Poznato je, na nove se automobile diljem svijeta zbog nedostatka čipova i prekida lanaca opskrbe te posljedično i proizvodnje čeka dugo i cijene su visoke pa se mnogi Nijemci zato odlučuju za polovna vozila. Ali u međuvremenu ih nema dovoljno, pa su i ona poskupjela. Poboljšanje nije na vidiku prije 2023.godine.
U Njemačkoj gdje obično postoji velik izbor polovnih automobila sve ih je manje, a posebno za izvoz na istok Europe pa tako i Hrvatsku. Od ukupnog broja prodanih vozila u Njemačkoj tako je najviše polovnih. Ali ponuda se u zadnje vrijeme znatno smanjila, piše DW.
Trenutno imamo manje polovnih automobila od interesa kupaca. Polovni automobili su postali rijetka i tražena roba", kaže zamjenik predsjednika Središnjeg saveza njemačke automobilske trgovine (ZDK) Thomas Peckruhn.
Za raspoložive polovne automobile kupci zato moraju platiti više. Prema Peckruhnu, cijene su porasle od pet do deset posto. Čak postoje noviji polovni automobili koji koštaju više od istih novih automobila, jer se na isporuku novih trenutno mnogo dulje čeka.
Martin Weiss radi za DAT, organizaciju koja je osnovana 1931. da bi neutralno i objektivno procjenjivala stvarnu vrijednost automobila. On se iščuđava kada promatra aktualne trendove u branši. "Tržište je poludjelo", kaže on i dodaje da su polovni automobili skuplji nego ikad do sada, "čak i 15 posto više". Weiss kaže da u pojedinačnim slučajevima cijena može biti još veća. Prije svega automobili s motorima na dizelsko gorivo su sada mnogo skuplji nego u prvim godinama poslije izbijanja skandala s lažnim emisijskim vrijednostima Dieselgate.
Eksploziju cijena su izazvali pandemija i stalni nedostatak čipova za automobilsku elektroniku. Godine 2020. je zbog pandemije registrirano manje novih automobila, dio njih sada nedostaje kao polovni automobili. Osim toga, firme koje se bave iznajmljivanjem automobila trenutno investiraju manje u vozila koja će poslije kraćeg vremena biti ponuđena na prodaju.
Pao je i broj prijavljivanja novih automobila koje trgovci poslije samo jednog dana deklariraju kao polovne. Peckruhn konstatira da je jednostavno pušteno premalo automobila na tržište. Budući da kupci zbog nestašice čipova i po godinu dana čekaju na novi automobil, sve češće posežu za polovnim automobilima. Tako se dodatno smanjuje ponuda.
Teško da bi se situacija mogla popraviti i u ovoj novoj godini. "Povećane cijene polovnih automobila imat ćemo i 2022.", prognozira Peckruhn. I analitičar automobilskog tržišta Weiss računa s postupnom normalizacijom tržišta najranije 2023. Već prošle godine su cijene porasle. Prema proračunima DET-a, Nijemci su za kupovinu polovnog automobila u prosjeku izdvojili 14.730 eura, što je 19 posto više nego 2019. godine. Usporedbe radi, prema istraživanju dnevnog lista Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), polovni automobil je 2001. koštao prosječno 8310 eura.
Nisu svi segmenti tržišta polovnih automobila pogođeni poskupljenjima. "Kod električnih automobila ne vidimo rast cijena", kaže Weiss. On objašnjava da se za kupovinu novih automobila iz ovog segmenta dobivaju znatne državne subvencije, ali i da kupci imaju osjećaj kako kupuju zastarjelu tehnologiju, budući da proizvođači ove automobile iz godine u godinu usavršavaju.
Najskuplji su polovni automobili kod lokalnih trgovaca i na virtualnim platformama kao što su "Auto1" ili "wirkaufendeinauto.de". Povoljno se mogu kupiti polovni automobili na dražbama ili putem privatnih oglasa. U tim slučajevima, kupci bi trebali imati barem osnovno tehničko znanje, inače bi im netko mogao skupo prodati lošu robu.
Što to znači za nas u Hrvatskoj gdje su se godinama dovlačili povoljni rabljeni iz Njemačke i tržište je cvjetalo? Znači da ako nema dovoljno rabljenih za Nijemce, tek ik neće biti ni za naše tržište. Barem ne povoljnih i kvalitetnih popularnih marki kao nekad...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....