
Među mladim rabljenim SUV automobilima iz premium klase teško je pronaći povoljne primjerke. No, zauzvrat modeli poput Mercedesa GLE-a nude svestranost, luksuz, prestiž, udobnost vožnje i dinamiku na najvišoj razini. I sve to uz prilično dobro držanje cijene, nakon što je automobil u prvim godinama izgubio velik dio svoje vrijednosti, što je tipično za skupe i velike modele.
Nekadašnja M-klasa, a sada GLE u svojoj je aktualnoj generaciji (V167) predstavljenoj 2018. godine već pomalo ostarjela, 2023. je prošla kroz redizajn i polako se prema nasljednik. To znači da se na tržištu mogu naći brojni primjerci koji već imaju dosta godina i kilometara te su znatno jeftiniji nego što je to novi automobil. Oko 40 do 50 tisuća eura za najjeftinije i najstarije primjerke još je vrlo velik novac, no to je već otprilike upola jeftinije od najjeftinijih novih ekvivalenta.
Mercedes GLE s pravom je jedan od perjanica njemačke marke, uz bok modelima kao što su E ili S klasa. Automobil je jednako luksuzan poput njih ali svestraniji i uglavnom prostraniji što ga čini zanimljivijim širem krugu kupaca.
Prije svega, vrlo dobra ponuda prostora govori sama za sebe. Četiri do pet odraslih osoba ima obilje prostora i za noge i za glave. Tu su i dva opcijska preklopiva sjedala u prtljažniku "za slučaj nužde" ili za velike obitelji. Sam prtljažnik ima čak 630 litara (490 u plug-in hibridima). Kada se sjedala u drugom redu preklope u prtljažni prostor stane čak 2055 l prtljage. S nosivošću od preko 600 kg i kapacitetom vuče do 3,5 t, Mercedes GLE je vrlo iskoristiv i dobra preporuka za aktivne ljude.
Kao novi automobil druga generacija Mercedesa GLE prije redizajna je koštala uglavnom između oko 70.000 i 150.000 eura, ovisno o motoru i opremi. A opreme u ovoj klasi ima u izobilju. Prije svega, najsuvremeniji sustavi pomoći, napredna prednja svjetla i opsežne funkcije povezivanja uključujući navigaciju i velike zaslone ionako su standardni. Opcije ima toliko da ih je teško sagledati i većina automobila na tržištu rabljenih ima obilje dodatne opreme.
Tipični kupac ovoga auta redovito se prilikom kupnje novog primjerka odlučio za najmanje 10 do 20 tisuća vrijedne opcije iz kataloga dodatne opreme. Za najbolju udobnost putovanja, najbolje je odabrati automobil koji ima ugrađena multikonturna sjedala, koja donose bezbroj mogućnosti podešavanja i udobna su poput fotelje. Zračni ovjes i prilagodljivi amortizeri auto čine iznimno udobnom krstaricom koja je u stanju nositi se lošim cestama iznimno suvereno.
Osnovni model GLE 300 d donosi četverocilindrični dizel motor koji je svakako snažan, pouzdan i štedljiv. U ponudi ih je mnogo, no on nije najčešća pojava na tržištu gdje dominiraju mnogo uvjerljivije varijante 350 d i plug sa šest cilindara i hibridni dizel 350 de koji kombinira četverocilindrični dizelski pogon s elektromotorom. Sigurnija "oklada" među ova dva pogona je 350 d koji ima uvjerljiv redni šesterocilindrični motor koji daje "kompletan osjećaj luksuzne klase".
No ako trošite toliko novca na rabljeni automobil, ne biste trebali štedjeti na pogonu. Stoga je možda najbolja opcija GLE 400 d, šestcilindrična dizelska verzija koja ima 330 KS. Verzije s benzinskim pogonom su mnogo rjeđe, što je i razumljivo zbog činjenice da se automobil nudio samo u kao benzinski plug-in hibrid 350 e i u prestižnim AMG verzijama sa šesterocilindrašem (435 KS, GLE 53) i fantastičnim V8 benzinskim motorom (571 i 612 KS, GLE 63 i GLE 63 S).
Kvaliteta izrade i materijala u ovom automobilu je savršena pa i verzije s mnogo kilometara nerijetko izgledaju kao nove. No što se tiče pouzdanosti, preporučujemo oprez prije kupnje jer GLE ovdje nije savršen. Svakako treba detaljno provjeriti motor i pogon te ispušni sustav koji su najosjetljiviji dijelovi automobila.
Problema može biti i s upravljanjem i karoserijom. Što se tiče ovjesa, kočnica i električnih i elektroničkih sustava automobil je uglavnom besprijekoran. Također, s obzirom na to da su ovako skupi automobili česte "žrtve" skidanja kilometara, bilo bi preporučljivo provesti što je više moguće provjera i skupiti što više dokaza stvarne kilometraže automobila. Na domaćim oglasnicima cijene im se kreću od 46 do 122 tisuće eura, ovisno o godištu, kilometraži, pogonu i općem stanju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....