Mali gradski automobili, a u posljednja četiri desetljeća i SUV, obilježili su 112 godina dugu povijest Suzukija. I danas se drže provjerenog recepta, pa od šest modela u ponudi čak četiri pripada u posljednjih desetak godina sve popularnijoj kategoriji crossover i SUV - najmanji Ignis, među našim kupcima omiljeni S-Cross i Vitara te svježe pristigli Across (uz njih se kod nas prodaju još samo popularni Swift i Swace).
Vitara je prvi SUV u povijesti autoindustrije, a predstavljena je u ljeto 1988., dakle pred pune 34 godine. Kasnije su se pojavili i Ignis (2000.), SX4/S-Cross (2006.) i naposlijetku I Across (2020.). Japanski proizvođač, dakle, itekako ima iskustva u kategoriji kojoj danas pripada svaki treći prodani automobil na tržištu EU.
Japanci bogato iskustvo imaju i s pogonom na sva četiri kotača i jedini su preostali proizvođač koji na tržištu blagodat prijenosa okretnog momenta na sva četiri kotača nude u svakom modelu iz kategorije crossover/SUV. Čak i u najmanjem Ignisu.
Zapostavili, dakako, nisu ni pojavu hibridnog pogona. Blage hibride nude uz svaki crossover/SUV, a u posljednjem pristiglom Acrossu po prvi put je stigao i plug-in hibrid sa čak 306 KS.
Prednost je, dakako, veća baterija, koja omogućuje vožnju isključivo na struju, uz doseg od 50 do 70 kilometara i punjenje na kućnoj utičnici/punjaču noću kad je struja jeftinija. S jednim punjenjem moguće je, naime, prevaliti čak 70 kilometara, uz trošak od samo 10 kuna.
Međutim, modeli Vitara i SX4 S-Cross najzanimljiviju su modeli, evo i zašto...
Suzuki SX4 S-Cross - SUV koji se vozi kao limuzina
Premda je treća generacija Suzukijevog S-Crossa lani blago narasla u odnosu na prethodnika iz 2013., duljinom od priličnih 4,30 metara, širinom od 1,79 i visinom od 158,5 centimetara sustigla je prvu generaciju Nissana Qashqai, svojedobno uvjerljivo najprodavanijeg SUV na tržištu EU.
Isto vrijedi i za prtljažnik od priličnih 430 litara. I ne samo što ne narasla, nego s markantnom prednjom maskom, crnim rubovima blatobrana, krovnim nosačima i spojenim stražnjim svjetlima - sad i izgleda kao SUV. U unutrašnjosti pažnju privlači na dodir osjetljivi središnji zaslon od 23 centimetra, s redom klasičnih prekidača za ventilaciju.
Za upravljačem se sjedi na ugodnih 61 centimetar od tla, a i dalje ga pokreće 1,4-litreni turbobenzinac sa 129 KS, kojem pomaže elektromotor od 15 KS. Osjećaj je kao u dizelašu, jer burno reagira na gas, a na dizelaše podsjeća i potrošnja - skromnih 5,6 litara (WLTP).
Povoljna cijena u usporedbi s konkurencijom
Premda je riječ o (blagom) hibridu s 1,4-litrenim benzincem i 129 KS, osnovno, ali bogato opremljeno izdanje S-Crossa stoji svega 155.138 kuna. Ne čudi stoga što je lani zauzeo visokoj treće mjesto na ljestvici najprodavanijih među privatnim kupcima u Hrvatskoj.
Bez škrtarenja kad je riječ o opremi, čak i u osnovnom paketu
Već osnovni paket opreme Comfort (GL) sadrži sve bitno za vožnju, od klima-uređaja i aluminijskih naplataka od 17 cola do aktivnog tempomata i automatskog kočenja. Čak ni doplata za metalik boju nije preskupa - stoji oko 3200 kuna.
LED svjetla za novi imidž i više sigurnosti noću
LED, odnosno diodna svjetla pridonose ne samo robusnijem izgledu prednjeg dijela, nego i sigurnosti, a štede i gorivo, odnosno pozitivno utječu na emisiju CO2. Osim što pružaju bolju vidljivost i S-Cross čine uočljivijim.
Po želji i s pogonom na sva četiri kotača AllGrip
Svi modeli japanskog proizvođača i kategorije crossovera i SUV po želji se mogu dobiti i s pogonom na sva četiri kotača, što je danas već rijetkost. U slučaju S-Crossa dolazi već s bogatijim paketom Premium (GL+) za 179.541 kunu.
Pokreće ga blagi hibrid, ali s četiri cilindra i 129 KS
Kao i Vitaru, i S-Cross pokreće 1,4-litreni benzinac s danas među osnovnim motorima rijetka četiri cilindra i 129 KS. I mild-hibridnim sustavom, što će reći da struju dobivenu pretvaranjem energije kretanja u električnu koristi za napajanje trošila u automobilu, ali i pomoć pri kretanju i ubrzavanju.
Bez naginjanja u zavojima, čak i pri bržoj vožnji
Unatoč povišenoj karoseriji, a japanski peterosjed visok je priličnih 158,5 centimetara, S-Cross se u zavojima gotovo i ne naginje. Unatoč tome, nije nimalo neudoban na neravninama, čak i kad je riječ o udarnim rupama. Tajna je, dakako, u skromnoj težini od svega 1160 kilograma.
