POLOVNI AUTOMOBILI

RABLJENI: LANCIA KAPPA 5.20 je najjeftinija udobna limuzina po dužnom metru na tržištu

Vozoti pravu luksuznu limuzinu za 10.000 kuna? Da moguće je... Lancia Kappa nudi solidnu udobnost čak i za današnje pojmove, a uz sve to nije nepouzdana izuzmemo li sitne šlampave talijanske propuste, pa zato ni održavanje nije skupo, a dijelova uglavnom ima kao i za Fiat
 Željko uhovski / HANZA MEDIA

Svaki pokušaj Francuza i Talijana da naprave veliku limuzinu uglavnom završi jeftinom ponudom iz oglasa. Kupac profitira jer dobiva solidan auto za malo novca, a prodavatelj životnom lekcijom da Talijanske i Francuske limuzine više nikada ne kupuje nove jer padom vrijednosti buše rupu u džepu.

Foto: Željko Puhovski HANZA MEDIA

Lanciji Kappi baš ništa ne nedostaje jer je udobna, još uvijek oku privlačna i odiše drukčijim stilom, a posebno ugodno iznenađuje kad otvorite vrata. Sjedala od pliša široka su i udobna kao fotelje. Kad okrenete ključ javlja se zvuk benzinskog peterocilindraša. Jedini benzinac s četiri cilindra je model 2.0 Turbo (205 KS, 7,3 s do 100 km/h, 235 km/h, 9,1 l/100 km), ali s njim treba biti oprezan kod kupnje. Redovan servis, kvalitetno ulje, perolaka noga kad je hladan i prije gašenja čuvat će ga dugo, ali bolje je izbjegavati ga. Dvolitreni benzinac je dobar ako niste zahtjevni (146 KS, 9,8 s do 100 km/h, 205 km/h, 9,6 l/100 km), a jači 2,4-litreni (175 KS, 8,7 s do 100 km/h, 218 km/h, 10,7 l/100 km) pristaje joj još bolje. Nažalost, taj je vrlo rastrošan čak i kad ste nježni s gasom. Turbo može popiti više, ali i biti štedljiviji od ostalih benzinaca, ovisno koliko ste teški na gasu.

Trolitreni V6 (205 KS, 8,0 s do 100 km/h , 225 km/h, 10,5 l/100 km) jako je rijedak i uglavnom ga rijetki žele zbog visoke potrošnje. Ima melodičan zvuk i zbog toga je privlačan što je i logično jer je riječ o Alfinom Busso motoru. Potrošnja benzinskih motora najveća je mana Kappe što se vidi i po cijenama dizelskih modela koje su oko 50 posto više. Od 1995. do 1996. godine u ponudi je bio 2,4 litreni turbodizel (124 KS, 11,5 s do 100 km/h, 193 km/h, 7,4 l/100 km), a od 1998. do kraja 2000. godine nudio se i 2.4 JTD (136 KS, 10 s do 100 km/h, 202 km/h, 7,7 l/100 km) kojeg kupci rabljenih najviše vole. Kao i kod svih velikih rabljenih dizelaša starijih od 10 godina, treba biti sumnjičav prema kilometrima. Ako se govori o kvarivima, Kappa niti na jednom motoru nema konstrukcijsku manu pa se kvarovi svode na sitnice koje je jeftino rješavati. Originalni dijelovi nisu skupi, zamjenski su jedva nešto jeftiniji.

Najboljom se kupnjom pokazuju modeli s peterocilindričnim benzincima. Vole plin i nisu preskupi za održavanje, a rabljenih dijelova limarije još ima napretek. Potrošni mehanički dijelovi uglavnom pašu s Fiatovih modela. Ovaj primjerak s dvolitrenim motorom uredan je, očuvan i bez čudnih zvukova. Sprijeda u kabini je neobično u današnje vrijeme vidjeti kratku armaturu, kvadratne tipke automatskog klima uređaja i točkasti displej koji podsjeća da ste u Lanciji kad okrenete ključ. Elementima udobnosti Kappa skoro ni po čemu ne zaostaje za današnjim automobilima. Meki servovolan velikog promjera i udobno podešenje ovjesa začas će vas uljuljati u vožnji. Nemojte gledati prema gore jer ćete vidjeti mrlje od ljepila koje kroz krovni tapecirung izlaze na površinu. Ne bojte se, nije opasno, to samo dobri duh talijanskog šlamperaja izlazi na vidjelo...

Ukratko

Osnovni benzinac od dvije litre s pet cilindara ima dobar zvuk, ali voli popiti ako imate tešku nogu. Pozitivno je kod Kappe da nema lijenih motora. Ovjes je meko podešen i nudi udobnu vožnju, ali Kappa može biti i vrlo brza - tu i tamo treba zamijeniti kugle ili selene, ali ništa od toga nije skupo

Unutrašnjost u drvu i plavom plišu i danas je zanimljiva i vrlo udobna, a ovaj primjerak ima čak i automatsku klimatizaciju. Displej ispisuje Lancia kad se okrene ključ, kugla mjenjača nije original već djelo spretnog majstora, a sve tipke još rade. Stražnja klupa dovoljno je komotna za visoke, pogotovo puno prostora ima u predjelu koljena, dok u prtljažnik stane 525 litara prtljage što je hvale vrijedno

Lancia Kappa 2.0 20V

Godište: 1997.

Cijena: 10.000 kuna

Kilometraža 125.000 km

Motor benzinski

Obujam 1998 ccm

Snaga 107 kW/146 KS pri 6100/min

Moment 185 Nm pri 4500/min

Mjenjač Ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 469x183x146 cm

Osovinski razmak 270 cm

Gume 195/65 R15

Prtljažnik 525 l

Masa 1424 kg

Brzina 205 km/h

0-100 km/h 9,8 s

Potrošnja 9,6 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 18:02