Od 2015. godine Ferrari je neke modele počeo opremati turbo punjačem i od tada se vodi rasprava je li to bio dobar, ili loš potez za tvrtku iz Maranella. Svatko je imao svoje mišljenje, od novinara iz specijaliziranih časopisa do fanova marke te onih koji prate svijet automobila iz fotelje putem YouTubea.
No, sada je došlo vrijeme da odgovor na to pitanje daju ljudi koji imaju dovoljno novca da potroše na jedan Ferrari. Po svojoj vrijednosti modeli 458 Italia i 488 GTB upućuju na to da je snaga samo iz atmosferskog motora na cijeni više nego ikad prije. Ako pogledate današnje cijene modela 458 Italia koji se proizvodio od 2009. do 2015. godine i koji pokreće atmosferski 4,5-litreni V8 motor od 570 KS, možete ga nabaviti za oko 140.000 eura na tržištima EU, otprilike po cijeni kao i za ranije primjerke nasljednika 488 GTB iz 2016. godine kojeg pokreće 3,9-litreni Twin-turbo V8 od 670 KS!
Dakle pet godina noviji i brži model stoji tek malo više od sporijeg i starijeg modela za pola desetljeća. Čak i službeni Ferrarijevi distributeri diljem svijeta koji prodaju verificirane rabljene primjerke, za oba modela traže sličan novac, a ponekad čak i više za 458 Italiju!
Premda cijena često ovisi o stanju, a posebno kilometraži za oba modela, na mobile.de oglasniku iz prosjeka smo izvukli jedan Ferrari 458 Italia iz 2011. iz Njemačke s 32.000 prijeđenih kilometara za kojeg se traži 149.900 eura, te jedan Ferrari 488 GTB iz 2016. također s njemačkog tržišta rabljenih koji sa 69.900 prijeđenih kilometara na satu također stoji 149.990 eura. Nevjerojatno!
Osim toga, posebno je na cijeni model 458 Speciale s atmosferskih 605 KS koji stoji od 300.000 do 400.000 eura (model iz 2014.) dok su cijene za pet godina mlađe primjerke (2019.) ekstremnog Ferrarija 488 Pista od 721 KS identične ili tek neznatno više, ovisno o kilometraži.
Razlozi ovom fenomenu stoje u tome da kupci Ferrarija žele prepoznatljiv reski zvuk i riku klasičnog Ferrarijevog V8 atmosferca i za to plaćaju bez obzira na godinu proizvodnje. Istina, noviji 488 GTB daje snažan turbo potisak i ima više konjskih snaga, ali se "vrti" 1000 okretaja manje i tiši je, po mnogima bez onog pravog Ferrarijevog zvuka.
Usto, isti se turbo motor nalazi i u broj manjem "ulaznom" modelu Ferrari California T što mu dodatno ruši ekskluzivnost. Ono što bi nekima mogla biti dobrodošla prednost kod 488 GTB modela jest činjenica da je riječ o upotrebljiviji auto za svaki dan i lakši za vožnju. No, ima i drugih auta koji to pružaju, pa oni koji kupuju i vole Ferrari, više plaćaju starije modele s atmosferskim motorima nego novije turbo modele i sva je prilika da će "posljednjem pravom" 458 Italiji cijene u budućnosti biti stabilne ili rasti dok će 488 GTB-u padati...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....