E-POTICAJI

Renault Captur E-Tech: Francuski kompaktni SUV svijet plug-in hibrida okrenuo je naglavačke

Samo na struju, Captur E-Tech po gradu uspijeva prevaliti lijepih 45 kilometara
Renault Captur
 Renault

Prva tri automobila s pogonom na struju i benzin, a riječ je o Cliju, Meganeu i Capturu, Renault je na našem tržištu ponudio tek krajem prošle godine, pod zajedničkom oznakom E-Tech.

image
Renault Captur
Renault

Riječ prva pritom valja uzeti s rezervom, jer je još 2003. u serijsku proizvodnju krenuo automobil koji bi se bez problema mogao prozvati prvim velikoserijskim hibridom na svijetu - elektromotorom pokretani Renault Kangoo Elect’road, čije je nikal-kadmijeve baterije punio Lombardinijev benzinski agregat od 22 KS. Stajao je čak 25.000 eura i prodan je u svega 500 primjeraka, pa ga se danas rijetki i sjećaju...

image
Renault Captur
Renault

To sasvim sigurno neće biti slučaj s novim Capturom E-Tech, koji hibridni pogon - 1,6-litreni atmosferski benzinac od 91 KS i dva elektromotora od 20 i 49 KS - dijeli s Meganeom Grandtour E-Tech. Jači od dva elektromotora pritom igra glavnu ulogu, a manji mu služi samo da pokrene i na odgovarajući broj okretaja zavrti 1,6-litreni benzinac, koji mu se pridružuje samo kad vozač do kraja nagazi papučicu gasa, brzina prijeđe 135 km/h ili se, pak, isprazni u prtljažnik ugrađena litij-ionska baterija od 9,8 kWh.

image
Renault Captur
Renault

Motori su pritom povezani kandžastom spojkom. Prednost? Nema uobičajene tarne spojke, proklizavanja i s time povezanih gubitaka, a prilično se štedi i na težini... Pri svakoj promjeni stupnja prijenosa, a ima ih četiri, mali elektromotor uskladi broj okretaja benzinca s okretajima velikog elektromotora s druge strane kandžaste spojke, koja ih potom spoji brzo, glatko i bez trzaja.

image
Renault Captur
Renault

Hibridni francuski crossover sasvim se lijepo kreće - za točno 10 sekundi stiže do stotke, na autocesti dohvati prihvatljivih 173 km/h, a u prosjeku se zadovoljava sa 1,6 do 3,7 litara. S time što se po gradu samo na struju uspije prevaliti lijepih 45 kilometara (tvornica jamči 50 po standardu WLTP). Besplatno.

S cijenom od samo 189.100 kuna s državnim poticajima od 40.000 kuna, Captur je najpovoljniji plug-in hibrid na našem tržištu. I ujedno najzabavniji za vožnju sa svojih 160 KS

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 17:53