E-POTICAJI

Gradski SUV Dacia Spring sa 45 KS nudi 230 km dosega, a jeftiniji je i od električnog Twinga

S jednim punjenjem litij-ionske baterije Spring prevali pristojnih 230 kilometara, a stoji svega 79.999 kuna
Dacia Spring
 Dacia

Spring Electric je prvi elektroauto rumunjskog proizvođača. Sasvim očekivano, prilično je jeftin. S državnim poticajima u osnovnom paketu opreme stoji svega 79.999 kuna i najjeftiniji je električni automobil na tržištu, jeftiniji čak i od Renault Twinga Electric.Dacia Spring Electric europsko je izdanje kineskog Renaulta K-ZE. S izuzetkom maske hladnjaka i stražnjih svjetala i pomalo nalikuje Sanderu Stepway.

image
Dacia Spring
Dacia

Priključak za punjenje skriven je iza zaštitnog znaka, a prednja su svjetla podijeljena u dvije grupe. S plastičnim rubovima blatobrana, krovim nosačima, pragovima, štitnikom podvozja i crnim aluminijskim naplacima jasno daje do znanja da je SUV.

Spring preuzima i unutrašnjost Renalta K-ZE. U prijevodu, zbogom analognim instrumentima. Brzinu prikazuje 3,5-inčni središnji zaslon, a ostale informacije susjedni digitalni instrumenti (rad mjenjača, stanje baterije i potrošnja), a uz doplatu dolazi i sa središnjim zaslonom u boji (7 inča). Zanimljivo, Spring nema električnu već uobičajenu ručnu kočnicu s ručicom između sjedala.

image
Dacia Spring
Dacia

Rumunjski električni SUV dug je svega 3,73 metra, ali nudi dovoljno prostora u unutrašnjosti za četiri odrasle osobe. Tajna je, dakako, u priličnih 2,52 metra međuosovinskog razmaka i visini od 1,51 metra. Za borbu s rubnjacima u gradu i povremene izlete u off-road od tla je odignut 15 centimetara.

Pokreće ga elektromotor snage 44 KS i 125 newtonmetara, koji struju crpi iz litij-ionske baterije od 27,4 kWh, što bi prema tvrdnjama proizvođača trebalo biti dovoljno za prihvatljivih 230 kilometara. Na brzom punjaču, baterija bi se do četiri petine trebala napuniti za 56 minuta (13,5 sati na kućnoj utičnici). Pritom do 50 km/h ubrzava za samo šest sekundi, ali zato krajnja brzina iznosi skromnih 125 km/h i do stotke stiže za lijenu 19,1 sekundu.

image
Dacia Spring
Dacia

No, zato osnovno izdanje s opremom Comfort bez poticaja stoji 133.333 kune (s poticajima 79.999 kuna), dok za opremljeniju verziju Comfort Plus uz državne subvencije valja izdvojiti 83.999 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 17:49