ivan Lacković

Za volanom se osjeća kao manja S-klasa, a to je pravi kompliment. Vozački položaj je izvrstan, a armaturna ploča je logično raspoređena i dodaje dašak stila svakodnevnim aktivnostima, pogotovo ako se prvobitni kupac odlučio za golemi zaslon koji se proteže od središnje konzole do iza upravljača.

Kvaliteta interijera jedna je od najjačih strana E-klase. Po kvaliteti je sličan Seriji 5 i čak je jednak Audiju A6, ali ima daleko raskošniji interijer od oba ova automobila, što će mnogi kupci cijeniti. Materijali korišteni za izradu kabine uglavnom su elegantni, a gumbi i prekidači, uglavnom, rade s preciznošću.

image

Mercedes-Benz E220d

Ivan Lacković

W213 dostupan je s tri različite opcije ovjesa. Prva koristi standardne čelične opruge s kojima njegov mekani i spužvasti ovjes s lakoćom savladava veće prepreke, čak i ako vas malo protrese po pokrpanim ulicama. Tu je i skupi opcijski ovjes Air Body Control, na kojem je vožnja velikom brzinom izvrsna, ali se s preprekama ne nosi tako spretno. I na kraju tu je jeftiniji prilagodljivi sustav ovjesa recimo za E 220 d, koji dodaje malo prilagodljivosti osnovnoj postavci.

image

Mercedes-Benz E220d

Ivan Lacković

Mjesta ima u izobilju i naprijed i straga. Prtljažnik je izvrsne veličine i oblika s prostorom za prtljagu za odmor od tjedan dana. Kao što smo naveli, redizajn 2020. donio je izmjene vanjskog stila poput novog dizajna rešetke i novih branika. Iako su vanjske promjene manje, Mercedes je opsežno preradio elektroniku E-klase, dopuštajući tvrtki da ponudi mnoštvo novih sustava pomoći vozaču.

image

Mercedes-Benz E220d

Ivan Lacković

Redizajnirana E-klasa standardno dolazi s dva zaslona od 10,25 inča za MBUX infotainment i instrumente, uz izborne zaslone od 12,3 inča. Linija motora je osvježena sa sedam benzinskih i dizelskih plug-in hibridnih varijanti u limuzinama i karavanima, s različitom ponudom pogona na stražnja i četiri kotača.

Od kvarova smetaju sitnice - neki od dodirnih prekidača u kabini izgubili bi funkciju, no generalno u rabljenom E220d dominira solidan dojam i ugodno iskustvo vožnje, a serijski 9G-Tronic automatik samo pridonosi tom dojmu. Dobra izolacija od buke i udobna sjedala čine E-klasu 220d idealnom putnom krstaricom koja se pokazala i vrlo štedljivom s potrošnjom od oko 7 litara dizela.

image

Mercedes-Benz E220d

Ivan Lacković

Kod rabljenih primjeraka habanja na materijalima u kabini je vrlo malo, u vožnji automobil i dalje "klizi" asfaltom kao i prvog dana, čak i bez Airmatic ovjesa koji je bio skupa doplata, a koji bi mogao s godinama postati skup za popravke. Dobra izolacija od buke i udobna sjedala čine E-klasu 220d idealnom putnom krstaricom koja se pokazala i vrlo štedljivom s potrošnjom od oko 7 litara dizela.

image

Mercedes-Benz E220d

Ivan Lacković

Mercedes E-klase (W213) još uvijek nije u službenim statistikama kvarova njemačkog TÜV-a, no uvijek je bila u gornjoj polovici po pouzdanosti pa nema sumnje da i W213 neće razočarati ili iznenaditi u pogledu kvalitete, posebno s dvolitrenim dizelašem vrhunskih karakteristika.

Mercedes-Benz E 220d

Motor: turbodizelski, 4 cil.

Obujam: 1950 ccm

Snaga: 143 kW/194 KS pri 3800/min

Okr. moment: 400 Nm pri 1600-2800/min

Pogon: na stražnje kotače

Mjenjač: automatski (9 stupnjeva)

Kočnice: vent. disk/vent. disk

Dimenzije: 492 x 185 x 147 cm

Osovinski razmak: 294 cm

Prtljažnik: 540-1680 litara

Spremnik goriva: 66 litara

Najveća brzina: 240 km/h

0-100 km/h: 7,3 sekunde

Potrošnja: 4,7/4,1/4,3 l/100 km

Ispuh CO2: 112 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 17:55