Accord je nešto najbolje što se moglo dogoditi srednjoj klasi, tvrde poklonici Hondine limuzine, koji nerijetko znaju i pretjerati u svom idolopoklonstvu. Ipak, treba priznati, i rabljeni Accord cijenjen je kao jedan od najkvalitetnijih i u vožnji najpreciznijih modela ove kategorije. Pa i dizajnerski jako dobro pogođen. U našim prilikama posebno je na glasu pretposljednja, sedma generacija, predstavljena u jesen 2002., koja se uz redizajn obavljen u proljeće 2006. zadržala u proizvodnji sve do proljeća 2008. U međuvremenu, 2003. uveden je karavanski Tourer, obujma prtljažnika čak 625 litara, a iste godine u prodaju je krenuo i 2,2-litreni dizelski motor (140 KS).
Danas se u ponudi na internetskim oglasnicima neprestano nudi stotinjak primjeraka sedme generacije, u rasponu cijena od približno 60.000 kuna za modele s početka proizvodnje do nekih 115.000 za one iz završnih serija. Accord je na glasu kao vrlo solidna limuzina bez izraženih mana i to bez obzira na verziju ili motor, a zanimljivo, dizelskih je primjeraka oko četiri puta manje u ponudi nego benzinskih, posve suprotno ponudi drugih modela ove klase. Baš to sjajno naglašava Accordovu reputaciju limuzine dinamičnih voznih svojstava, čije podvozje, mjenjač i motori pružaju vozački užitak za koji se ne žali potrošiti koja litra benzina više.
Pritom je veći i snažniji 2,4-litreni benzinac (190 KS) bolji odabir od slabijeg 2,0-litrenog (155 KS), jer je pri kupnji i registraciji neznatno skuplji, održavanje izvlači podjednako novca (redovni mali servis u ovlaštenom servisu oko 2000 kuna), dok je potrošnja zanemarivo viša u odnosu na osjetno bolje performanse koje pruža. Oba su opremljena izvrsnim i-VTEC sustavom promjenjivog rada ventila, koji posebice na visokim okretajima motoru daje dodatnu dozu živosti. Potrošnja? Kod slabijeg benzinaca treba računati s prosjekom oko 9,5 litara, kod jačeg oko 10,5, te oko 7 kod dizelaša.
Kod kupnje valja znati da su rijetki su oni koji su ovu limuzinu sportskog karaktera vozili mirno i štedljivo pa sve dijelove mehanike treba pažljivo pregledati i obavezno dobro isprobati auto u vožnji prije kupnje. Jer, održavanje Honde, kao uostalom i drugih japanskih limuzina ove klase, nije dječja igra, barem kada su u pitanju odlasci u ovlašteni servis. Zato je za one koji ne rade veliku kilometražu, benzinac povoljnija i provjerenija opcija, unatoč većoj potrošnji i buci. Održavanje benzinca bit će lakše podnijeti, a uz redovnu brigu i njegu mehanika će bez problema izdržati i pola milijuna kilometara. Znamo i za slabo održavane primjerke, koji su bez većih intervencija prešli po 300.000 km... Kvaka? Zamjenskih dijelova ima manje nego za europske modele ove klase, a originalni znaju biti papreno skupi.
TEHNIČKI PODACI
ACCORD 2.0 i-VTEC
Godište 2006.
Cijena 79.000 kn
Kilometraža 96.000 km
Motor benzinski, 4 cil.
Obujam 1998 ccm
Snaga 114 kW/155 KS pri 6000/min
Moment 190 Nm pri 4500/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 466 x 176 x 145 cm
Osovinski razmak 267 cm
Prtljažnik 460 litara
Težina 1440 kg
Brzina 217 km/h
0-100 km/h 9,2 sekundi
Potrošnja 8,0 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....