SAVJETNIK AUTO KLUBA

Kakva je rabljena Honda Civic 9. generacije? Neće vas nikad razočarati, ni benzinci ni dizelaš

U Hrvatskoj japanska značka dobiva na popularnosti početkom devedesetih, od kada postaje česta prizor na našim cestama

Honda Civic 1.6 DTEC

 Honda

Honda Civic ima tradiciju koja seže u početak sedamdesetih godina, točnije dvije godine prije pojave Golfa. U Hrvatskoj japanska značka dobiva na popularnosti početkom devedesetih, od kada postaje nerijetko viđen prizor na našim prometnicama. Deveta generacija vozi se od 2012. godine, a vizualno je još uvijek zanimljiva.

image

Honda Civic 1.6 DTEC

Honda

Točnije, deveta generacija je predstavljena krajem 2011. godine, no na hrvatsko tržište stiže u proljeće 2012, s atmosferskim benzincima 1.4 i 1.8 te turbodizelom 2.2. U proljeće godinu kasnije uveden je manji turbodizel 1.6. Prvi redizajn deveta generacija dobiva 2014., zajedno s karavanskim modelom Tourerom. Ako tražite Type-R značku, ograničite svoju potragu od 2015. godine.

image

Honda Civic 1.6 DTEC

Honda

Ono što privlači sportski orijentiranu publiku su precizan upravljač, mjenjač i malo tvrđe podešen, ali i dalje udoban ovjes. Dizajn je neobičan, a praktičnost fantastična. Prtljažnik je i danas najveći u kompaktnoj klasi, dubok i dugačak, a pristupačnost je poboljšana s petero vrata.

image

Honda Civic 1.6 DTEC

Honda

Stražnja sjedala imaju funkciju preklapanja, što otvara dodatne opcije praktičnog prijevoza. Kvaliteta nikad nije bila upitna, iako dijelovi interijera ostavljaju malo jeftiniji dojam za europske standarde, nešto na što smo navikli s japanskim automobilima. Ipak, sama izrada potvrđuje Hondinu reputaciju kvalitete, čak i nakon osam godina. Jedino što traži stjecanje rutine je donekle kompliciran infotainment sustav.

image

Honda Civic 1.6 DTEC

Honda

Što se tiče izbora motora, naš izbor su, naravno, benzinci, točnije 1.4 (100 KS) i 1.8 (143 KS). Oni traže forsiranje okretaja da bi dobro povukli, pri čemu VTEC sustav promjenjive faze rade ventila daje dodatni potisak i nećete žaliti potrošenu litru goriva više-

image

Honda Civic 1.6 DTEC

Honda

S druge strane, u uglađenijoj vožnji, benzinci su tihi, izuzetno uglađeni, i troše malo. O trajnosti i kvaliteti ne treba govoriti. Uz dobro održavanje problema neće biti. 1.6-litreni dizelaš, koji je na našim oglasnicima polovnih automobila najčešći, prvi je po pitanju učinkovitosti.

image

Honda Civic 1.6 DTEC

Honda

Obzirnijom vožnjom može se dostići potrošnja od pet litara, uz vrlo dobre performanse s velikim okretnim momentom od 300 Nm. Veći 2.2 (150 KS) vrlo je ozbiljan dizelaš s još većim okretnim momentom (350 Nm), te je kao takav ekonomični gutač kilometara.

image

Honda Civic Type-R

Honda

Općenito, prema ADAC-ovoj servisnoj statistici, većih mana ovaj Civic nema. Reklamacije su najčešće vezane uz "laganu" elektroniku, poput pregaranja žaruljica. Bilo je pritužbi i za lagano slinjenje ulja na brtvilima, ili osjetljivijih elemenata ovjesa poput kugli ili selena. Uglavnom, ništa značajnog ni skupog, što je dobro jer zamjenskih dijelova nema u tolikom broju kao za europske automobile.

Honda Civic 1.6 DTEC (2013.)

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1597 ccm

Snaga: 88 kW/120 KS na 4000 o/min

Okretni moment: 300 Nm na 2000/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

DIMENZIJE

Dužina: 430 cm

Visina: 177 cm

Širina: 144 cm

Međuosovinski razmak: 260 cm

Prtljažnik: 475 l

MJERENJA

Najveća brzina: 203 km/h

0-100 km/h: 10,5 s

Izmjerena potrošnja 4,7 l/100 km

CO2: 94 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. listopad 2024 11:19