Fiesta je jedan od najpopularnijih automobila niže klase, posljednjih godina čak je traženija kao rabljena nego kao nova. Zanimljivo je da u slučaju posljednje generacije, kojoj sada teče četvrta prodajna godina, novu najviše kupuju poslovni kupci, najčešće rent-a-car tvrtke, dok privatne osobe u pravilu čekaju njihov povrat iz lizinga i priliku da se po povoljnoj cijeni dočepaju svog budućeg, malo korištenog auta s po mogućnosti što manjom kilometražom.
I to bez obzira na opći stav da je Ford malo fulao s dizajnom ovog modela, stilski naslonjenog na prethodnu, po mnogima ljepšu generaciju. U prodaju je krenula u proljeće 2018., dolazi iz klase u kojoj se kilometri ne tuku velikim tempom i većina primjeraka je, osim možda ponekog manjeg i lako rješivog ožiljka s parkinga, još uvijek kao nova.
Mehanički je velikim dijelom dorađena i unaprijeđena izvedba prijašnjeg, pouzdanog i trajnog modela pa konstrukcijskih nedostataka koji traže odlazak u servis zasad nema. Primjerci s hrvatskog tržišta najčešće imaju manje opreme od uvoznih, iako to nije pravilo.
Fiesta je generacijama poznata kao jedan od kvalitetnijih i izdržljivijih gradskih modela i činjenica da se na cestama još mogu vidjeti primjerci stari gotovo 30 godina to i dokazuje. I nova se zasad pokazuje u tom svjetlu. Iznutra se može računati na solidne materijale i temeljitu izradu njemačkih standarda, na dobru prostranost i prtljažnik i dosta pretinaca. I odlično odmjeren volan fino sjeda u ruku i nije rijetkost da Fiesta mnogima sjedne odmah, na prvu.
Nije bučna, lagana je za vožnju, pregledna posebno prema naprijed i dobar je izbor i kao prvi auto u vozačkoj karijeri. Tim više što ima fino izbrušeno podvozje koje precizno slijedi naredbe volanom i daje možda i najbolje ležanje u klasi, što je također generacijska vrlina koja ide na ruku lakoći i zadovoljstvu vožnje.
Što se motora tiče, nema tajni. Ekonomični dizeli 1.5 (85 i 120 KS), razvijeni u partnerstvu s PSA koncernom (izvedeni su iz prijašnjeg 1.6), dobar su izbor onima koji rade iznadprosječne kilometraže, a za sve ostalo pogodniji su višestruko nagrađivani turbobenzinci 1.0 (100 ili 125 KS) ili pak jeftiniji za održavanje atmosferski 1.1 motor (70 i 85 KS). Vuku bolje od očekivanja i za smirene ili gradske vožnje dobar su izbor koji kasnije neće izazvati kajanje. Cijene kreću od oko 70.000 kuna za prve modele, s početka proizvodnje.
Ukratko
Fiestino podvozje oduvijek slovi kao jedno od vozački najbolje izbalansiranih u gradskoj klasi i to vrijedi i za ovu generaciju. Tih je, ne lupka i daje dobru udobnost
Dizelski 1.5 motori dokazali su ekonomičnost i pouzdanost ne samo u Fordovima, nego i Peugeotima i Citroenima. Tko ne tuče kilometre pametniji izbor su benzinci, nagrađivani 1.0 turbo ili 1.1 atmosferski
Preciznost ručnih mjenjača jedna je od najpoznatih odlika svih Fordovih automobila, pa i Fieste. Šesta spušta potrošnju i buku, a automatici su vrlo rijetki
Nastavljena je tradicija korištenja solidnih materijala, kvalitetne izrade i tople vozačke atmosfere. Interijer je prozračan i pregledan, a ima i dosta pretinaca
Povijest modela
Ford Fiesta
2017. u prodaju na europskim tržištima krenula sedma generacija najprodavanijeg europskog Forda, ponovno s trima i peterim vrata. Ponuđeni su 3-cilindarski benzinski motori, atmosferski 1.1 (70 i 85 KS) i 1.0 turbo poznat kao Ecoboost (100, 125 i 140 KS) te 4-cilindarski 1.5 dizelaš TDCi kasnije preimenovan u EcoBlue (85 i 120 KS). Ručni mjenjači imaju pet ili šest brzina, automatski šest ili sedam, ovisno o snazi motora
2018. u proljeće početak prodaje na hrvatskom tržištu s benzincima od 70, 85 i 100 KS
2018. u prodaju krenule dvije nove izvedbe: rekreativna, crossoverski blago povišena Active te sportska ST opremljena 3-cilindarskim 1.5 turbomotorom (200 KS)
Fiesta 1.5 TDCi
Godište 2018.
Kilometraža 50.000
Cijena 96.470 kuna
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/8
Obujam 1499 ccm
Snaga 63 kW/85 KS na 3750/min
Moment 215 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 404 x 174 x 146 cm
Osovinski razmak 257 cm
Prtljažnik 303 litre
Masa od 1185 kg
Najveća brzina 175 km/h
0-100 km/h 12,5 sekundi
Izmjerena potrošnja 4,9 l/100 km
C02 ispuh 93 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 480 kn
Prednje pločice (par) od 470 kn
Prednji amortizeri (par) od 1220 kn
Spojka LuK (komplet) 1355 kn
Zamašnjak LuK 2010 kn
Zupčasti remen SKF (komplet) 560 kn
Kanalni remen (komplet) 350 kn
Pumpa za vodu Valeo 265 kn