Prva generacija kultnog VW Golfa dobila je prvi dizelski motor u rujnu 1976., a premda je bio teži, bučniji i slabiji od 1.3-litrenog benzinca, 1.5-litreni atmosferski dizelaš s 50 KS krasila je iznimno niska potrošnja što je Golf I učinilo najekonomičnijim autom sedamdesetih godina.
Kasnije je dizleski motor narastao na 1.6 litara i pojačan je na 54 KS, a potom je stigla i turobodizelska izvedba sa 70 KS.
No i to je gotovo upola manje snage koliko je u svoj Golf I uspio ugurati 33-godišnji informatičar iz Zagreba, Karlo Makopek Pušec. Projekt je trajao pet godina jer je Karlo s ovim autom počeo doslovno od nule, a posao su pritom produžile i druge životne okolnosti poput ženidbe i rođenja djeteta.
Prije toga, samo dvije godine je trajalo očijukanje s praznom, ali vrlo dobro očuvanom školjkom Golfa I pored koje je Karlo svaki dan prolazio na putu do bivšeg posla sve dok ju jednog dana nije odlučio kupiti. Naime, riječ je o prvoj verziji Golfa I s uskim stražnjim svjetlima koji su izuzetno rijetki jer je na tim prvim Golfovima lim bio loš i većina ih je istrulila i završila na otpadu.
I ovu je karoseriju trebalo urediti – rubnjaci su zamijenjeni, školjka je s donje strane potpuno ogoljena, pa zatim nanovo zaštićena temeljnom bojom i bitumenom te prelakirana. No u njoj nije bilo ni motora, sjedala i slično, pa je Karlo razmišljao o raznim motorima.
Nakon nedovršenog pokušaja ugradnje starije verzije motora 1.9 TDI, preko prijatelja je dobio priliku nabaviti moderniju i snažniju izvedbu iz Audija A4 iz 2003. i tako je pala odluka da ga ugradi u Golf I.
- Ničeg ovog ne bi bilo bez velike pomoći mojih prijatelja, napominje Karlo. Oni su svi redom zaljubljenici u Golf I i redovito se privatno druže po cijeloj Hrvatskoj. U njihovoj grupi je čak 54 vlasnika Golfova I od kojih su neki u originalnom stanju, a neki su dorađeni poput njegovog, pa razmjenjuju ideje, iskustva, dijelove…
Uz pomoć jednog prijatelja koji je električar i drugog koji je automehaničar uspjeli su ugurati pozamašan motor u Golfa I, no za akumulator, primjerice, nije više bilo mjesta pa je on premještan u prtljažni prostor na mjesto rezervnog kotača. Zbog toga je morao, prema uputama stručnjaka iz Centra za vozila Hrvatske, za njega napraviti odzračnik.
Oni su tražili i da promijeni mjenjač s obzirom da onaj iz Gofla III koji je prvotno ugradio nije bio dimenzioniran za okretni moment novog motora, pa je nabavio getribu sa spojkom iz Golfa IV. Ona je izvana identična, ali ima pojačane zupčanike i podnosi veće opterećenje, baš kao i novougrađene polusovine s istog modela.
Prema uputama iz CVH prilagodio je i usis zraka, kao i cijeli rashladni sustav zbog znatno manje mjesta u prostoru motora. Hladnjak je tako preuzet od Golfa III s 1.9 TDI motorom, a usis od T5 Transportera dok je sam filtar zraka od Golfa II s 1.6 TD motorom.
Kompletnu zamjenu tražio je i ispušni ustav koji je napravljen po narudžbi, osim katalizatora koji je originalan.
Originalni majušni diskovi sprijeda i bubanj kočnice straga Golfa I naravno, nisu se mogli nositi sa znatno većom snagom, ali i masom pa je i njih trebalo doraditi. S obzirom da odgovaraju na šaraf, Karlo je prednje čeljusti uzeo od Opel Vectre B, dok su prednji diskovi od Golfa III, a od Golfa III TDI je ugradio i stražnje čeljusti i diskove.
Veće kočnice pak, nisu mogle stati unutar manjušnih Golfovih kotača promjera samo 13 cola, pa je Karlo atestirao 16-colne kotače s gumama 195/45 R16.
Nakon što je odradio Karlovu svadbu, što je bio postavljeni rok, doduše na probnim tablicama, i pomno pripremljenog elaborata na 40-ak strana, Golf I 1.9 TDI prošao je testiranje na stazi u sklopu atesta CVH i u konačnici dobio odobrenje za normalno prometovanje, pa će sada svojim automobilom moći i na meetove i evente, poput najvećeg u regiji Swagger Crewa u Samoboru i na Željavi.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Centrom za vozila Hrvatska