Opel Astru naši su vozači oduvijek rado kupovali kao novu, pa ne čudi što tradicionalno dobro kotira i na tržištu rabljenih. Povoljno održavanje i široka dostupnost jeftinijih, zamjenskih dijelova pritom joj je jedan od glavnih aduta, no ništa manji adut nije i bogata ponuda primjeraka s domaćeg tržišta, kojima su naši vozači u pravilu skloniji od onih uvoznih.
Vremena kad je Astru krasila titula najprodavanijeg auta među privatnim kupcima su, doduše, već možda iza nas, no zastupljenost njemačkog kompakta u flotama rent-a-car tvrtki posljednjih godina jamči bogatu ponudu solidno opremljenih primjeraka s relativno malo kilometara. Astri u domaćim oglasnicima tako ne nedostaje, posebno ne modela još uvijek aktualne pete generacije (Astra K) pristigle na tržište 2015. Koji su, sva je prilika, i najtraženiji.
I to ne treba čuditi. Pokazalo se, naime, da Astra K nije neopravdano ponijela titulu Europskog automobila godine 2016. - temeljito olakšana u odnosu na prethodnika (čak oko 200 kg), riješila se niza boljki, pa tako i problema s bržim trošenjem ovjesa poput kuglastih zglobova i amortizera kojima je sigurno djelomično kumovala i poveća masa.
Ne treba stoga čuditi ako se robustan ovjes koji straga donosi polukrutu osovinu nadopunjenu Wattovim paralelogramom (sprijeda je klasični McPherson) i na primjercima s nešto većom kilometražom ponaša kao da je tek nedavno bio "ispod čekića". Nisu zabilježeni niti problemi s elektronikom i Astra K prema njemačkim institucijama (TÜV) spada među najpouzdanije modele. No, nije bezgrešna...
Kao za vraga, kvarovima su podložniji modeli pokretani najzastupljenijim dizelašem 1.6 CDTI, znatno češćim od onih pokretanih benzincima. Baš kod takvih izvedbi proizvedenih između 2016. i 2018. utvrđen je problem s glavnim cilindrom kočnice, koji je znao uzrokovati nedostatak pritiska u kočionom sustavu i smanjiti snagu kočenja. To je i dovelo do opoziva početkom 2019., pa prilikom kupnje rabljenog svakako treba provjeriti je li s autom vlasnik iz tog razloga posjetio servis.
Drugi nedostatak utvrđen pri korištenju vezan je uz razvodni lanac. To je boljka ovog inače izrazito uglađenog i štedljivog motora, a javiti se može i na primjercima s manje od 50.000 km. Da postoji ovaj problem signalizira neugodno zveckanje, uzrokovano lupanjem uslijed nastalih zazora između lanca i lančanika.
Čujete li ovaj zvuk na rabljenoj Astri, trebate se žurno upustiti u nimalo jeftinu zamjenu cijelog sklopa kako bi spriječili veću havariju. To uključuje vađenje cijelog motora (razvodni sustav smješten je unutar motora i nemoguće je drugačije zamijeniti), a cijeli posao s potrebnim dijelovima u pravilu stoji oko 5000 kuna.
POVIJEST MODELA
OPEL ASTRA K
2015. je u Frankfurtu predstavljena peta generacija. U startu je bila je ponuđena s atmosferskim benzincem 1.4 od 100 KS te turbobenzincima 1.0 T (105 KS) i 1.4 T sa (125 i 150 KS, kao i dizelašem 1.6 CDTI (95, 110 i 136 KS). Kasnije je uvedena i dizelska izvedba sa dva turba i 165 KS. Uz peterovratnu izvedbu ponuđen je i karavan s prtljažnikom od 540 litara.
2019. godine napravljen je redizajn, pri čemu su uvedeni novi motori s polica General Motorsa. I to sve odreda trocilindarski - ne samo 1,2-litreni turbobenzinci dostupni sa 110, 130 i 145 KS, već i veći 1,4-litreni sa 145 KS, kao i dizelaš 1.5 D dostupan sa 105 i 122 KS.
1.6 CDTI
TEHNIČKI PODACI
Godište 2017.
Kilometara 100.000
Cijena 90.000 kuna
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/8
Obujam 1598 ccm
Snaga 81 kW/110 KS na 3500/min
Moment 300 Nm na 1750-2000/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 437 x 181 x 148,5 cm
Osovinski razmak 266 cm
Prtljažnik 370 litara
Masa od 1350 kg
Najveća brzina 195 km/h
0-100 km/h 11 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,2 l/100 km
C02 ispuh 105 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 350 kn
Prednje pločice (par) od 330 kn
Prednji amortizeri (par) od 630 kn
Stražnji amortizeri (par) od 630 kn
Kompresor klime od 3490 kn
Hladnjak klime od 550 kn
Spojka (komplet) od 1470 kn
Pumpa vode od 330 kn