Bez kompromisa i po pitanju sigurnosne opreme
Japanci ne griješe ni kad je o sigurnosnoj opremi riječ. Već iz tvornice svaki S-Cross dolazi ne samo s diodnim svjetlima, nego i s aktivnim uređajem za zadržavanje vozne trake i prepoznavanje umora, automatskim kočenjem u nuždi, aktivnim tempomatom...
Višestruka korist od uporabe vrhunskog čelika
Izdašna upotreba čelika visoke čvrstoće čine karoseriju ne samo sigurnom u sudarima, nego i izuzetno laganom - S-Cross teži svega 1160 kilograma! A to, dakako, pozitivno utječe ne samo na potrošnju nego i na ponašanje u vožnji.
Suzuki Vitara - Ljubimac 10.000 hrvatskih obitelji
Kad su prije 34 godine stvorili Vitaru, u Suzukiju nisu ni slutili da će utemeljiti potpuno novu, danas najpopularniju klasu. Vitara je, uz Toyotu RAV4, bila prvi SUV (Sport Utility Vehicle). Privlačan i moderan automobil za svakodnevnu vožnju gradom, ali i povremene silaske s asfalta, pogotovo u izdanjima s pogonom 4x4.
I do danas nije izgubila ništa od svojih kvaliteta. I danas je, naime, apsolutni hit među kupcima, sa sjajnim omjerom uloženog i dobivenog, zbog čega je više puta proglašavana najboljom kupnjom na domaćem tržištu. Naglasak joj je na udobnosti, a pogonski sklopovi su konstruirani da bi vozaču pružili što više svestranosti i sigurnosti u svakodnevnom korištenju, bez obzira na uvjete na cesti.
Tako se i dalje nudi s pogonom pogonom 4x4, ali usprkos tome najlakša je u klasi što joj uz moderne, hibridizirane 4-cilindarske motore jamči iznimne vozne karakteristike i uzornu štedljivost. To je, također, i jedan do razloga što se gotovo i ne naginje u zavojima, već se ponaša kao normalan automobil, usprkos činjenici da nudi off-road udaljenost podnice od tla (što olakšava ulazak i izlazak iz automobila).
Ne čudi stoga što je samo na domaćem tržištu prodana u gotovo 10.000 primjeraka.
Uvijek s praktičnim, ali i upotrebljivim 4x4
Prva je Vitara nudila uključivi 4x4 i to čak s reduktorom, a i današnja je pravi off-roader - rabi inteligentni sustav raspodjele snage na sve kotače prema potrebi s četiri različita režima (Auto, Sport, Snow i Lock, koji zaključava diferencijal do 60 km/h).
Jedna od najsigurnijih u sudarima
Zlatni standard sigurnosti, pet zvjezdica na Euro-NCAP-ovom testu sigurnosti u sudarima s godinama je sve teže postići, no Vitara je i u posljednjoj generaciji briljirala na testu s osvojenih gotovo 90% za sigurnost odraslih, 85% za sigurnost djece te po 75% za sigurnost pješaka i sustave pomoći vozaču.
Punokrvrna četiri cilindra i to sa 129 konjskih snaga
Za razliku od konkurencije koja se masovno prebacila na trocilindarske motore, Suzuki je u Vitari zadržao znatno mirnija, uglađenija i tiša četiri cilindra i to kad je riječ o 1.4 motoru sa sjajnih 129 KS (+14 elektromotora).
Laka gradnja i mala masa donosi samo prednosti
Sve modele Suzukija odlikuje mala masa što donosi brojne prednosti - od boljeg ležanja na cesti, upravljivosti i dinamike u vožnji do niže potrošnje i emisije štetnih plinova. Vitara je daleko najlakša u svojoj klasi te ovisno o verziji broji oko 1300 kg, pa je 30 kilograma lakša čak i od Volkswagen Golfa slične dužine.
Povoljna pri kupnji, štedljiva u upotrebi
Osim što je već dugo “best buy” u klasi, Vitara je blagonaklona prema svojim vlasnicima i prilikom posjete benzinskoj postaji. Bilo da je riječ o novom 1.4 Boosterjet hibridu ili 1.5 AGS hibridu kombinirana potrošnja kreće se oko 6 l/100 km i to čak i s AllGrip pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem!
Tradicionalno jeftina za održavanje
Suzukijevi automobili oduvijek su poznati po tome da se ne kvare, a i njihovo održavanje je povoljno. Konkretno za Vitaru, prvi servis na 15.000 km stoji 1200 kuna, drugi na 30.000 km s tekućinom za kočnice 1500 kuna, a veliki na 45.000 km (na kojem se mijenjaju i svjećice) stoji nešto manje od 2000 kuna.
Pošteno opremljena, starta već na 140.261 kunu
Vitara starta na povoljnu 140.261 kunu, koliko stoji blagohibridno izdanje 1,4-litrenog benzinca sa 129 KS i osnovnim paketom opreme Comfort (GL). Unatoč tome, već iz tvornice dolazi opremljena klima-uređajem, diodnim svjetlima, aktivnim kočenjem u nuždi, aktivnim tempomatom, krovnim nosačima...
Cjelovita sigurnosna oprema sad krasi i Vitaru
Gotovo svi sigurnosni sustavi dolaze već s osnovnim paketom opreme Comfort (GL). Od automatskog kočenja i upozorenja na izlazak iz prometne trake do pomoći pri kretanju na uzbrdicama i prepoznavanja prometnih znakova. Tu je i već tradicionalni zračni jastuk za koljena vozača.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....