Prva generacija Audija Q7 (2005-2015) predstavlja prvi pokušaj njemačkog proizvođača u izradi 4x4 SUV-a velikog formata. Iza poželjnih četiri prstena na masci nalazi se sedam sjedala i solidna kvaliteta izrade. Kad je predstavljen, izgledao je kao križanac povišene limuzine i profinjenog offroadera.
Sposoban je nositi se s blatnim terenom i prevesti cijelu obitelj gdje god je potrebno, bez da se 'oznoji'. Iako je s vremenom postao relativno pristupačan, još uvijek izgleda moćno i u skladu s vremenom, no je li rabljeni Q7 vrijedan vašeg novca?
Dugačak je preko pet metara i širok gotovo dva. Međutim iznutra, zbog korištenja stila sportske zbijenosti, nije prostran koliko biste očekivali.
Putnici u prva dva reda imat će primjereno prostora na raspolaganju, iako ne toliko koliko imaju drugi konkurenti te veličine. No kako ne bi bilo zablude, komfora uopće ne nedostaje. Treći red najprikladniji je za djecu, dok je veličina prtljažnika prihvatljiva, a može se i povećati preklapanjem najzadnjih sjedala.
Dakle, Q7 je pomalo 'mješovita roba'. Infotainment sustav bio je svojevremeno vrhunsko tehnološko dostignuće, ali ponavljamo – svojevremeno. Iz današnje perspektive relativno maleni ekran izgleda "out-of-date", ali za sve se iskupljuje široki središnji greben s mnoštvo funkcija.
Također ovaj je SUV iznenađujuće okretan za svoje dimenzije, s pristojnim držanjem ceste s pogonom na sve kotače i dobrom kontrolom karoserije. Međutim, ako niste obožavatelj buke pri velikim brzinama, možda Q7 nije za vas, jer koliko god bio profinjen, široke dimenzije guma i veći obujmi motora motora ponekad odvlače pažnju.
Najčešća opcija je 3.0-litreni V6 TDI koji proizvodi 239 KS (176 kW) i 550 Nm okretnog momenta, koji se na prednje ili sva četiri kotača prenose putem 6-brzinskog automatika. 3.0 TDI je na dobrom glasu zbog svoje pouzdanosti i dugovječnosti, a ako je dobro održavan ne treba očekivati nikakve neugodnosti.
Međutim, imajte na umu pozamašnu brojku prosječne potrošnje od oko 11.0 litara/100 kilometara. Ostale opcije uključuju 4,2-litreni V8 TDI (326 KS/760 Nm), 6,0-litreni V12 TDI (500 KS/1000 Nm), 3,0-litreni V6 FSI (280 KS/360 Nm), i 4,2-litreni V8 FSI (350 KS/440 Nm).
Svi od navedenih modela imaju visoke emisije CO2, stoga ćete platiti najviši opseg poreza na cesti bez obzira za koji model se odlučite. Također, održavanje Q7 nije jeftino – zamjena ulja i filtra bit će posebno skupa. Platforma, ovjes, motor i mjenjač u osnovi su preuzeti od Touarega i Cayennea, stoga su njihove vrline i manje prilično iste.
Prilikom kupnje, posebnu pozornost treba obratiti na motorni prostor zbog slinjenja ulja iz motora i getribe, te stanje quattro pogona. Uz to, na umu treba imati da su zbog velike težine podvozje i kočnice opterećeni.
Obratite pozornost i na stanje guma, čija će vas zamjena zbog širokih dimenzija skupo koštati, a koje imaju reputaciju potrošiti se u manje od 11.000 kilometara. U većini slučajeva vanjski se rubovi troše znatno brže od bilo kojeg drugog područja. Praćenje pritiska u gumama čini se ključnim čimbenikom smanjenja trošenja.
Raniji modeli imali su problema s elektronikom, pa prilikom inspekcija za svaki slučaj pritisnite svaku tipku. Općenito se Q7 pokazuje pouzdanim, a naša preporuka je 3.0 TDI, bitno je ne nasjedati na najnižu cijenu na oglasniku, iako je svaka kupnja bez temeljite provjere i dijagnostike čista 'igra na sreću'.
Na domaćim oglasnicima, cijene starijih modela s više kilometara kreću od 9500 eura (71.000 kuna). Dobri primjerci s manje od 200.000 kilometara mogu se pronaći već od 13.500 eura (101.000 kuna), dok se mlađi i bolji primjerci cijene preko 18.000 eura (135.000 kuna). Sve u svemu, ako na rabljenom tržištu tražite veliki SUV prestižne značke, i ako si možete priuštiti malo veću potrošnju i troškove servisiranja, rabljena prva generacija Q7 ima puno smisla.
TEHNIČKI PODACI
2005-09 AUDI Q7 3.0 TDI Quattro Tiptronic
Motor: turbodizelski
Obujam: 2967 cm3
Cilindri: V6
Ventili: 24
Snaga: 233 KS (171 kW) / nakon face-lifta: 239 KS (176 kW)
Okreni moment: 500 Nm / nakon face-lifta: 550 Nm
Pogon: na sva četiri kotača
Mjenjač: automatski sekvencijski, 6 brzina
Najveća brzina: 210 km/h
0-100: 9.1 s / nakon face-lifta: 8.5 s
Masa: 2295 kg / nakon face-lifta: 2370 kg
Prtljažnik: 775 L
Dimenzije: 509 x 198 x 174 cm
Međuosovinski razmak: 300 cm
Prosječna potrošnja: 11 l/100 km
CO2: 282 g/km / nakon face-lifta: 260 g/km