POLOVNI AUTOMOBILI

Evo kakva je rabljena Kia Stonic: Nije prva liga, ali koga briga, važnije je što se ne kvari

Malo je rabljenih koje prati tako dobar glas pouzdanosti i trajnosti, potpomognut dugogodišnjom garancijom poput korejskog crossovera

Test rabljenog Kia Stonic

 Željko Puhovski/CROPIX

U igru je ušla tiho i samozatajno, ali vrlo brzo je izgurala s vrha prodajne liste neke od modela renomiranih brendova. U četiri godine, koliko je u prodaji, Kia Stonic je ušla u garaže 2600 hrvatskih vlasnika, a 2020. je ponijela titulu najprodavanijeg automobila privatnim kupcima.

Nije mala stvar! Stonic je zapravo povišeni aktualni Rio i vozi na njegovoj platformi i s istim mehaničkim komponentama. Jednak je i dopadljiv dizajn vozačkog ambijenta, ali u kojem se sjedi samo blago povišeno, ali dovoljno da radi razliku za drukčiji, trendovski doživljaj. U ove četiri godine kao najveće boljke isfiltrirane su dvije koje, ovisno o preferencijama i u odnosu na sve ostalo, nekima možda i neće biti toliko bitne.

image

Test rabljenog Kia Stonic

Željko Puhovski/CROPIX

Prvo, plastika unutrašnjosti je tvrda, pa iako precizno obrađena i sastavljena, pojačava dojam jeftinog i malo sirovijeg pristupa, naročito u skromnije opremljenim verzijama. Drugo, Stonic već na srednjim okretajima postaje dosta bučan, što otkriva slabašnu zvučnu izolaciju i daje tanak osjećaj čitavog auta.

I to je, uglavnom, to. Servisne statistike sve četiri godine ostaju u zelenom, opoziva ni konstrukcijskih promašaja zapravo nema i briga vlasnika se svodi na princip redovnog održavanja i sistema toči i vozi - onako kako su vlasnici gradskih i kompaktnih Kia automobila i navikli.

image

Test rabljenog Kia Stonic

Željko Puhovski/CROPIX

Potencijalnim kupcima rabljenih na ruku ide i iskustvo servisera složnih da većina prvih vlasnika uredno održava svoj auto, pa su rabljeni primjerci gotovo bez iznimke u zahvalnom stanju za kupnju.

Poneka sitnica uvijek naravno, može otići, a pocinčan lim oslobađa brige od prohrđavanja. Motori? Atmosferski 4-cilindarski benzinci 1.2 (86 KS) i 1.4 (100 KS) dobri su i dugovječni motori, uglađenog i mekanog rada, a minus im je što im dojam snage u stvarnosti, unatoč promjenjivom radu ventila i maloj općoj masi auta, nije osobito uvjerljiv.

image

Test rabljenog Kia Stonic

Željko Puhovski/CROPIX

Posebno kad je u pitanju osnovni motor, solidan za grad, ali slabašan za otvorenu cestu, za koju su zapravo najbolji temperamentni 3-cilindarski 1.0 turbomotori ili štedljivi 1.6 dizelaši s jako dobrim okretnim momentom.

Pokazalo se da se preciznosti izrade ne nalaze objektivne zamjerke, a dobre strane su i lagan mjenjač te mekan volan i papučice, zbog kojih vožnja, posebno u gradu, ne zamara.

image

Test rabljenog Kia Stonic

Željko Puhovski/CROPIX

Testni rabljeni primjerak ima jedan od najboljih paketa opreme zbog čega mu je i cijena nešto viša (takav potpuno novi košta 156 tisuća kuna), a što se tiče jeftinijeg održavanja izvan ovlaštene mreže treba znati da je izbor zamjenskih dijelova manji nego za europske konkurente.

Međutim, i primjerci iz prve serije još uvijek su pokriveni 7-godišnjim jamstvom, što nekima može biti prevaga kad se odlučuje o kupnji rabljenog Stonica.

image

Test rabljenog Kia Stonic

Željko Puhovski/CROPIX

Ukratko

Pogona 4x4 nema niti u jednoj verziji, ali podnica je odmaknuta na solidnih 18 centimetara od tla pa se loše ceste, pa i one izvan asfalta, prelaze ugodnije

Krajem 2020. napravljen je decentan redizajn, ali s novim mjenjačima i boljom opremom. Iz ponude su tada ispali dizeli

Za volanom se sjedi kao u crosscountry autu, više nego u Riju, a niže nego u većini konkurenata. Instrumenti i ambijent su dopadljivi, samo je šteta što je pun tvrde plastike

Isplati se potražiti bolje opremljen primjerak, jer kamera za vožnju unatrag i jače profilirana sjedala bitno dižu dojam

image

Test rabljenog Kia Stonic

Željko Puhovski/CROPIX

POVIJEST MODELA

2017. otkriven u jesen, kao crossoverska izvedba godinu ranije uvedene Kije Rio i blizanac tadašnjeg Hyundaija i20 Active. U startu je imao dizel motor 1.6 CRDi (110 KS), atmosferske benzince 1.2 (84 KS) i 1.4 (100 KS) i turbobenzinski 1.0 T-GDI (120 KS).

2018. dizelski motor dobio i jače verzije (116 i 136 KS)

2019. turbobenzincu pridodana smirenija verzija (100 KS)

2020. napravljen mali redizajn i tehnološki update opreme i mjenjača, iz ponude izašli svi dizelski motori i 1.4 atmosferski motor

2021. na hrvatskom tržištu u ponudi ostali 1.2 benzinac (od 126 tisuća kuna) i 1.0 turbobenznci (od 136 tisuća)

STONIC 1.2

Godište 2017.

Kilometara 60.000

Cijena 117.000 kuna

Motor atmosferski, benzinski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1248 ccm

Snaga 62 kW/84 KS na 6000/min

Moment 122 Nm na 4000/min

Mjenjač ručni, 5 brzina

Dimenzije 414 x 176 x 152 cm

Osovinski razmak 258 cm

Prtljažnik 352 litre

Masa od 1145 kg

Najveća brzina 165 km/h

0-100 km/h 13,2 sekundi

Izmjerena potrošnja 6,5 l/100 km

C02 ispuh 99 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 400 kn

Prednje pločice (par) od 290 kn

Stražnji amortizeri (par) od 715 kn

Hladnjak 2315 kn

Termostat od 55 kn

Pumpa za vodu od 190 kn

Bobina od 315 kn

Katalizator univerzalni od 720 kn

Svjećice Bosch (4 kom) 455 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 12:52