Honda Civic ima tradiciju koja seže u početak sedamdesetih godina, točnije dvije godine prije pojave Golfa. U Hrvatskoj japanska značka dobiva na popularnosti početkom devedesetih, od kada postaje nerijetko viđen prizor na našim prometnicama. Deveta generacija vozi se od 2012. godine, a vizualno je još uvijek zanimljiva.
Točnije, deveta generacija je predstavljena krajem 2011. godine, no na hrvatsko tržište stiže u proljeće 2012, s atmosferskim benzincima 1.4 i 1.8 te turbodizelom 2.2. U proljeće godinu kasnije uveden je manji turbodizel 1.6. Prvi redizajn deveta generacija dobiva 2014., zajedno s karavanskim modelom Tourerom. Ako tražite Type-R značku, ograničite svoju potragu od 2015. godine.
Ono što privlači sportski orijentiranu publiku su precizan upravljač, mjenjač i malo tvrđe podešen, ali i dalje udoban ovjes. Dizajn je neobičan, a praktičnost fantastična. Prtljažnik je i danas najveći u kompaktnoj klasi, dubok i dugačak, a pristupačnost je poboljšana s petero vrata.
Stražnja sjedala imaju funkciju preklapanja, što otvara dodatne opcije praktičnog prijevoza. Kvaliteta nikad nije bila upitna, iako dijelovi interijera ostavljaju malo jeftiniji dojam za europske standarde, nešto na što smo navikli s japanskim automobilima. Ipak, sama izrada potvrđuje Hondinu reputaciju kvalitete, čak i nakon osam godina. Jedino što traži stjecanje rutine je donekle kompliciran infotainment sustav.
Što se tiče izbora motora, naš izbor su, naravno, benzinci, točnije 1.4 (100 KS) i 1.8 (143 KS). Oni traže forsiranje okretaja da bi dobro povukli, pri čemu VTEC sustav promjenjive faze rade ventila daje dodatni potisak i nećete žaliti potrošenu litru goriva više-
S druge strane, u uglađenijoj vožnji, benzinci su tihi, izuzetno uglađeni, i troše malo. O trajnosti i kvaliteti ne treba govoriti. Uz dobro održavanje problema neće biti. 1.6-litreni dizelaš, koji je na našim oglasnicima polovnih automobila najčešći, prvi je po pitanju učinkovitosti.
Obzirnijom vožnjom može se dostići potrošnja od pet litara, uz vrlo dobre performanse s velikim okretnim momentom od 300 Nm. Veći 2.2 (150 KS) vrlo je ozbiljan dizelaš s još većim okretnim momentom (350 Nm), te je kao takav ekonomični gutač kilometara.
Općenito, prema ADAC-ovoj servisnoj statistici, većih mana ovaj Civic nema. Reklamacije su najčešće vezane uz "laganu" elektroniku, poput pregaranja žaruljica. Bilo je pritužbi i za lagano slinjenje ulja na brtvilima, ili osjetljivijih elemenata ovjesa poput kugli ili selena. Uglavnom, ništa značajnog ni skupog, što je dobro jer zamjenskih dijelova nema u tolikom broju kao za europske automobile.
Honda Civic 1.6 DTEC (2013.)
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1597 ccm
Snaga: 88 kW/120 KS na 4000 o/min
Okretni moment: 300 Nm na 2000/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
DIMENZIJE
Dužina: 430 cm
Visina: 177 cm
Širina: 144 cm
Međuosovinski razmak: 260 cm
Prtljažnik: 475 l
MJERENJA
Najveća brzina: 203 km/h
0-100 km/h: 10,5 s
Izmjerena potrošnja 4,7 l/100 km
CO2: 94 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....