Kao rabljena, Mazda 2 je jako dobar izbor, tvrde stručnjaci njemačke Dekre. A kad to za japanski automobil izjavi vodeća njemačka institucija za procjenu stanja i vrijednosti rabljenih auta, osnovana daleke 1925. u Berlinu, koja danas u svijetu zapošljava više od 25.000 ljudi i godišnje okrene 1,9 milijardi eura, to ima težinu. Prva generacija Mazde 2 naslijedila je solidno uspješan Demio, što je vidljivo iz zadržane karavanske koncepcije karoserije, desetak centimetara veće visine od prosjeka niže klase. Predstavljena je u jesen 2002. i redizajnirana u jesen 2005., a uz slično koncipirane tadašnje Hondu Jazz i Ford Fusion bila je zgodna alternativa uobičajenim modelima gradske klase. Kao rezultat tadašnjeg braka s Fordom, proizvodila se u Valenciji i to je uz prethodni Demio jedini Mazdin model za Europu koji se proizvodio izvan Japana.
Nije to, međutim, bila jedina veza Dvojke i Forda, koji je tada imao u rukama 33,3 posto dionica Mazde. Kao rezultat poslovno-tehnološke povezanosti Mazda 2 je postavljena na prilagođenu platformu tadašnje Fieste, a s Fordovih polica preuzimani su i motori, mjenjači, dijelovi ovjesa... Bila je to, dakle, u duši Fiesta, ali dobro prikrivena simpatičnim dizajnom koji ni po čemu nije podsjećao na Ford, kao i ugradnjom materijala tipičnih za japanske modele. Unatoč tomu što mehaničari Mazdu 2 znaju kao jednog od najpouzdanijih mališana, pogrešno bi bilo zaključiti da je prva Dvojka posve bezgrešan auto. Znalo je, doduše rijetko, biti ljutnje na elektriku i elektroniku (kao kod vlasnika naše testne Mazde), a znala je otkazati i pumpa za vodu. I to je zapravo sve, izuzmemo li skuplje originalne rezervne dijelove i održavanje u ovlaštenom servisu, što je mnoge znalo neugodno iznenaditi.
Za upravljačem Dvojka ostavlja dojam japanske proračunatosti, ali to ne znači da je u vožnji bez emocija. Precizna je na upravljaču i mjenjaču, s ovjesom koji dobro kompenzira efekte kutijaste karoserije i pruža dobar spoj udobnosti i vozačkog zadovoljstva. O kvalitetnoj izradi svjedoči i čvrsto stanje deset godina testnog primjerka, doduše malo voženog i redovno održavanog, ali s kilometražom napravljenom većinom po lošim gradskim ulicama. Nema škripanja plastike, nema praznog hoda ovjesa ni upravljača, sve je još uvijek čvrsto i utegnuto.Motori? Kod nas su najčešći osnovni 1,25-litreni Yamahin benzinac od 75 KS i 1,4-litreni Fordov sa 80 KS. Drugi motor je bolji odabir, jer se manje muči, pa troši praktički jednako, a bolje vuče i brži je. Najveći 1,6-litreni Fordov benzinac (100 KS) vrlo je rijedak, dok je 1,4-litreni dizelaš (68 KS), poznat iz malih Fordova, Peugeota i Citroena pravi štedljivac, ali performansi dovoljnih tek za smirenu vožnju. Održavaju li se redovno i ne gaze divljački, na njihovu pouzdanost uvijek se može računati.
MAZDA 2 1.25 (2002.-2007.)
Kilometraža: 70.600
Godište 2003.
Motor benzinski, 4 cil.
Obujam 1242 ccm
Snaga 55 kW/75 KS pri 6000/min
Moment 110 Nm pri 4000/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 393x168x154 cm
Osovinski razmak 249 cm
Težina 1070 kg
Brzina 163 km/h
0-100 km/h 15,1 sekundu
Potrošnja 6,3 l/100 km
Cijena 29.000 kn