Kako bi se u ovim vremenima novac što pametnije iskoristio, može se isplatiti razmišljati izvan okvira pri kupnji rabljenog automobila. Ako razmatrate francuskog rivala Renaulta Méganea Grandtoura kao alternativu omiljenom Golfu u Variant izvedbi ili Škodi Octaviji Combi,pri kupnji biste mogli uštedjeti mnogo novca.
Autobild je testirao primjerak star četiri i pol godine. Karavan kompaktne klase s upečatljivim dnevnim svjetlima u obliku polumjeseca potomak je četvrte generacije Méganea, dugačak 4,63 metra. Čak i šest godina nakon predstavljanja i dalje je elegantna pojava.
Kvalitetan dojam i izrada daju malo razloga za pritužbe. Samo jedan jastučić na vozačevom sjedalu pokazuje male nabore, dok neki dijelovi središnje konzole također imaju tragove korištenja.
Sveukupno, međutim, dojam kvalitete i dalje je na razini. Ovaj primjerak prodaje se za 10.980 eura, dok bi mnogi njemački konkurenti lako bili i za četvrtinu skuplji. Kao nov, 2018. godine, koštao je 23.300 eura, a od tada je u Danskoj prošao 113.8109 kilometara.
Oprema nije raskošna, ali je sasvim dovoljna - 16-inčni alu-naplatci, aluminijski detalji oko prozora i na krovnim nosačima, zajedno s metalik bojom, daju dašak glamura. Dvozonska klima i tempomat povećavaju taj dojam, posebice na dužim putovanjima.
Mišljenja o infotainment sustavu su različita. S jedne strane, možete biti zadovoljni što navigacija, putno računalo i hands-free funkcija, kao i Apple CarPlay i Android Auto pružaju sve potrebne informacije u kabini. S druge strane, može vam se učiniti da je rad sustava R-Link 2 preko malog ekrana od sedam inča poput kazne.
Prostor na stražnjoj klupi je prosječan, no prednja sjedala izdašnih proporcija mogu se grijati u hladnijoj sezoni. Odrasli putnici imaju nešto za prigovoriti jedino prosječnom prostoru na stražnjoj klupi. Praktično je što se suvozačevo sjedalo može preklopiti kao dodatak prtljažniku, čime se 449 litara prtljažnog prostora povećava na 1432 litre.
Poprečno ugrađeni 1,5-litreni common-rail dizelaš sasvim je prikladan za svakodnevnu upotrebu. Inače, kooperacijski partner Mercedes ga je malo modificirao i koristio u serijama A-klase i B-klase. Megane je u prosjeku zadnjih 6900 kilometara trošio samo 4,9 litara, što je vrlo respektabilna praktična vrijednost za veličinu vozila.
Izbor drugih motora je širok. U kolovozu 2018. došlo je do prelaska na moderniji standard emisija Euro 6d-Temp, a 2020. Megane je dobio facelift. Snažnije dCi dizelske varijante s obujmom od 1,6 litara i do 165 KS nisu baš tako štedljive kao 1,5-litreni dizel, ali su i dalje učinkovite opcije.
Postoje različiti turbo motori s izravnim ubrizgavanjem od 1,2 do 1,6 litara kao benzinske opcije. Međutim, posebno mali benzinski motori često pate od problema s razvodnim lancem. Varijanta TCe 205 GT sa 205 KS prava je sportska kombinacija. Ima maksimalnu brzinu od 230 km/h i ubrzava do stotke za samo 7,1 sekundu.
Rijetka je i plug-in hibridna varijanta Grandtour E-Tech Plug-in 160 predstavljena u proljeće 2020. Sposobna je za oko 158 KS i nudi potpuno električni domet od oko 35 kilometara. Niža cjena ima caku - nakon kupnje trebat će neki sitni popravci. Ali čak i za 14.000 eura, vrijednost ostaje poštena.